3
-
t_robert #3 A MÁV is döntött pár rekordot az elmúlt évben... igaz csupa negatívot... :) -
Supra-III #2 2.6G.
Ekkora gyorsulás kellett a Kínai eredményhez.
Szerintem ez 6-8x akkora érték, amit egy átlag ember elvisel.
Értem én, hogy technikai demonstráció - de biztos szükség van 300 feletti sebességre? Egyrészt iszonyatosan sok energia, másrészt annyira minimális a nyereség. Ezzel a sebességgel másfél óra az út magyarország két legtávolabbi települése között.
Viszont csak egyszer legyen valami gond, akkora energia mennyiség van egy egész vonatban, hogy egymás után több falut fog letarolni ha valamiért elhagyja a pályát.
Persze, magyar viszonylatban el tudom képzelni, hogy nem a késés lenne a gond. Hanem mondjuk az, hogy elmegy vácig a nyugati pályaudvar helyett, mire meg tud állni . Jabocs, így sikerült. "Leszállás közben kérem váltsák meg a különbözeti jegyet a plusz kilóméterekre. " :-)
Utoljára szerkesztette: Supra-III, 2025.08.18. 07:49:57 -
kvp #1 Nos ahogy a franciaknal is ket reszre szakadt a halozat, van a nagysebessegu halozat es van a lassu es egyre lassulo hagyomanyos halozat, ugy a nemetek is ezzel probalkoznak, csak nekik nincs egyseges nagysebessegu halozatuk, hanem a meglevo halozat egyes reszei lettek nagysebesseguek es a meglevo darabok kozze epitenek uj darabokat. Ez jo lenne elviekben, de gyakorlatilag a regi es lassu reszek lehuzzak az ossz tejlesitmenyt. Ehhez jott a kotelezo vasuti privatizacio, ami gyakorlatilag iranyithatatlanna tette a rendszert. (a beepitett tartalekok hianya miatt)
Ehhez kepest a japanok fejlesztik a nagysebessegu halozatot, ami annyira szeparalt, hogy meg a nyomtav is mas. Kozben pedig minden atadott uj halozati elem a meglevo regi halozat bezarasat jelenti, tehat ahogy kotik ossze a nagyvarosokat a shinkansen vonalak, ugy szunnek meg a kistelepuleseket is bekoto hagyomanyos vonalak. A cel valahol ott van, hogy csak elovarosi vasut es tavolsagi shinkansen maradjon. Ez persze a vasuti teherszallitas gyakorlati megszuneset jelenti, de valojaban olcsobb az allami penzbol finanszirozott kozut hasznalata. Mint ahogy par honapja a svajciak is inkabb a kozutakra tereltek a nemet-osztrak-svajci-olasz teherforgalom egy reszet. Gazdasagilag ez eri meg. (kornyezetvedelmileg es az allamnak persze nem, de a magantokenek jobb)