24
  • Anteris
    #24
    "Nem biztonságos a Boeing 787 a kirúgott mérnök szerint

    A volt mérnök szerint a Dreamliner fő újdonsága (az alumínium cseréje szénszálas műanyagra a repülőgép törzsében) súlyos kockázatokat rejt magában, amiről a Boeing is tud, de titkolja, hogy minél hamarabb elkezdhessék a gyártást és a szállítást (a cégnek több mint hétszáz, egyenként 150-200 millió dolláros gépre van már most megrendelése, amit 2008. májusában tud majd elkezdeni teljesíteni).

    Nem bír ki egy villámot, összetörik, kigyullad
    A vádak szerint egy esetleges kényszerleszálláskor a szénszálas kompozit váz sokkal könnyebben törik, mint a hagyományos alumínium, ráadásul ha kigyullad, mérgező füsttel ég, ráadásul a villámcsapásokkal szemben is sokkal kevéssé ellenálló - mindez katasztrófához vezetne olyan baleseteknél, amik fémből épült gépben túlélhetőek lennének"


    http://index.hu/tech/biztonsag/boe190907/
  • cinci
    #23
    Én csak anynit szeretnék hozzátenni,hogy sztem az új Airbus tényleg lenyűgöző méretű meg minden ,de a Boeing 787 Dreamliner sokkal gazdasgosabb lesza légitársaágok számára! Abban is egyetértk hogy a repülés egy fantasztikus dolog és télleg sötét az ég hha feljebb probálsz nézni 11000 m-ről:
  • JAS 39
    #22
    Sztem frankó kis gép.
  • ixyon
    #20
    jo, ok, akkor kijonne abbol is , de a repcsi fenntartasa nem csak abbol all, hogy nyomjak bele a kerozint...
  • ixyon
    #18
    igen, mert en 777essel utaztam. ja, es miert nincs olyan sok teherszallito gep? a fedexnek van 3700 boringje... kulonbozo mertekben. meg van meg itt az usaban olyan ceg, mint a fedex, csak nem annyuira nagy, de azoknak is van fejenkent 2-2 ezer legalabb. azert az utasokbol is jo penz jon be a tarsasagoknak, de a csomagokbol jon a nagyresze. posta, meg ezek. es a felszorolasbol elfelejtettem, hogy a rep. tarsasagoknak azert eleg gyakran kell szervizeltetni a gepeit, nemtom, mennyi kilometerenkent, meg ahoz kell 50000000000000 kepzett mernok, es azokat kell fizetni, meg nem ritkan elofordul, hogy ezt-azt ki kell cserelni a gepben, es ez sincs belekalkulalva a bejovo penzbe. szal eleg nagy hezag van 1 gep fenttartasi koltsege, meg az utasoktol bejott penz kozott.
  • ixyon
    #14
    jaja. en csak annyit szeretnek hozzatenni, hogy ennek a nagy kani gepnek az a helyzet, hogy nem lesz igazan nagy csomagetre. mert ugye nekik abbol van a nagy bevetel.
    mert csak szamoljunk utana. szamoljunk azzal, hogy a kerozin 150Ft/liter. ami rohelyes, mert adozik az is, de most szmoljunk igy.
    meg 1 boing 777essel. az 7 ora altt megy frankfurtbol washingtonba. 250 ember van rajta, 180 turista, 50 business, meg 20 first class. kb. ez helyes, most utaztam vele 1.5 hete a jegy frankfurtbol washingtonba vagy70 ezer forint volt economy+on meg vagy 200000 businesen, meg vagy 350000 first classon. na szmoljunk, igy van osszesen beveteluk a jegyekbol: 180*65000+50*200000*20*350000 kb. 20 milio Ft jon ki. nos, ebbo, elmegy vagy 2 milio mindefel felszolgalt cuccokra a repcsi, borocska, kaja, meg ez, meg az, meg kicsi almale,meg hasonlok. mge masik 1 mila a szemelyzetnek jar, mert vannak vagy 30an, es elegge jol fizet... szal van meg 17 mila. ebbol tudsz venni 17000000/150= ugy 110000 liter kerozint. nos ha elosztod, akkor aaz ut frankfurtbol washingtonba olyan 6500 kilometer. tehat 110000/6500=16!
    azaz ha csak az utasokbol elnenek, akkor kilometerenkent 16 liter kerozint fogyaszthatnanak, es akkor meg semmi pilacs, meg felszallas nincs szmolva, semmilyen takaritas, semmi felujitas, javitas, amik meg mind felmerulo koltsegek. meg az a 16 liter is rohelyesen keves. szal a nagy bevetelek itt a csomagokbol vannak... amiket tomegre mernek...tehat ennek a gepnek lesznek sztem olyan arai, mint a concorde-nak, meg valami hasonlo jaratsurusege is...
  • dewdew
    #4
    ixyon itra (concorde): osz nem is csainaltak csak 23mat, mneg azok is mennek vagy heti 1 kort.

    Ja , keveset csinaltak, es amig repultek, de ki is volt hasznalva az osszes. Tavaly augusztus ota, amikor a beleset volt, nem repulnek. Az angoloknak es a franciaknak osszesen 7 db van. Hogy heti egy kort? Hol elsz te? Csak Londonbol naponta 3-szor ment New-York-ba, es egy jegy atszamitva kb 2.5 millio Ft volt, es megis mindig volt ra kereslet. Nem veletlenul ment olyan surun.
  • ixyon
    #1
    akkor azt a masik cikket is kerjuk hamar megirni!
    es szerintem ez a gep nagy de nagyon undoritoan nez ki, es ha tegyk fel nem is sokkal dragabb, mint a 747-400as, akkor sem hiszem, hogy ez a nagy kani malacformaju gep fel fog rudni emelkedni 6 hajtomunel kevesebbel.
    nomeg amint azok, akik mar 1 kicsit utanaszamoltak ezeknek a cgeknek mar regen nem az utasok a fo beveteli forrasaik, hanem a posta, es egyeb cegek, ugyani az o csomagjaikert sokkal tobbet kernek, mint 1 utasert. es valljuk be, nem is fogyasztanak annyi mindent, es nincs szukseguk legikiserore. namarmost en biztos vagyok benne, ha ez a gep nem lesz sokkal nagyobb, mint a tobbi, akkor ennek joval kisebb lesz a csomagtere, mert a sok fedelzetnek is hely kell, meg a tobb embernek tobb elemozsia, meg tobb viz, meg konditeerem zuhi nelkul ugy nem meno, mert buzleni fogsz, mint a szar, meg az etterem sem meno ha nincsen rendes konyha rendes raktarral.... hat ez nemhiszm, hogy barkinek is megerne, hacsak nem 1.osztalyu miloiomosoknak szol majd az egesz, akik vallalnak kotelezettseget 1000000000000$ elkoltesere a fedelzeten, es kifizetik a repcsijegy 20*os arata sima 1. osztalyhoz kepest.
    szerintem ez valami olyasmi lesz, mint a concorde, ami szep, meg jo hogy van, meg volt, tapsolt az egesz vilag, es mindehonnan azt halloytak az angolok, meg a franciak, hogy: -gratulalunk! nagyon ugyesek vagytok! hasznaljatok egeszseggel!
    osz nem is csainaltak csak 23mat, mneg azok is mennek vagy heti 1 kort.