14
-
gosub #14 Pedig a Teslákban kicsi 21x70mm-es ceruza cellák vannak, ezek vannak tömbsítve. -
#13 Más szempontból is fejlődtek, pl. kevesebb káros és/vagy nehezen hozzáférhető anyagot tartalmaznak, van nem-kigyulladó cellatechnológia, és van strapabíróbb (szélsőséges töltési szokásokat jól viselő) cellatechnológia is. Szóval millió téren és rengeteget fejlődtek. Max egyelőre még mindig ugyanaz az alapja, tehát teljes technológiai váltás nem történt.
(Viszont a belsőégésű motorral ugyanez van, és a Li-ion akksi rohamos fejlődése pont a gépjárművek már 100 éve ugyanazon az elven működő meghajtásának leváltását tette lehetővé, ami azért elég nagy lépés ahhoz képest, hogy eredetileg csak relatíve sokat fogyasztó, hordozható kis kügyük energiaforrásának használták. Most az más kérdés, hogy jó-e vagy nem jó; pontosabban, hogy milyen szempontból jó, és milyen szempontból nem jó, de technikailag mindenképpen fejlődés.)
-
duke #12 Tudatlansagbol fakad a gunyolodasotok. Miota 15-20 eve megy a "a csodavaras, meg az ugyse lesz belolle semmi" duma, azota minimum megduplazodott az akumlatorok kapacitasa, az aruk a harmadara csokkent, a toltesiido meg a tizedere. Szoval 15 ev alatt jelentossen fejlodtek az akumlatorok, kulonosen abban a viszonylatban hogy a sok "hozzaerto" mar 15 eve kijelentette, hogy az akumlatorok mar semmit sem fognak fejlodni, mert az lehetetlen es kesz. Es tovabbra is toretlen a fejlodes, messze meg a vege, 10 ev mulva az atlag elektromos autok elerik az 1000 km hatotavot, ami utan mar nem lesz nagy jelentosege a tovabbi hatotavnovelesnek. -
Gabbbbbbbbbbbb #11 >A másik, hogy a nagyobb akkukat miért nem kis mini cellákból építik fel párhuzamosan kötve?
Gyártást és biztonságot nem igazán lehet felskálázni. 100 Samut beraksz 3 évre a szekrénybe és nem nyúlsz hozzájuk, akkor sanszos, hogy lesz 1-2, aminek felfújódott az aksija, most képzelj egy 3000 modulos autó akkut, számomra igencsak rémálomnak tűnik a dolog. Elég csak arra gondolni, hogy mekkora a megbízhatósága a 6-9 cellás laptop akkumulátoroknak, gyártótól függetlenül. -
Csaba161 #10
Azért nem csinálnak ilyen akkuból nagy méretűt a kis egységek összetevésével, mert a külső és belső szigetelések és egyéb elemek összeadódnak, egy ilyen akku tömege két-háromszorosa lenne egy modern nagy akkujának, amelynél az egész akkura optimalizálják a tömeget, csökkentve a külső szigetelést és a belső szigetelések is minimálisak, mert egy egységet alkot az égész nagy akku...
-
And37 #9 "A másik, hogy a nagyobb akkukat miért nem kis mini cellákból építik fel párhuzamosan kötve?"
Feltételezem hogy akik dolgoznak a fejlesztésen, azokban is felmerült, általában viszonylag értelmes emberek dolgoznak a kutatás-fejlesztés vonalon. Lehetséges magyarázat pl. hogy egy airpods 5000 forinttal drágábban az új aksival dupla aksiélettartammal is eladható, de egy tesla dupla hatótávval 40 millióval drágábban már nem. Először jussanak el odáig, hogy termelik, aztán majd ráérnek megváltani a világot.
Az okostelefon se jött volna létre, ha nem fejlődnek annyit az akkuk, hogy értelme legyen belevágni, de azért a Li-ion akku 1985-ös kitalálása és 1991-es piacra vezetése után mégis 2007-ig kellett várni, hogy megjelenjen az IPhone, most meg mindenki péklapáttal a zsebében mászkál. -
#8 A fő szempont,a folyamatos kereslet fenntartása.Minden más mellékes.Lehetőleg apró lépésekben.
-
#7 Ahogy írták is itt páran, az elmúlt 20 évben mindig volt valami új technológia, aminek ha a 10 %-a megvalósul, akkor a telefonjaink már évekig működnének töltés nélkül és tized másodperc lenne feltölteni 0-ról 100%-ra. De valahogy ezek sosem készülnek el....
A másik, hogy a nagyobb akkukat miért nem kis mini cellákból építik fel párhuzamosan kötve? Úgy gondolom kevésbé törékeny. Vagy csak simán valami ellenálló vázra/keretbe építeni, ami kapna még egy rugalmas borítást, afféle rezgés csillapítás céljából... -
Supra-III #6 Minden évben? Inkább havonta... -
grobs #5 Született egy cikk, hogy többet ne halljuk róla. -
#4 X+1-edik korszak alkotó áttörés. Köszönjük! -
#3 minden évben van ilyen hír pfff -
Zsoltee_a_bator #2 Nincs ezzel semmi baj, kell a kocsiba nehany tizezer ilyen aksi -
#1 Okosóra, meg fejhallgató. Jó, hogy ezirányban is van fejlődés, de azért egy autóakku vagy telefonakku sokkal jobb lenne.
Vajon a töréstől való félelem hol lesz valós probléma?
Ahogy a csomagküldők is bánnak sokszor a csomaggal, lehet, hogy már eleve annyi lesz neki. Vagy azért kibír majd pár esést?
De lehet, hogy pont olyan lesz, mint a teló. Ha mázlid van, akkor semmi, ha nincs, akkor reped a kijelző. Minden azon múlik, hogy hol érintkezik először a "talajjal".