1
Vein
-
Norbertboy #1 Az utóbbi időben egyre többször futok bele a VEIN nevű játékba, és nehéz nem a Project Zomboid jut róla eszembe – csak épp 3D-ben.
A hangulata kifejezetten sötét és nyomasztó. Nem az akción van a hangsúly, hanem azon az érzésen, amit a Zomboid is tud: beköltözni egy helyre, berendezkedni, figyelni az erőforrásokra, és tudni, hogy minden döntésnek súlya van.
A VEIN-ben nem kapsz klasszikus „hősélményt”. A túlélés lassú, módszeres, sokszor kifejezetten feszült. A világ nem magyaráz túl semmit, tanulni kell a rendszereket, a környezetet és a veszélyeket.
Fontos különbség sok más survival játékkal szemben, hogy létezik olyan játékmód/opció, ahol a halál után vége a játéknak. Nincs visszatöltés, nincs respawn – ha meghalsz, lezárult a történet.
Ez egyértelműen a keményvonalas survival játékosoknak szól, akik pont azt keresik, amit a Project Zomboidban is: a halál végleges, és ezért minden döntés igazán számít.
A játék erősen a súly-, inventory- és logisztika-alapú túlélés felé megy. Az építkezés és bázisépítés nem instant, inkább életszerű, tervezést és munkát igényel. A fejlődés lassú, de érezhető, és emiatt könnyű elkezdeni kötődni a saját bázishoz.
A VEIN nem egy Project Zomboid klón, inkább egy PZ-szemléletű, 3D-s túlélő sandbox, ami láthatóan a realista túlélési élményt helyezi előtérbe. Még fejlesztés alatt áll, de irányban kifejezetten ígéretes.
Kíváncsi vagyok, ti hogy látjátok:
tényleg megvan benne az a bizonyos Zomboid-hangulat, vagy csak én látom így?