Berta Sándor

Eladta a lízing­részlegét az Uber

30 ezer autót béreltek olyanoknak, akiknek nem volt járműve mégis Uber-sofőrök akartak lenni. Mindez nagyon veszteséges ötlet volt.

A közösségi utazásmegosztó megszabadult az egyik veszteséges üzletágától. Az Uber Xchange nevű lízingrészlegét a Fair.com amerikai startup vásárolta meg - mindezt Georg Bauer, a Fair.com társalapítója is megerősítette. Az üzlet két részből tevődik össze: az eddig bérelt járművek a Fair.com tulajdonába kerülnek át, míg az új ügyfelekkel kapcsolatban az Uber és a vállalkozás exkluzív partneri megállapodást kötött egymással. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Fair.com mennyit fizetett az Xchange tulajdonjogáért.

Már tavaly decemberben volt olyan cikk, amely a Fair.com és az Uber közötti lehetséges üzletről szólt. Az akkor megjelent információk alapján az Xchange 30 000 gépkocsival rendelkezett. Az Uber a lízingrészlegét 2015-ben hívta életre és az autókat olyan sofőröknek adta bérbe, akiknek nem voltak saját járműveik, de így csatlakozhattak a szolgáltatáshoz. Az üzlet azonban nem futott olyan jól, mint ahogy a cég várta és az már korábban kiszivárgott, hogy az Uber megválna a veszteséges részlegétől.

A Fair.com-ot 2016-ban alapították és eddig egymilliárd dollárt kockázatitőkét tudott összegyűjteni. A két társalapító, Bauer és Scott Painter egyszerűbbé szeretné tenni a lízingüzletet, amelyet a jövőben teljesen digitálisan bonyolítanának le. Ezért kifejlesztettek egy alkalmazást, amelyen keresztül az ügyfelek 30 gyártó modelljei közül választhatják ki a leendő járművüket. A szerződés megkötéséhez általában elegendő csupán a jogosítványt beszkennelni, majd ujjlenyomattal hitelesíteni. Kérésre a szerződés részét képezi a biztosítás, a karbantartás és a szervizszolgáltatás is. Nincs meghatározott szerződési időtartam, hanem az ügyfelek addig használhatják a gépkocsit, amíg akarják, viszont a visszaadás várható dátuma előtt öt nappal előre kell jelezniük, hogy leadják az autót a Fair.com-nak.

Az Uber jelenleg 78 ország 600 városában érhető el. Barney Harford, a közösségi utazásmegosztó új ügyvezető igazgatója szeretné a szolgáltatás működését hatékonyabbá tenni. A cég a tavalyi esztendő második negyedévében 1,06 milliárd dollár, míg a harmadik negyedévében 1,46 milliárd dollár veszteséget könyvelhetett el. A veszteségek jelentős része a promócióknak, illetve az utasoknak adott kedvezményeknek köszönhető. Az új menedzser változtatni akar ezen a rendszeren.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Meridian #1
    Na, vajon miért is volt veszteséges?
    Mert a km-díjak már nem fedezték az autó fenntartási és amortizációs költségeit? Hehehehe. Íme, a bizonyíték erre. Amin több éve késhegyre menő vitázás volt, az mostanra beigazolódott.