4
  • Sequoyah
    #4
    Igen, gyanus hogy az "egyedi chipek" elso generacioja az gyakorlatilag egy modositott GPU lesz.
    Az AMD tervei arra utalnak, hogy ahelyett hogy a GPU-t hasznalnak fel, inkabb duplikaljak azt egy masodik chipben. Ezek kezdetben hasonloak lesznek, aztan az evek alatt valoszinuleg egyre inkabb tavolodnak egymastol.

    Uzleti szempontbol jo otlet, mert 2x annyi chipet adhatnak el igy:) Bar egy atlag felhasznalo, aki se nem hardcore gamer, se nem heavy AI user, sokkal jobban jar egy generikusabb chippel, ami nyilvan olcsobb.

    A legtobb ertelme talan jovobeni AI alapu jatekoknal lehet, ahol egyszerre kell a latvanyvilagot generalni, es AI funkciokat vegezni.
  • Sequoyah
    #3
    Ha nem lenne igazuk, es tovabbra is a GPU lenne a foszereplo, akkor az AMDnek ott van a Radeon, ami mar most is vetekszik az NVidia chipekkel
  • kvp
    #2
    Mivel viszonylag egyszeruen megoldhato, hogy a GPU-k a lebegopontos szamitasok mellett kezeljek az egesz szam alapu aritmetikat es logikat, ezert nagyon konnyu kiegesziteni a GPU-kat dedikalt integer ALU-kkal. Ez raadasul lehetove teszi, hogy pl. 1 darab 64 bites lebegopontos regiszter helyett ugyanazon a tarhelyen 8 darab 8 bites integer regiszter legyen, melyen 8 muveletet lehet elvegezni parhuzamosan.

    A masik fejlesztesi irany az integer vektoros egysegek fejlesztese es mivel a lebegopontoshoz kepest toredek tranzisztor szambol lehet ilyeneket epiteni, ezert azonos tranzisztor szam mellett nagysagrendekkel (szo szerint tobb ezerszer) tobb integer mag fer ugyanabba a chipbe. Ez tobb ezerszeres potencialis gyorsulast jelent az azonos sebessegu es tranzisztor szamu GPU-khoz kepest. Az ilyen DSP-k epitesehez szukseges tudas pedig a 80-as evekben mar megvolt, azota csak a memoria merete es a szamitasi sebesseg nott jelentosen. (mar az Amiga es a Sound Blaster 16 is rendelkezett dedikalt integer DSP-vel, de sok mai mikrovezerloben is van)
  • Kotomicuki
    #1
    Zsíros piac és vmivel ki kell énekelni a sajtot a(z) nV szájából.