4
-
militavia #4 Akkor a BMW is hülye, mint a seggem. Mert nem attól lesz hű és jó munkaerő bárki, hogy felismeri-e a kocsit vagy sem.
Talán ez a baj ma azzal, hogy kit és miért találnak alkalmasnak bárkire.
Teljesen irreleváns, hogy felismeri egy kocsi típusát vagy sem. A cég jogi környezete, azt kell ismernie.
De köszönöm, hogy adtál példát arra, hogy miért faszság ez az egész... XD -
Cat #3 Azért ne tagadjuk le, hogy
1. Vannak nagyon jó munkahelyek, ahová örömmel járnak be az emberek, elégedettek, és nem utálják a munkájukat. Az ilyenekhez jó dolog bejutni.
2. Vannak olyan cégek, amelyekért már gyerekkortól kezdve rajonganak emberek, és igenis életcéljuk, hogy ott dolgozzanak. És itt nem a Legora kell gondolni, hanem pl. egy autógyártóra, egy szoftvercégre, stb.
3. És vannak olyan cégek, amelyek olyan termékeket gyártanak, amelyeket imádnak az emberek.
4. Minden céghez pénzért mennek dolgozni az emberek. De mégsem jelentkeznek tömegesen a csirkefeldolgozókba, míg máshol sorban állnak, pedig lehet, hogy a vágóhíd jobban fizet.
Szóval ha jól van felépítve egy cég imázsa, "menő", akkor lehet jó dolgokat írni a motivációs levélben. Több alkalmas jelentkező közül választva én is azt venném fel, amelyik ismeri valamennyire a cég hátterét, környezetét, tudja hova megy, mire jelentkezik, és értelmes szavakkal leír pár mondatot arról, hogy a pénzen túl miért akar ott dolgozni.
Baráti társaságban van egy ügyvédnő ismerős, aki jelentkezett a BMW jogi részlegére. Megkérdezték tőle, hogy a háta mögött lévő poszteren milyen autó van. Nem tudta, nem autóbuzi, azt mondta hogy "piros". Nem vették fel. És most lehet vitatkozni, hogy mit számít milyen jármű van ott, hiszen a munkája szempontjából teljesen érdektelen. De a cégnek értékesebb egy lojális, márkahű, "fanatikus" dolgozó, mint egy olyan, aki csak a pénzért dolgozik, és a válság első jelére továbbáll. -
kvp #2 A motivacios level olyan mint a regi szovjet iskolai feladat: "Ki a peldakeped? Es miert Sztalin elvtars?"
Eredetileg azt akartak felmerni vele, hogy a palyazo mennyire kepes a ceg erdeket a sajat erdekei ele helyezni, tehat a kompenzacio mertekenel tobbet dolgozni. Ezzel akartak megtalalni azokat a dolgozokat, akiket nagyobb mertekben tud kihasznalni egy ceg mint azt az anyagi kompenzacio lehetove tenne. Persze ez mar anno sem mukodott, atagos ertelmi szint felett csak azt tudtak vele felmerni, hogy ki tud szebben fogalmazva hazudni, ami ceges kornyezetben egyebkent egy elonyos tulajdonsag. Hazugsagban a chatgpt-t nagyon keves ember kepes megverni, hiszen eleve erre tanitottak be. -
militavia #1 Eddig sem volt semmi értelme.
Miért akarok dolgozni ott? Mert kell a pénz?
Miért akarok oda menni? Mert többet remélek és jobb helynek tűnik szakmailag.
Ezen mit kell ragozni? Mintha az embernek azt kéne magyarázni, hogy a Nap minden nap felkel és süt.