Berta Sándor

A beszédértelmezésre koncentrál a Microsoft

A mesterséges intelligencia-fejlesztések egyik leglátványosabb területe a beszélgetésre képes gép. A Microsoft nem szeretne lépéshátrányba kerülni a Google mögött.

A beszédvezérléssel foglalkozó és ilyen megoldásokat fejlesztő vállalkozások célja az, hogy ne csupán olyan asszisztenssel rendelkezzenek, amely bizonyos parancsokat hajt végre, hanem hogy a jövőben a mesterséges intelligencián alapuló, beszélő botokat ne lehessen megkülönböztetni az emberektől. Az új kategória neve Conversational AI és jó példát jelent rá a Google I/O fejlesztői konferencián bemutatott Duplex, mely képes volt időpontot foglalni egy fodrászatba. A webes társaság mögött a Microsoft sem akar lemaradni, ezért - közelebbről meg nem nevezett összegért - megvásárolta a Semantic Machines nevű céget, amely komoly fejlődést ért el ezen a területen.

A redmondi vállalat azzal indokolta az átvételt, hogy a Semantic Machines forradalmi eljárást dolgozott ki arra, hogy az eddiginél sokkal kisebb erőfeszítések mellett értelmezze az emberek kijelentéseit és a saját teljesítőképességét a gépi tanulás segítségével folyamatosan javítsa. Az eljárást a Semantic Machines honlapján számos példa mutatja be. A kifejlesztett technológia nem csupán időpontok egyeztetésére használható kiválóan, de akár tanácsadó vagy értékesítési beszélgetésekhez is.


A Google asszisztensének időpontfoglalása egy fodrászatba hatalmas visszhangot vert

A Semantic Machines fejlesztését a jövőben integrálhatják a Cortana digitális asszisztensbe és a Xiaoice chatbotba, s ezáltal mindkét szolgáltatás alkalmas lesz arra, hogy természetes beszélgetéseket folytasson a felhasználókkal. Emellett a Microsoft felépítene egy centrumot a párbeszédekre használható mesterséges intelligencia számára. Az átvett csapat feladata az lesz, hogy új lehetőségeket dolgozzon ki arra, hogy miként beszélhessenek az emberek a gépekkel. Hosszútávon a Microsoft szeretne a gépek beszédvezérlésekor minél természetesebb környezetet kínálni az ügyfeleinek. A jelenlegi digitális asszisztensek még egy bizonyos parancsstruktúrát követnek, így, ha bizonyos kérdést tesznek fel a rendszernek, akkor az nem érti azt és ezért sokszor át kell fogalmazni a kérdéseket.

A Semantic Machines az egyik úttörő vállalkozásnak számít a beszédvezérlés és a mesterséges intelligencia területén. Dan Roth, a cég társalapítója és vezetője már 1995-ben beszédvezérléssel foglalkozott és megalapította a Voice Signal Technologies nevű társaságot, amelyet 2007-ben a Nuance vásárolt fel. A másik társalapító, Larry Gillick szintén komoly tapasztalattal rendelkezik a területen, korábban a Dragonnál dolgozott, majd az Apple Siri rendszerének fejlesztésében játszott fontos szerepet. Dan Klein, a harmadik társalapító, a Berkeley Egyetem professzora és Percy Liang, a Stanford Egyetem professzora is évek óta a beszédvezérlést és a mesterséges intelligenciát kutatja.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • CairoJack #5
    "A Microsoft nem szeretne lépéshátrányba kerülni a Google mögött" - Pedig fog.
  • Cat #4
    Kezdetben a nagyobb cégek ügyfélszolgálatain lesznek ilyenek emberek helyett (ugye már most is csomó ideig automata gombnyomogatás van mire kezelőhöz kapcsolnak), később a kisebb szolgáltatók (fodrászat, fogászat, stb.) vesznek botot, és utoljára te fogsz ilyet birtokolni.
  • NEXUS6 #3
    "A kifejlesztett technológia nem csupán időpontok egyeztetésére használható kiválóan, de akár tanácsadó vagy értékesítési beszélgetésekhez is."
    Hú de várom, hogy a naponta zaklató ügynököket ilyennel rázhassam végre le, de milyen jó lesz, hogy a másik oldalon is addigra egy bot lesz! Ezek meg eldiskurálnak egymással. XD
  • NEXUS6 #2
    "A Microsoft nem szeretne lépéshátrányba kerülni a Google mögött."
    ???
    Öőőő... szerintem már ott van.
  • esztyopa #1
    Az emberek sem tudják helyesen értelmezni egymás beszédét.
    És akkor a robotokat b*sztatjuk?