3
-
#3 Érdekes a SpaceX és a Boeing mostani mentalitása közötti különbség. A SpaceX a klasszikus fejlesztést követi: Indítsd, ha felrobban, értékeld ki, indítsd....
A Boeing megpróbálta megúszni, a legtőbb szükségszerű kezdeti, katasztrófának tűnő kísérletet, biztosra menni. Gondolom többet modellezgettek helyette. De sajnos egy számítógépes modellezésnek pl vannak korlátai, pont azt fogja megmutatni, amit már adott technikai eszközzel kapcsolatban amúgy is tudunk. Csak mondjuk nem veszünk fel 10 000 mérnököt, mint a 60-as években, hogy kiszámolják.
Lehet, hogy Musk sok mindenhez nem ért, de hogy hogy kell egy költséghatékony, az előzetes kockázatértékelésnek megfelelő eszközt kereskedelmi szinten összehozni, ahhoz igen. -
kvp #2 Erre csak azt tudom mondani, hogy a Columbia eseten is ugy dontottek, hogy jo lesz a jarmu, kicsi az eselye annak hogy visszateres kozben elegjen. Itt is tudjuk, hogy baj van, de politikai okokbol nem akarjak, hogy masik jarmuvel kelljen visszahozni az urhajosokat. Ez megint olyan mint egy egy lovedek hijan teljesen megtoltott revolverrel orosz rulettezni. Ha sikerul, akkor nem tortent arcvesztes, ha nem, akkor meg minimalisak a kovetkezmenyei. (a jelenleg dontesi helyzetben levo politikusok es nagytokesek az urhajosok eletet ugyanugy nem tartjak sokra, mint ahogy pl. az olimpikonoket sem, a lasd parizsi olimpian a szajnai uszasokat, a ferges halat a menun, a papir agyakat, stb.) -
#1 Úgy tudom, hogy azért is húzódik az indítás, mert még győzködik Sandra Bullockot, aki az egyetlen személy a Földön, aki bármilyen, akár meghibásodott űrhajóval képes repülni, hogy csatlakozzon a legénységhez. XD