Berta Sándor
A túlélésért küzd a HTC
Az egykor meghatározó okostelefon- gyártó már évek óta nehéz helyzetben van, és egy mondat után már a felvásárlását vizíonálja mindenki.
A One M9 piacra dobása óta a HTC részvényei elveszítették az értékük közel felét: március elején még egy részvény 136 tajvani dollárt ért, legutóbb pedig már csupán 75,50-et. Ezzel a cég részvényárfolyama negatív rekordot döntött, az elmúlt tíz esztendőben, 2005 májusa óta még sosem volt ennyire alacsony.
A befektetők bizalomhiányának oka rendkívül egyszerű és a menedzsment előtt is tökéletesen ismert: a One széria legutóbbi készülékeit nem úgy fogadták a felhasználók, mint ahogy arra a vezetők számítottak. Az azonban csak tovább súlyosbította a cég egyébként is nehéz helyzetét, hiszen már 2013-ban is gondban voltak: vezető szakemberek távoztak, gyártási problémákkal küzdöttek, marketingjük elképesztően gyenge, így nem tűnt túl rózsásnak a mobilcég jövője. A helyzet azóta sem javult, hiszen idén márciusban távozott a korábbi vezető, Peter Chou, akit egy héttel az alig egy éve kinevezett dizájnfőnök, Jonah Becker követett.
Hiába szép az M9, ma már nagyon nehéz kitűnni a tömegből
Az új vezérigazgató, Cher Wang a múlt héten megpróbálta megnyugtatni a részvényeseket és önkritikusan elismerte, hogy a múltban hoztak hibás döntéseket, de azt is közölte, hogy javulhat a helyzet. A társaság kénytelen volt különböző intézkedéseket hozni, például bejelentette, hogy csökkenti a gyártási költségeket és 30 százalékkal kevesebb One M9 készüléket készítenek.
A HTC problémái közel sem egyediek, más okostelefon-gyártóknak is meg kellett ezekkel a gondokkal küzdeniük. Ebben a helyzetben számolt be a Reuters arról, hogy a szintén tajvani Asus állítólag azt fontolgatja, hogy felvásárolja a HTC-t. David Chang, a vállalat pénzügyi vezetője belső beszélgetésekre hivatkozva elmondta, hogy figyelembe veszik a lehetőséget, de azt még megbecsülni sem lehet, hogy van-e reális esélye egy ilyen lépésnek. A menedzser úgy vélte, hogy egy felvásárlás nem túl valószínű, de az utolsó szót még nem mondták ki az ügyben.
A HTC vezérigazgatója, Cher Wang közleményében határozottan cáfolta, hogy felmerült volna az eladás gondolata, a dolgot még megfontolásra sem tartják érdemesnek. Ez azért meglepő, mert a vállalat nyilvánvalóan versenyképtelen nem csak legfelső ligában, az Apple - Samsung párossal szemben, de az olcsó - és egyre jobb! - készülékeket gyártó kínai készüléközönre sincs válasza. A két tajvani - tehát cégkultúrában is passzoló - elektronikai gyártó eléggé összeillik. Ugyan az ASUS is jelen van a telefonpiacon, de messze inkább az asztali számítógépek terén számít erősnek, és az okostelefon szegmensben előnyt jelenthetne számára a nyugati piacokon kiválóan bevezetett HTC márkaneve.
A One M9 piacra dobása óta a HTC részvényei elveszítették az értékük közel felét: március elején még egy részvény 136 tajvani dollárt ért, legutóbb pedig már csupán 75,50-et. Ezzel a cég részvényárfolyama negatív rekordot döntött, az elmúlt tíz esztendőben, 2005 májusa óta még sosem volt ennyire alacsony.
A befektetők bizalomhiányának oka rendkívül egyszerű és a menedzsment előtt is tökéletesen ismert: a One széria legutóbbi készülékeit nem úgy fogadták a felhasználók, mint ahogy arra a vezetők számítottak. Az azonban csak tovább súlyosbította a cég egyébként is nehéz helyzetét, hiszen már 2013-ban is gondban voltak: vezető szakemberek távoztak, gyártási problémákkal küzdöttek, marketingjük elképesztően gyenge, így nem tűnt túl rózsásnak a mobilcég jövője. A helyzet azóta sem javult, hiszen idén márciusban távozott a korábbi vezető, Peter Chou, akit egy héttel az alig egy éve kinevezett dizájnfőnök, Jonah Becker követett.
Hiába szép az M9, ma már nagyon nehéz kitűnni a tömegből
Az új vezérigazgató, Cher Wang a múlt héten megpróbálta megnyugtatni a részvényeseket és önkritikusan elismerte, hogy a múltban hoztak hibás döntéseket, de azt is közölte, hogy javulhat a helyzet. A társaság kénytelen volt különböző intézkedéseket hozni, például bejelentette, hogy csökkenti a gyártási költségeket és 30 százalékkal kevesebb One M9 készüléket készítenek.
A HTC problémái közel sem egyediek, más okostelefon-gyártóknak is meg kellett ezekkel a gondokkal küzdeniük. Ebben a helyzetben számolt be a Reuters arról, hogy a szintén tajvani Asus állítólag azt fontolgatja, hogy felvásárolja a HTC-t. David Chang, a vállalat pénzügyi vezetője belső beszélgetésekre hivatkozva elmondta, hogy figyelembe veszik a lehetőséget, de azt még megbecsülni sem lehet, hogy van-e reális esélye egy ilyen lépésnek. A menedzser úgy vélte, hogy egy felvásárlás nem túl valószínű, de az utolsó szót még nem mondták ki az ügyben.
A HTC vezérigazgatója, Cher Wang közleményében határozottan cáfolta, hogy felmerült volna az eladás gondolata, a dolgot még megfontolásra sem tartják érdemesnek. Ez azért meglepő, mert a vállalat nyilvánvalóan versenyképtelen nem csak legfelső ligában, az Apple - Samsung párossal szemben, de az olcsó - és egyre jobb! - készülékeket gyártó kínai készüléközönre sincs válasza. A két tajvani - tehát cégkultúrában is passzoló - elektronikai gyártó eléggé összeillik. Ugyan az ASUS is jelen van a telefonpiacon, de messze inkább az asztali számítógépek terén számít erősnek, és az okostelefon szegmensben előnyt jelenthetne számára a nyugati piacokon kiválóan bevezetett HTC márkaneve.