5
  • nirriti
    #5
    Vannak dolgok amiket nem tudnak megoldani könnyen vagy gyorsan.
    Egy elektromos kocsi súlyának jelentős része az aksi.
    Az az aksi teljesen töltve vagy totál lemerítve is ugyanannyit nyom a mérlegen, szóval ha nem szél vagy víz vagy nap vagy geotermál vagy akármi környezetbarát áramforrást használsz tölteni az ront az összképen.
    Töltőhálózaton van még bőven mit fejleszteni, nem mindenhol napelemről töldöd a kocsit, van ahol szénerőműre vagy gázerőmúre van kötve a töltő és valószínűleg sosem fogod olyan gyorsan feltölteni mint ha benzint töltenél a tankba hacsak nem lehet majd valahogy F1 sebességgel a töltőállomáson magát a lemerült aksit cserélni egy feltöltöttre. Ha ezen az úton indulnak el a fejlesztések akkor meg persze szintén izgalmas gondolat tud lenni mi vár rád (Ha veszel egy új kocsit és az új aksidat rögtön otthagyod az aksi töltőnél és valami más által ki tudja meddig használt aksit kapsz a kocsidba a tiedet meg feltöltik és másnak adják és utánna évekig változó korú de majdnem mindíg öregebb aksikkal jársz majd mint a kocsid és ez ugye kihathat a max távra is amit az aktuális aksiddal megtehetsz). Aztán majd pár év múlva kezd majd az aksi szitu neked kedvezni mikor jórészt a kocsidnál újabb aksikat kapsz a töltőállomáson mikor cserélsz, de közben azon agyalsz, hogy új kocsi kéne mert ez már régi.
  • kvp
    #4
    "a kibányászott ritkaföldfémek első felhasználásakor a legmagasabb a hatásfokuk/minőségük és az újrahasznosítással minőségromlás következik be"

    Ez nem igaz. Mind a plazma, mind az elektrolizis alapu ujrahasznositasnal atomi tisztasagu allapotban nyerheto vissza az anyag. Lehet, hogy nem eri meg (egyelore), de a technologia reges regen ismert es pl. arany tisztitasara jelenleg is hasznaljak.

    Ha az autoba toltott es a jarmu eloallitasara/ujrahasznositasara felhasznalt aramot CO2 semleges modon allitjak elo, akkor az elektromos auto 100%-ban CO2 mentes tud lenni. (beleertve pl. a legkori CO2-bol es vizbol vagy egyeb bioalapanyagokbol eloallitott szenhidrogenekbol ontott muanyag alkatreszenek is) Reges regen tudjuk hogyan lehet ezt megvalositani, csak a profitratak meg mindig fontosabbak.

    Persze ugyanez igaz a legkori CO2-bol generalt metannal hajtott auto eseten is, csak az energiahatekonysag lesz >90% helyett <40%, azaz a meglevo belso egesu motorok nagyon rossz hatekonysaga miatt sokkal tobb CO2 semleges elsodleges energiaforras kellene, mintha kivaltjuk oket egy hatekonyabb technologiaval.
  • Kotomicuki
    #3
    A (többlet) energiaigényére azért kíváncsi lennék... (meg az "aktív hőmérséklet-szabályozás"-éra is)
    Ill. a félvezetőknél volt arról szó, hogy a kibányászott ritkaföldfémek első felhasználásakor a legmagasabb a hatásfokuk/minőségük és az újrahasznosítással minőségromlás következik be - ezért volt igazán ütős a kínai szankció. Ez itt is jelen van?
  • Supra-III
    #2
    Egy percet se aggódj. Meg fogják magyarázni, hogy egy diesel autónak az élete során elégetett pár millió olajjal is kisebb a környezeti lábnyoma, mint 1 napelemről töltött, újrahasznosított villanyautónak.
    Nagy az állatkert és óriási a sötétség.
  • repvez
    #1
    Oh noo, ezek után mit fognak majd mondani kifogásként a villanyautokra akik nem szeretik a villanyautokat? már szinte minden érvük elfogyott csak ebbe tudtak kapaszkodi, hogy mi lesz a sok akumlátorral amikor az autokat leselejtezik?