6
  • kvp
    #6
    A BYD-ek maximum 1500V-on toltenek. Ez kb. ott van mint amivel a budapesti HEV halozat motorvonatai mennek vagy eppen a japan vasuthalozat kb. fele. Teljesen normalis feszulseg. Az 1000 kwatt 1500V-on pedig kb. 666 Ampert jelent, ami nagyajabol ott van mint egy keletnemet HEV motorvonat aramfelvete indulaskor. Ezt a mostani magyar elektromos halozat is kepes biztositani. 25 kvolt-on ez mar csak 25 amper, tehat a tavvezetekek szamara nem jelentos.

    A gyorsabban toltheto aksikon kivul semmi uj nincs a BYD fejleszteseben, eddig is hasznaltunk ilyen aramfelvetelu jarmuveket. Megfelelo lokalis statikus buffer aksik segitsegevel meg az elektromos halozat terhelese sem novekszik jelentosen. Mivel mar jopar aksis halozati energiatarolo telep uzemel jelenleg is, ez bevalt technologianak tekintheto. Elonyuk, hogy igy olcsobb ejjeli vagy csucsidon kivuli folos megujulo arammal lehet gyorstolteni is.

    Nem egyszeru az atallas, de mar jopar evtizede megvolt az elektromos jarmuvekhez a technologia, csak a kinai tomeggyartas miatt mostanra valt gazdasagossa az aksik eloallitasa. Hosszu tavon, az uj litium mentes aksikkal egyutt egy gazdasagosan fenntarthato rendszert kapunk, ami tiszta energiafrorrasok eseten nem jar semmilyen co2 kibocsatassal. (persze ehhez a femipart is at kell allitani az elektromos kemencekre, lasd az aluminiumipar fejlodeset Magyarorszagon az 1950-es evekben)

    Az egyetlen ok amiert meg nem allt at mindenki, az politikai, mivel jelenleg csak kinai technologiaval valosithato meg az atallas es ezt a nyugati nagytokesek nem hajlandoak elfogadni.
  • Cat #5
    Én azt nem értem, hogy fognak megawattokat odavinni a töltési helyekre. Mert egyesével sehol nincs töltőállomás, 2-4 darabot raknak le egyszerre. Namost 4 megawattból elvan egy egész falu. És ha már szorzunk, egy faluban nem 4 autó van...

    Honnan lesz erre energia?
  • lammaer
    #4
    Abban igazad van hogy minden héten van egy bejelentés valamilyen forradalmi akku technológiáról és ehhez képest sokkal lassabb a fejlődés amt mi látunk.

    Viszont ezt a "sose lesz jobb mint X hozzállás"-t már sokszor láttuk megbukni... előbb utóbb lesz olyan energiatárolási mód ami hozni fogja a fosszilis üzemanyagokét, mivel azok már elérték amit el lehetett, az energiatároláson meg folyamatosan lehet fejleszteni.
  • takysoft
    #3
    Tegyük fel, hogy 5-10 perc alatt feltölt.
    250 kilométerenként azért nem is nagyon fáj egy kis szünet valahol :D

    Nem mondom, hogy itt az elektromos jövő... de ezekkel a dolgokkal fog közeledni.
  • steelcity66
    #2
    A "10 C" töltés nem a hőmérsékletet, hanem azt jelenti, hogy az akku maximum a kapacitása tízszeresével tölthető (pl. egy 80kWh-s akku 800kW-tal), ami baromi jó értéknek számít, mai autók között a 3-4C-sek is elég gyorsan töltenek már, pl. a Porsche Taycan 3C-t tud.
  • Macropus Rufus
    #1
    "Célunk, hogy az elektromos autók töltése olyan gyors legyen, mint egy benzines autó feltöltése"
    de a távolság ugyan úgy seholsincs. 400km az normál haszánlat mellett max. 350 lesz. Sztem. Vagy még annyi sem ha pályázol (lásd HAndrás tesztjét amiben a Tesla full töltés mellett a pályán 258km tudott megtenni)

    Mondjuk az utóbbi 10 évben már legalább 20 olyan aksit jelentettek be, ami pikk-pakk tölthető. Egy sincs kereskedelmi forgalomban. Ettől sem várok mást.
    Aztán ez az 1MW-os töltő fesz is eléggé durván hangzik. Okés 10 fokon. De akkor a kocsi hűteni is fogja az aksit? Mondjuk ez érthető, ha ezt az 1MW-ot nyomod belé amikor 30 fokos, egyrészt nem is fogja felvenni másrészt akár szét is szálhat az egész a csába...