14
  • Kissssss0 #14
    "Akkor vagyunk erősek, ha egységesek maradunk, és megvédjük infrastruktúránkat, iparunkat és törvényeinket"

    van aki ezt a szart komolyan veszi még?
  • kvp
    #13
    "Hogy az államnak hova és mire kell nem világos. Ha a fegyveres erőkről van szó, akkor meg ott megint nincs alternatíva, ha a harctéri data linkről van szó."

    A hirek szerint a starlink-re epitett starshield halozathoz szeretnenek csatlakozni. Katonai internet barhol a bolygon es 100%-os lefedettsegu folyamatos video megfigyeles.

    Az EU-s tervek csak az EU-t fednek le, joreszt lassu, regi, elavult geostatcionarius muholdakkal. EU-n beluli mobil adatkapcsolathoz jo, masra nem igazan.

    A gond inkabb ott van, hogy nincs meg az uripar alapja. Nincs europai raketa, de nincs europai muhold sem. Az utobbihoz europai chipgyartas kellene, ami ugyancsak nincs meg. De meg a raketahoz szukseges femipar sem maradt meg. Tehat meg a komponenseket se tudja az EU sajat erobol osszehozni, nemhogy a komplex kesztermeket. Ha nincs mit megvenni, akkor marad a kulfoldi es kozben (ha lenne esze az EU-nak) ujra iparositani. Az USA ezt teszi eppen, csak sajnos az EU rovasara. Ha a kinai gyarakat nem tudjak hazavinni, akkor az EU-sakat csabitjak at az USA-ba. Pl. a Stadler feherorosz gyara is le lett szerelve par het alatt (meg a haboru legelejen) es ma mar Salt Lake City-ben uzemel es kesziti a vonatokat. Sok nemet es holland gyar is az USA-ban kotott ki.
  • militavia
    #12
    A BB vasútvonalnak semmi értelme nincs, személyforgalma lényegében egy 0-hoz konvergáló szám.
  • repvez
    #11
    Na látod erről van szó, ezt a kettöségre akartam rámutatni azzal amit irtam.
    Hogy egy olyan miatt számonkérnek valakit aki olyan szolgáltatást terméket akar venni az EU-n kivülról amit az EU nem tud biztositani és a világon más se.
    DE azt nem kéri senki számon, hogy egy olyan terméket szolgáltatást az EU-n kivülről szerzunk be aminek lenne alternativája az EU-n belül is.
    Ha a vasutvonalra nézzük, az osztrákok most adták át a vonalat amin 250el megy a vonat és az egy olyan rendszer része ami az északi tengertől a földközi tengerig megy. Nekunk semmi más dolgunk nem lett volna, minthogy Pozsonybol Grázig becsatlakozunk Győrnél , és akkor máris van egy olyan NYugati kapcsolatunk a világgal ahol 250el el lehet jutni északtol délig és a nyugati partig TGV-vel. DE nekunk a belgrádi kellett elméleti 160as tempoval és anyni összegért ami sose nem térül meg és még csak nem is az Unioba törlesztünk, hogy abbol majd valamit még legalább viszont is látnánk.
  • militavia
    #10
    Hóóóóóóóóóóóóó.

    1. SL szolgáltatásnak nincs alternatívája.
    2. Az, hogy kínai hitel helyett más legyen és az, hogy onnan vegyünk metrót, villamos, vonatot, faszomtudja mit, na annak van.

    Amúgy nem egészen világos, hogy ITA-nak a mi szüksége lenne a SL-re. A sűrűn lakott része gazdag, EU legfejlettebb régiói között van, nincs rá szükség. A csóró délen meg úgysem telik rá piaci alapon. Hogy az államnak hova és mire kell nem világos. Ha a fegyveres erőkről van szó, akkor meg ott megint nincs alternatíva, ha a harctéri data linkről van szó.
  • repvez
    #9
    Látod, hogy megint csak te nem érted az összefuggéseket a különbözö témákban? Mindenki más érti .
    Ugy jön ide, hogy az olaszokat számonkérik, hogy miért nem eu-s cégektöl akar beszerezni dolgokat, de ugyan ez a szisztéma ugyan ugy fennál nálunk is és itt a kapcsolodási pont függetléenul a terméktől. Ne várja senki se, hogy az EU gazdasága szárnyalni fog, ha senki nem az EU-bol vásárol és nem azokat a termékeket veszi akkor nincs miből GDP-t növelni és számonkérni, hogy miért nincs.

