1
-
Supra-III #1 "Nobe, a Nagoya Egyetem professzora rámutat, hogy az elektromos autóknak nagyobb számítási teljesítményre van szükségük, mint a belső égésű motorral hajtott járműveknek, hogy kezelni tudják az akkumulátorokat és más funkciókat, például a regeneratív fékezést"
Vajon magától ennyire hülye, vagy valaki megfizette érte? Ha az utóbbi, akkor már biztos saját szigete van valahol... Mire kell teljesítmény? A cellák kiegyenlítése passzív, a regeneratív féket elég pár alkalommal újraszámolni másodpercenként, a pakkok kiegyenlítése meg szintén mehet másdopercenként. Egy C64 egy kisebb flottát elvinne.
Egy igazán modern benzinmotor kb minden fordulat után számolja újra 10-30 érzékelő adatát. Mondjuk ehhez is nevetségesen kis számítási képesség kell.
Túl nagyra nőttek az autógyártók, és elfojtanak minden igazi ötletet - igen, sajnos a toyota is (mondom ezt 4 autóval). Hogy a típusnál maradjunk, az amúgy zseniális hibridek jóformán a mai napig sima automata váltót szimulálnak, beleértve a sebesség fokozatokat - de minek? Ahelyett, hogy valami új, a vezetést igazán támogató funkciókat csinálnának. Például fokozat nélküli teljesítmény korlátozást, vagy olyan eco módot, ahol nem neked kell bámulnod a kijelzőt, hogy a vonalon belül tartsd.
Persze, ennek az első hibrid generációban még lehetett értelme, de már akkor sem gátolta semmi mindkét lehetőség beépítését. Csak pár sor kód.
Szóval ideje a pofonoknak - remélhetőleg ezek hatására visszatérnek a gyökerekhez, egy rugalmasabb formához.
Ha meg nem... Hát, kínára számíthatunk :-) Adnak napelemet is a villanyos verdákhoz :-)