3
  • Supra-III
    #3
    Bocsánat, akkor hol is van itt a tiszta verseny?

    Értem én, hogy a kinai cégek állami támogatottak (állítólag), de ettől függetlenül pont ideje, hogy a mértéktelenül elburjánzott, igazi szakértelmet már nem tartalmazó, tervezett hulladékot gyártó EU és amcsi márkák végre újra versenyképessé válljanak.
    + én megkérdezném az EU-s gyártókat: tessék csak mondani, igazából az összes alkatrészból mennyi készül az EU-n kívül? 80%? Jaaaa, úgy könnyű...
    Akkor viszont legyen ezekre az alkatrészekre + minden EU-n kívüli beszállításra hasonló vám.

    Fájni fog a versenyképessé válás? Hát, ja. De az sem normális, hogy az amcsi életszínvonalat gyakorlatilag kiszervezett munkákból tartják fenn, majd kiállnak, és elhordják mindennek ezeket az országokat. Pláne, ha ők is keresni akarnak az autókon.
    Hogy mit gondolok az emberi jogokról, az egy másik kérdés, de ezek az országok MŰKÖDNEK, szemben az USA-van és az EU többségével, akik viszont NEM!

    Szidjuk kínát? Hát, jó. De akkor gyártsák a Teslát + az összes alkatrészét szépen otthon az amcsik, aztán lehet ugatni. Persze, kérdés, ki fog venni egy belépő szintű teslat mondjuk 50 millióért.
  • t_robert
    #2
    Vagy egyszerűen ha azt akarják, hogy ténylegesen terjedjen az elektromos járművek kénytelenek valahogy csökkenteni az árakat. Komolyan visszavettek az elektromos járművek állami támogatásából. Németországban is. Be is zuhantak az értékesítések vagy 30%-kal. Azért az emberek döntő részének nincsen mondjuk 15 millója egy elektromos autóra, ha kap egy hasonló szintet benzinesben mondjuk 8 millióért. Ok, hogy támogatni kell az európai ipart de nem saját zsebre kétszer annyiért. Se az öntudat se a klima cél nem ér meg mondjuk plusz 7 milliót saját zsebre. Ha megjelenik egy használható kínai fele annyiért, akkor azt fogja megvenni a többség. Én is leszarnám a munkahelyket a klima célt stb. ha nekem plusz 7 millióba fájna a dolog. Vagyis, hogy hatékonyan terjedjenek az elektromos autók alaposan olcsósítani kell azokat. Legalább a hasonló méretű és kategoriáju robbanó motoros kocsik árszintjének közelébe, hogy valós alternativa legyen a tömegeknek. Enélkül csak bohóckodunk az elektromos autókkal.
  • M2 #1
    Majd a kínaiak is befenyegetik a német autógyárakat egy védővámmal és akkor a Bizottság fülét farkát behúzva elkussol és újra Zöld lesz.