Berta Sándor

Az autonóm vezetést kutatják Ausztriában

Nyugati szomszédunk az elmúlt hónapokban komolyan erősítette jelenlétét ezen a területen.

Grazban megnyitották az Austrian Light Vehicle Proving Region for Automated Driving (ALP.Lab) nevű létesítményt, amelyben az autonóm vezetést kutatják. Az Austrian Light Vehicle Proving Region for Automated Driving partnere az AVL List, a Magna Steyr, az Asfinag, a Virtual Vehicle (vif) Kompetenciacentrum, a Joanneum Research és a Grazi Műszaki Egyetem. A fő felelős a Magna Styer és annak leányvállalata, a Telemotive AG, mindkettő az adatfeldolgozásáért felel.

Egy-egy tesztelési napon járművenként, környezetenként és az egyes tényezőnként több gigabájt adat keletkezik majd, s a jövőben ez az adatmennyiség tovább fog nőni, elérheti majd az óránkénti 1-2 terabájtot is. Az AVL List feladata lesz az adatok számítógépekbe táplálása. Normál esetben körülbelül nyolc évig tartanának a tesztek, ez az idő két esztendőre csökkenthető le a virtuális térben. Az AVL emellett olyan megoldásokat is szállít, amelyekben a valódi gépkocsikat összekötik a virtuális környezetekkel.

Az Asfinag az infrastruktúra-szenzorokat biztosítja és azok kiegészítik a tesztautókkal szerzett adatokat. Az utóbbiakat többek között a stájerországi utakon gyűjtik össze a tesztelési célokra használt járművek. Az ALP. Lab esetében az adatok felelnek meg a szívnek és a felhőkörnyezetnek. A társadalom biztosítja az infrastruktúrát és lehetővé teszi a teszteket, míg a partnerek és az ügyfelek meghatározzák, hogy mire van szükségük, elvégzik a saját tesztjeiket és azokat ki is értékelik.

Horst Bischof, a Grazi Műszaki Egyetem rektorhelyettese szimbolikusan egy kormányt adott át az új komplexum első emberének, Thomas Zach ügyvezetőnek. Az utóbbi közölte: reméli, hogy a jövőben már nem lesz szükség kormányra az autóknál. Alig két hónapja nyitották meg a Bécsi Műszaki Egyetemen a Christian Doppler Laboratóriumot, amely főként a gépkocsik meghajtórendszereinek szabályozásával és ellenőrzésével akar foglalkozni. Amennyiben az elektronika tudja, hogy milyen útszakasz vagy kanyar, esetleg lejtő vagy emelkedő jön, akkor optimálisan módosítani lehet a motor viselkedését, a szimulációs modellek alapján pedig eldönthető, hogy a jármű miként kezelje a legjobban az adott helyzetet. Nemrég pedig a Samsung jelentette be, hogy az önállóan közlekedő gépkocsik területén osztrák partnerrel (TTTech) kooperál.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!