5
  • ximix #5
    Elvileg volt benne Lidar, annak elvileg észlelnie kellett volna az akadályt.
    Tippre esetleg a forgalmi helyzet szülte a balesetet, pl egy előtte lévő jármű kitakarta a betonterelőt és a követési táv meg rövid volt a manőverhez vagy esetleg kézi irányítással ment ?


    Can You Fool A Self Driving Car? - Mark Rober



    Xiaomi SU7 Max 673HP high speed CRASH onboard - HandsOnTheWheel

  • kvp
    #4
    A teslakat is allora tudja fekezni tisztan a motor, sot allo helyzetben emelkedon meg tudja fogni a jarmuvet (amig van hozza toltes az aksiban). Mindezt ugyanakkora lassulassal mint amekkora a legerosebb gyorsulas. A mechanikus (surlodas alapu) fekek csak rogziteshez es a hajtasrendszer meghibasodasa esetere vannak. Ha valahol megis ezekre a fekekre volt szukseg, akkor a maximalis gyorsulasnal nagyobb fekerore volt szukseg vagy a motorfek rendszer szoftvere nem jo.

    A fenti eset nem errol szol, valamiert fekezes nelkul beleallt a jarmu kozel 100-al egy betonfalba. A kerdes miert es hogyan. A kepek alapjan frontalis utkozesnek tunik tehat vagy szembe volt az uttesten egy betonakadaly, amit valamiert nem latott meg vagy valamiert kozel 90 fokkal elfordult a jarmu orra a menetiranyhoz kepest. Az elso onvezetesi hiba, a masodik minimum erdekes, hogy hogyan jott ossze. (masik auto lokte meg, futomu hiba, valami mas?)
  • NEXUS6
    #3
    Hát a nagy hurráoptimizmus után azért valszeg a kínaiak is ráébrednek arra, hogy ezek a technológiák mennyire használhatók valójában.
  • Macropus Rufus
    #2
    de itt ugye nem kerülte el. Telibe verte és porrá éget. 97-nél illene nem annyira sérülni az aksiknak, hogy ez legyen a vége.
    Mondjuk a Xiaomi egy kamus cég. Egy másik topikba beraktam ennek a kocsinak a fékét. Olyan nagy a fékbetét a vasban, mint egy alsó közép kategóriás autóban. De ez a kocsi több száz lóerős és qurva nehéz is.
    A kép lapján várható is volt, hogy egy ilyen nehéz autó soha nem fog megállni 100-ról ha vesz fékezni kell vagy erősebben kell fékezni. Mondjuk am. Xiaomi vas volt az is ami a versenypályán vérzett el a fékjei miatt meg csapódtak mindenbe bele, mert nem tudtak megállni a csicska fékek miatt.

    https://www.facebook.com/turboandstance/posts/till-you-see-the-brake-pads-these-are-the-brakes-of-the-607hp-xiaomi-su7-max-sev/886019807052458/
  • _svd_
    #1
    Az alapszabály azért egyszerű- A jármű annyival mozoghat maximum, amennyivel még pont meg tud állni az akadály előtt. jobb útfigyelő rendszerrel, gyorsabban mehet.
    A többi csak porhintés. Ha az akadály érintése nélkül áll meg a jármű, lényegtelen az akkumulátor állapota.