Berta Sándor
Slusszkulcs lehet az iPhone
Egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy akár az Apple terméke is használható legyen digitális kulcsként.
A Car Connectivity Consortium (CCC) elfogadta a Digital Key nevű nyílt szabvány 1.0-s specifikációját. Az okostelefon slusszkulcsként való alkalmazása nem új ötlet, ugyanakkor eddig nem volt ezzel kapcsolatban egységes szabvány. A Car Connectivity Consortium (CCC) ezen akart változtatni és úgy tűnik, hogy az egyes tagok hasonló álláspontot képviselnek: egységes és nyílt digitális szabványt akarnak.
Az elfogadott Digital Key 1.0-s specifikáció kiaknázza az olyan technológiákban rejlő lehetőségeket, mint a GSM, a Bluetooth, az NFC, valamint a Trusted-Service-Manager (TSM) infrastruktúra. Az elképzelések alapján a slusszkulcsok adatait a TSM segítségével lehetne biztonságosan továbbítani az okostelefonra. Amennyiben a Digital Key telepítve van a készüléken, akkor az autó lezárható vagy elindítható. A motort csak akkor lehet beindítani, ha az okostelefon a gépkocsin belül található.
A megoldás hasznos lehet nem csupán a gyártók, hanem a bérautó- és a járműmegosztó szolgáltatások számára is, ráadásul megkönnyítheti a slusszkulcs kezelését és megosztását. A Digital Key 1.0 egy fontos mérföldkő, de az igazi fordulópontot a Digital Key 2.0 elfogadása lehet majd, amire 2019 első negyedévében kerülhet sor. A Digital Key 2.0 vezetheti be ugyanis az autók és az okostelefonok közötti azonosítási protokollokat.
A CCC tagjai között van az Apple, a BMW, a Continental, a Delphi, a Gemalto, a General Motors, a HTC, a Harman, a Honda R&D Co, Ltd., a Huawei, a Hyundai Motor, a JVC KENWOOD Corporation, az LG Electronics, a Mazda Motor Corporation, a Mercedes-Benz Research & Development / Daimler, a Mitsubishi Electric Corporation, az NXP, a PSA Automotive, a Panasonic, a Pioneer Corporation, a Qualcomm Incorporated, a Robert Bosch LLC, a Samsung, a Suzuki Motor Company, a TUV Rheinland, a TomTom International B.V, a Toyota és a Volkswagen. Némi meglepetés viszont, hogy nincs a tagok között a Google és a Microsoft.
Az Allianz biztosítótársaság április végén mutatta be a virtuális slusszkulccsal kapcsolatos követelménykatalógusát. Hosszú távon az okostelefon válthatja ki a slusszkulcsot és egy alkalmazás nyitja majd ki a zárakat, illetve indítja el a gépkocsit, ezáltal az virtuálissá válik. Az új megoldás kényelmes lehet, de komoly adatvédelmi és adatbiztonsági kockázatokat is magában hordoz.
A Car Connectivity Consortium (CCC) elfogadta a Digital Key nevű nyílt szabvány 1.0-s specifikációját. Az okostelefon slusszkulcsként való alkalmazása nem új ötlet, ugyanakkor eddig nem volt ezzel kapcsolatban egységes szabvány. A Car Connectivity Consortium (CCC) ezen akart változtatni és úgy tűnik, hogy az egyes tagok hasonló álláspontot képviselnek: egységes és nyílt digitális szabványt akarnak.
Az elfogadott Digital Key 1.0-s specifikáció kiaknázza az olyan technológiákban rejlő lehetőségeket, mint a GSM, a Bluetooth, az NFC, valamint a Trusted-Service-Manager (TSM) infrastruktúra. Az elképzelések alapján a slusszkulcsok adatait a TSM segítségével lehetne biztonságosan továbbítani az okostelefonra. Amennyiben a Digital Key telepítve van a készüléken, akkor az autó lezárható vagy elindítható. A motort csak akkor lehet beindítani, ha az okostelefon a gépkocsin belül található.
A megoldás hasznos lehet nem csupán a gyártók, hanem a bérautó- és a járműmegosztó szolgáltatások számára is, ráadásul megkönnyítheti a slusszkulcs kezelését és megosztását. A Digital Key 1.0 egy fontos mérföldkő, de az igazi fordulópontot a Digital Key 2.0 elfogadása lehet majd, amire 2019 első negyedévében kerülhet sor. A Digital Key 2.0 vezetheti be ugyanis az autók és az okostelefonok közötti azonosítási protokollokat.
A CCC tagjai között van az Apple, a BMW, a Continental, a Delphi, a Gemalto, a General Motors, a HTC, a Harman, a Honda R&D Co, Ltd., a Huawei, a Hyundai Motor, a JVC KENWOOD Corporation, az LG Electronics, a Mazda Motor Corporation, a Mercedes-Benz Research & Development / Daimler, a Mitsubishi Electric Corporation, az NXP, a PSA Automotive, a Panasonic, a Pioneer Corporation, a Qualcomm Incorporated, a Robert Bosch LLC, a Samsung, a Suzuki Motor Company, a TUV Rheinland, a TomTom International B.V, a Toyota és a Volkswagen. Némi meglepetés viszont, hogy nincs a tagok között a Google és a Microsoft.
Az Allianz biztosítótársaság április végén mutatta be a virtuális slusszkulccsal kapcsolatos követelménykatalógusát. Hosszú távon az okostelefon válthatja ki a slusszkulcsot és egy alkalmazás nyitja majd ki a zárakat, illetve indítja el a gépkocsit, ezáltal az virtuálissá válik. Az új megoldás kényelmes lehet, de komoly adatvédelmi és adatbiztonsági kockázatokat is magában hordoz.