    DE egyszerübben levezetve hátha igy megérted, ha egy csapatban játszol és te mindig eladod a labdát az elelnfélnek akkor ne kérd számon az edzön ,hogy miért kap ki a csapat és föleg ugy ne ha nagyrészt csak te adod el a labdát , akkor olyankor illene kussba maradni, de nem ,ehelyett mi pont hogy fennhangon szidjuk az edzöt .
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #8
    > Én nem tudok másikrol csak a Falcon9-est.Az meg történetesen Muské és amcsi.

    Itt az a probléma, hogy Musk már bizonyította, hogy kritikus helyzetben öntörvényűen adhat, vagy elvehet Starlink elérést, nyilván Musk után ezt az Amerikai állam is megtehetné.

    A mai kaotikus geopolitikai helyzetben, az EU-nak össze kéne sza**ia magát sietségében, hogy legyen egy ilyen páneurópai rendszere és ehelyett csak a szokásos majomkodás megy.

    Mondjuk olyan nagy jelentősége nincs annak, hogy Olaszok mit csinálnak a Starlinkkel, Meloni is tudja, hogy ezt nem kell megbízható kritikus infrastruktúrának tekinteni, hanem gondolom inkább az a cél, hogy benyaljanak Trump/Musk-nak, bízva abban, hogy meg lehet tartani a jó kapcsolatot egy tranzakciókra épülő új világrendben is. Szomorú, hogy ide jutottunk.
  • militavia
    #7
    azt miér nem kéri számon a tisztelt cikkiro, hogy mi miért mindent kinábol és diktatorikus országoktol veszunk és miért nem EU-bol és ezzel is erősitve a gazdaságot? kinai hitel vasutfejlesztés, déli arab áramlat , orosz atomerőmű, dubaji városfejlesztés stb.. europábol nem jo a vasuti kocsi kinábol kell venni azt is.

    Azt nem értem, hogy a hír EU és műhold téma. Erre te jössz totál mássla.
    Az igaz, hogy nyugaton nem épül olyan böszmeség, mint a BP Belgr. vasút és nem kínai hiteleket vesznek fel a lengyelek sem vasútépítésre. De ennek mi köze specifikusan hozzánk vs egész eu űripar?
    Lásd itt.
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2025.01.10. 09:41:21
  • kvp
    #6
    Az EU-nak jelenleg nincs hasznalhato raketaja, muhold halozata es a legutobbi probalkozas a GPS kivaltasara 20 ev kesesnel tart. A nemreg eldontott EU-s muholdas halozat mar eleve elavult (lassu es draga) technologiat celzott meg, ami korlatozott hozzaferest biztositana, ha egyaltalan elkeszulne, de szinte biztosan tarthatatlan a hatarido, ugyanis szo szerint semmi sincs meg a szukseges infrastrukturabol, meg a tervezest is csak most kezdenek meg.

    A kovetkezo 5-10-20 evben az EU nem tud sajat cellularis ur alapu internetet biztositani es LEO internetet biztos nem is fog tudni, mert az uj EU-s terv nem az. Ha el is keszul, akkor se lesz alternativaja a spacex fele halozatnak. Jelenleg csak a kinaiak akarnak ilyet epiteni, de meg ok is csak tervezik es az EU toluk biztos nem akar venni. Vagy a spacex vagy evtizedekig semmi. Es ezek utan problemaznak a politikusok, hogy azt vettek ami van?

    ps: Az latszik, hogy egyertelmuen az a gond, hogy egy EU-s jobboldali politikus szoba allt egy amerikai jobboldalhoz kotheto vallalkozoval. A hivatalos politikai hozzaallas az, hogy ennel meg az is jobb, ha az olaszoknak soha nem lesz muholdas netjuk. A nemetek is inkabb megszuntetik az iparukat, de a zold atallast veghez fogjak vinni, plusz ott is minden lehetseges modon probaljak blokkolni Musk masik ceget a Teslat a "zold" autoipari termeles felfutattasaban, plusz blokkolni szeretnek a kinai gyartokat is. Tehat ha a nemet autoipar nem tud megfizetheto elektromos autokat gyartani, akkor inkabb nem lesz semmilyen autoja senkinek az EU-ban, de ne juthasson lehetoseghez senki mas.

