5
-
manypet #5 "Vagy inkább töröljük a közösségi média fiókjainkat, és költözzünk barlangokba?"
Igen, a közösségi média előtt mindenki barlangokban élte az életét. OMG -
Vanek úr #4 Az a baj, hogy ha sokan megszoknak egy platformot, akkor azt nem szívesen hagyják ott. Ha kényszeríted is, akkor meg pláne nem.
A twitter-balhé farvizén megpróbálkozott a MS a threads-szal, de nem sikerült áttörést elérnie, pedig volt egy hullám, amikor az emberek egy része egy alternatívát keresett, és könnyen lehetett volna megszerezni őket. Ráadásul az a MS volt. És ha nekik nem sikerült, akkor mit vársz el egy kisebb cégtől?
Az amcsik belenézésére pedig jelenleg van küzdés az EU-n belül, és látni a fényt az alagút végén. Csak a kiskapukat (meg egyéb buktatókat) kell ellehetetleníteni, és akkor megoldható minden.
A cikkben meg még véletlenül sem az adatvédelemről beszéltek. Csak gondoltam, jelzem. :) -
_svd_ #3 "Minden EU polgár és cég automatikusan regisztrálva lesz erre hivatalos elérhetőségként."
Nem kellene ezt erőltetni. Diktatórikus megoldás a kötelezőség. Már csak a pontozás hiányzik, hogy kb. Kína szintjére kerüljön az ötlet. -
felemelő #2 És ami a jelen cikkhez kapcsolódik erősen:
És ha EU közösségi tulajdonú, akkor a tulajdonosok határozzák meg az adatok felhasználásának körét (még a jogilag lehetséges körben is) illetve a reklámok mennyiségét, elhelyezési módját és tartalmát.
Mert a közösségi médiának az igazi gondja az, hogy a tulajdonosoknak nagyon mások a céljai, mint amit a célközönség elvár.
Verseny meg nincs, sőt, a politikusok sem korlátozzák a monopolisztikus szervezet önhatalmaskodását.
Itt az EU-ban legalább igény meg elvárás van rá. -
felemelő #1 Mániám, hogy az EU-ban van elég tőke, szakértelem, piaci igény, felhasználó egy FB alternatívához.
A versenyben a felhasználók bejelentkezése a kulcs.
Én ezt úgy oldanám fel, hogy kijelenteném, hogy egy ilyen szolgáltatás az "digitális közmű", innen egy EU tulajdonú nonprofit vállalat hozhatja létre és üzemeltetheti.
A felhasználók problémája meg egyszerűen áthidalható.
Minden EU polgár és cég automatikusan regisztrálva lesz erre hivatalos elérhetőségként.
(Persze ettől lehet neki még nickneves regisztrációja is, meg a világból mindenhonna beregisztrálhatnak)
Az államok meg a polgárok és cégek számára küldött értesítéseket kötelezően ezen küldik.
Innen lesz nagy felhasználói szám, minden gépre és mobilra telepítve lesz, és eléri azt a határértéket, amitől sikeres lehet egy már beágyazott monopolisztikus usa szolgáltatóval szemben.
És ugye egy natív EU cég teljes egészében az EU jogi fennhatósága alatt lenne, megszűnne egy csomó jogi trükk, amit az USA törvényei lehetővé tesznek a felhasználók adataival, sőt a 3 betűsök jogszerűen kikérhetnek bármikor.
És ha EU közösségi tulajdonú, akkor a tulajdonosok határozzák meg az adatok felhasználásának körét (még a jogilag lehetséges körben is) illetve a reklámok mennyiségét, elhelyezési módját és tartalmát.