6
  • t_robert
    #6
    És a tulajdonos rögtön áthárítja a felelősséget mondjuk a gyártóra.... amiben teljesen igaza van. ha szabálytalan a jármű elkúrta a gyártó a programot. eladnak nekem valamit, ami nem megfelelően müködik nos egyértelműen gyártói felelőség. szóval igen bonyolult jogi helyzet, amin még sokat fognak agyalni a jogászok....
  • Wolwerine
    #5
    A hatályos magyar jogszabályok bizonyos esetekben tudnák kezelni az ilyen eseteket, konkrétan az ún. "objektív felelősség" alá tartozó szabályszegések (gyorshajtás, biztonsági öv pl.) esetén most is az üzembentartónak megy ki a közigazgatási bírság, akkor is ha nem természetes személy. Ha nem objektív felelősség alá tartozó szabályszegést követ el a vezető nélküli jármű, akkor a szabálysértés/bűncselekmény elkövetéséért nem lehet felelősségre vonni az üzemben tartót, mert csak természetes személy lehet elkövető. Szerintem egyszerű a megoldás: jogszabályt kell módosítani, mégpedig úgy hogy minden a vezető nélküli jármű által elkövetett szabályszegés az "objektív felelősség" alá tartozzon.
  • Kotomicuki
    #4
    Az, aki hasznot húzott az eladásából és engedélyezte(tte), hogy a forgalomba részt vehessen...
    Amúgy minden magántulajdon, csak a végére kell járni!
  • duke
    #3
    Az lehet,hogy az közlekedés engedélyezése viszonylag egyszeru volt, de a többi jogszabály adminisztráció valtoztatas mar tul bonyolult volt, sok mindent kellett volna atirni.
  • RJoco
    #2
    Ezek de gyengeelmélyűek.
    Hogy a fenében nem lehet előre szabályozni az ilyen dolgokat, mikor eleve engedélyhez kötött ezeknek a működése.
    Melyik agyalágyult ül már megint olyan pozícióban, amibe nem való?
  • _svd_
    #1
    Nem kérdés.
    A rendszám alapján tudják a tulajdonost.
    Neki lehet küldeni a büntetést. Ha nem ő volt a felelős akkor megadja a felelős adatait.