    Ezek utan az EU allaspontja az, hogy ha nem tud belfoldon sajatot gyartani, akkor inkabb lemond mindenrol, a muholdas internettol a szemelyauto hasznalaton at az epuletek futeseeig. Persze ez ertheto modon csak a polgarokat erinti, a donteseket meghozo politikusokat nem. Nallunk anno ebbol lett 1956...
  • repvez
    #5
    Látom megint megy a félre értelmezés mindenkitől.
    Egyrészt lehet utálni és homokbadugni a fejet, de akkor tessélk megcáfolni a tényeket, hogy melyik az a másik cég ,főleg europában amelyiknek ma van megbizható kello gyakorisággal fellöhető olcso rakétarendszere? Én nem tudok másikrol csak a Falcon9-est.Az meg történetesen Muské és amcsi.
    Ha az olaszoknak egy olyan muholdas internet kell ami ma elérhető és nem 10-10 év mulva, akkor nincs alternativája, mégha lenne is europának muholdja ,de rakétája nem, akkor is meg kellene biznia a SpaceXet a felvitelre.
    Ha ez kinának vagy oroszországnak lenne, akkor gondolom velük tárgyalna, de egyelöre nem ez a helyzet. Csak ugye egyszerübb instant utálni mindent amit Musk elért vagy csinált.

    Molni, ki mondta, hogy egyenlöséget huztam ? a cikk irőja irta, hogy az olaszok ahelyett, hogy az EU gazdaságát erősitené inkább amerikai céget biz meg , ez pont ugyan az mint magyarország és az EU kapcsolatos dolgok. Mi is az EU része vagyunk akár tetszik valkinek akár nem, tehát ugy kéne akkor viselkedni, hogy a saját egységet erősitsuk. Na most ha olaszországot elitélik azért mert nem AU-s cégektol vesz valamit, akkor nálunk ez miért nem probléma? Aztán persze megy a sárdobálás az EU--ra ,hogy nem novekszik a GDP, persze, ha nem ad megrendelést olyan EU-s cégeknek akik ugyan azt a terméket gyártják amire szükség lenne, de inkább egy EU-n kivüli országtól, cégettól vesznek valamit, akkor az nem fogja növelni a gazdaságot .

    Enyni lett volna a mondandom, de látom nem sikerül értelmezni .
  • militavia
    #4
    Te miért teszel egyenlőségjelet Magyarország és az EU/Európa közé...?
  • nirriti
    #3
    Musk-nak nincs monopóliuma rakéta fellövésre, van konkurencia az ESA meg nem hagyott fel a rakétafejesztéssel csak komoly csúszásban van. Hagyjunk már fel ezzel a
    "vegyünk mindent Musk-tól mer csiribiri előadásokat tart és vannak rakétái meg műholdjai meg nagy pofája" mentalitással.
    Csak addig olcsóbb icipicivel amíg monopóliumba nem kerül aztán feltornázza az árakat.
    20milla/üléssel kezdte az asztronauta fellövéseket a NASA-nak aztán egészen 88millára per pillanat felemelte és az az USA-nak volt. Az árképzés nem baráti hanem éppencsak olcsóbb mint amit az Oroszok kértek.
    Csúnya gonosz agyonszabályozott EU-nak biztos nem fog jobb üzletet ajánlani, viszont nekünk nem feltétlen jó ötlet bármit venni tőle olcsóbban aminek a főkapcsolója az irodájában van. Ennyi erővel a kínaiaktól is be lehetne rendelni, szeretnek ocsón jó sok hátsókapuval telepakolt kütyüket eladni, akár baráti alapon uzsora hitelre tuti meg lehet velük boltolni kenőpízzel ahogy az infrastruktúra projectjeiket is szokták.

    Utoljára szerkesztette: nirriti, 2025.01.10. 05:27:54
  • repvez
    #2
    azt miér nem kéri számon a tisztelt cikkiro, hogy mi miért mindent kinábol és diktatorikus országoktol veszunk és miért nem EU-bol és ezzel is erősitve a gazdaságot? kinai hitel vasutfejlesztés, déli arab áramlat , orosz atomerőmű, dubaji városfejlesztés stb.. europábol nem jo a vasuti kocsi kinábol kell venni azt is.
    DE az már baj, hogy egy azonnal használatba vehető szolgáltatást akar megvenni egy állam, ahelyett, hogy éveket vagy évtizedeket várjon egy mukodo EU-s verziora?Mert mivel is akarja felvinni az EU-s muholdakat, Az EASA-nak nincs már olyan rakétája amivel komolyabb terhet szállithat ilyen menyniségben meg föleg, ujrahasznosithato meg föleg nincs,
    Ha valamit akar magának akkor is MUSK SPACEX-es cégét kell megkérnie, hogy vigye fel a muholdakat, akkor nem egyszerübb és olcsobb csak használni ami van ?
  • Cat #1
    Itt is Vincent törvényeit kéne követni, mint a Fidesznél: hol a pénz? Mennyit kap ezért Musktól Meloni vagy a pártja kampányfinanszirozásként? Mert az biztos, hogy sokmillió dollárt megér neki az, hogy a SpaceXnek ne legyen egy európai riválisa.