3
  • kvp
    #3
    Japanban is volt modvaltas, foleg 1987 utan. Eloszor megkaptak az onkormanyzatok a bezarasra kijelolt mellekvonalakat, aztan ok is feladtak, lett helyette busz, aztan telebusz, aztan onkormanyzati kisbusz elore megrendelve, aztan bezartak a falvakat is.

    Ahol sinkansen epul, ott megszuntetik a helykozi (regios) vonalakat. Igy csak a nagyvarosok kozt marad vonat. De cserebe a 80-as-90-es evekben epult egy oriasi autopalya halozat, ami elhagyott telepuleseket es nagyvarosokat kot ossze. Csak Japan 30 evvel elorebb van a nepessegcsokkenesben es a kiurult telepulesekben. Van jopar olyan regen 100 ezer fos telepules ahol ma csak par ezren elnek, foleg idosek.
  • wraithLord
    #2
    Nagy ügy, itt meg mozdony nélkül fognak közlekedni a mozdonyvezetők.
  • kvp
    #1
    A technologia adott (lasd a budapesti 4-es metrot) es a japan shinkansen halozat teljes mertekben szintben szeparalt (mint egy metro). A felugyelet melletti automata uzem mar igazabol jelenleg is elerheto lenne, mert a sebesseg adatokat automatikusan kapja a vonat, de ez a budapesti 3-as metron mar a 70-es evek ota elerheto volt, a vezeto csak gombokat nyomkod, hogy kovetkezo allomas, ajto nyit, ajto zar, stb.. A kihivas a felugylet nelkuli uzem lesz, ehhez kelleni fog minimalis optikai es szenzor kezeles is, tehat ha nekimegy valaminek a vonat vagy valami kritikus szetesik valahol, akkor magatol meg kell allnia. (a foldrenges miatti automatikus megallas mar jelenleg is megoldott)

    ps: A tervezett teszt szakasz egyebkent 1 megallonyi palya lesz ket szomszedos allomas kozott, ami kb. 50 km, tehat kb. 10 percnyi ut. Nyilegyenes es vegig egy magas viadukton fut, tehat elvileg semmilyen szarzazfoldi allat vagy ember nem tud beesni a vonat ele. Ebbol a szempontbol jobban vedett mint a budapesti 4-es metro vonala, ahol meg peronkapuk sincsennek az allomasokon. (es megis mukodik evek ota automatikusan, vezeto es barmilyen fedelzeti szemelyzet nelkul)