4
  • NEXUS6
    #4
    Tegyük hozzá, hogy az országok úgy fogadtak el, akár törvényi szinten zöldátállásra vonatkozó határidőket, hogy ehhez komoly munkaerőpiaci, szociális, gazdasági hatásokról szóló tanulmányok, hatásvizsgálatok, megvalósíthatósági tervek nem készültek.

    Szal köszi, hogy nem feltétlenül jelent munkahely csökkenést, jó ezt így utólag tudni. Csak ezt előre nem tudták, és hogy amúgy mit gondoltak, ha gondoltak erről valamit egyáltalán, azt az emberekkel elfelejtették közölni.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2024.04.18. 12:36:06
  • t_robert
    #3
    Annyiban azért igaz lehet, hogy egy elektromos autó lényegesen kevesebb alkatrészből épül fel, mint egy robbanó motoros jármű. egy elektromos autóba úgy 3000 alkatrészt építenek be. egy robbanó motoros járműbe meg úgy a 4-5000 alkatrész a tipikus. Egy elektromos autóból olyan komplex alrendszerek hiányoznak, mint hűtőrendszer, kenő rendszer, kipufogó rendszer és hát egy robbanó motor is sokkal bonyolultabb és több alkatrészből épül fel, mint egy elektromos motor. Nyilván ha jóval kevesebb alkatrészből épül fel egy elektromos autó az kihat a beszállítókra is. Ha kevesebb alkatrészt kell gyártani az kevesebb munkahelyet jelent. Persze az is igaz, hogy növekszik az akkumulátorok hatékonysága is. Lassan, de biztosan. ami által hasonló hatótáv eléréséhez kevesebb és kisebb akkumulátort kell beépíteni egy autóba. Vagyis kevesebb akku cellából kell felépíteni az energia tároló részt.
  • kvp
    #2
    A osszeszerelouzemben tenyleg nem szukseges a leepites, mint ahogy a belso berendezeseket (panelok, ulesek), kabelezest vagy pl. a fekrendszert gyarto beszallitoknal sem. A nemetek a konkret uzem eseten osszeszerelest vegeznek.

    A motorgyartast kell atallitani belso egesurol elektromosra es melle akksi gyartasra, ami tobbnyire mas beszallitot jelent, sokszor mas orszagban. Kb. ugyanannyi munkahely marad csak atmennek mondjuk Kinaba vagy oda ahol az EU-ban aksi gyarak epulnek.

    Magyarorszagon eddig foleg osszeszereles, panel, kabel, motor es fekrendszer gyartas volt, ebbol kabelgyartast mar elvittek, mert tul draga a magyar munkaero, a motorgyartast talan atallitjak benzinrol elektromosra, mig az aksigyarak epulnek. Tehat van eselyunk, hogy Nemetorszagbol beszallitoi munkat tudjunk elhozni, de kozben meg is szunhetnek a motorgyarto sorokon dolgozok allasai. Az osszeszerelest mint irtam nem igazan erinti, hogy hajtaslanccal szerelik a jarmuveket. (az ules az ules marad, mint ahogy a belso ter elemei se szunnek meg a hajtasvaltastol)
  • Kotomicuki
    #1
    "Nem feltétlenül", de jár..., legfeljebb megpróbál megegyezni a zállammal, hogy külföldön bocsájt el, ha cserébe kap segélyt-kedvezményt és a belső számok rendben lesznek: Nincs leépítés leépülés..., pedig de...