11
  • militavia
    #11
    A cikk is marhaság, a kommentek egy része is.

    3060, mint belépő szint? Ne szórakozzunk már?
    Ha FHD felbontásban tolod és nincs semmire se jó RTX igényed, akkor semmi szükséged nincs egy 3000 szériára.
    2022-ben megjelent játékkal is 1660S elment egy 4. generációs intel CPU-n. Egy majd 8 éves gépen. 1440p-ben.
    (Dying Light 2.) Én nem low-on, elég magasra húzva minden.

    Persze, ha egyeseknél a gaming belépőszint az, hogy agyatlanul minden ultrára húzol, akkor IJ = fizess te buta.
  • Macropus Rufus
    #10
    lazán kapcsolódik: https://www.cnbc.com/2024/02/20/ps5-pro-sony-to-release-refreshed-playstation-5-in-2024-analysts-say.html
  • takysoft
    #9
    Mondom, túl van ez hype-olva.
    Az is, hogy a ciklusa végén lene. Hisz a PS4-et a mai napig gyártják!!!! Nem támogatást kap.
    Az is, hogy a PS5 a ciklus vége felé járna. Mindkettő idiótaság.

    Egy termék életciklusát jellemzően a kivezetéséig szokás nézni. Egyes esetekben a support végéig. Sajnos azért az előbbi a jellemző, mert azzal együtt szinte minden esetben a support is megszűnik. Pl ha az IKEA már nem árulja a kanapét, akkor már nem kapsz hozzá huzatot sem.
    Szerencsére nagyobb és megbízhatóbb gyártóknál a support tovább tart, mint az eszköz gyártása. Telefonoknál ez szinte minden esetben így van, így ott kb senkit nem is érdekel a gyártás vége, amikor életciklusról beszélünk. Általában a secu patch-ek végéig szokás ezt nézni.

    De persze ott is megvannak az ismerten gyatra alja-gyártók..... Igen rád nézek Ulefone... akik igencsak semmibe veszik ezt az update-mizériát :D

    Szóval igen, az életciklusa egy terméknek sokféleképp nézhető. Ha a gyártás végén nézzük, akkor a PS3 2016-ban véget ért. Értsd: A hivatalos gyártó nem fog neked tudni adni cserekészüléket vagy alkatrészt.
    De ha a szoftveres támogatást nézzük, akkor valóban életben van még az is. Csak mint mondtam, nem azt szokás nézni.
  • Macropus Rufus
    #8
    "A PS3 esetén 2006-2016 volt, vagyis 10 év."
    annyit tennék hozzá, hogy a ps3 store még most is működik és vannak ott játékok is. Nem is kevés.
    Én is meglepődtem, de a minap arra evett a fene és csak néztem, hogy ez még működik?! És igen, működött.
  • Macropus Rufus
    #7
    élet ciklusa végén? nem egészen 4 éve jelent meg. A PS4 közel 10 éve jelent meg és mindig vannak rá új játékok. 4 év már egy ciklus vége? wtf?!

  • takysoft
    #6
    Egy apró érdekesség arról, hogy mekkora idiótaság a cikk címe :D

    Egy konzol életciklusa addig tart, amig a Gyártó úgy gondolja. (discontinuation)

    A PS3 esetén 2006-2016 volt, vagyis 10 év.
    A PS4 lifecycle 2013-ban kezdődött és MÉG MA IS TART!
    Minden hónapban rengeteg játék jelenik meg rá! Oké, talán már nem a AAA címek, de attól még rengeteg.

    Szóval oké... a PS4-re tényleg azt merem monani, hogy életciklusa vége felé jár. De könyörgöm a PS5? Még csak új konzol sincs. :D

    És miután lesz....még továbbra is sok-sok évig életben lesz a PS5 is.
    Az életciklusának a felénél se jár :D
  • Kotomicuki
    #5
    Kérdés, ha a grafikát lecseréli egy 7800 XT-re (37 TFLOPS, ami megfelel egy PS4 PRO -> PS5 előrelépésnek, amivel az eddigi 30-ról 60+-ra nőhetne a még uú elmosott 4k-ban az fps) + a 16 GB RAM hozzá, akkor az mennyivel drágítaná meg a terményt és tényleg megérné-e így az a teljesítménytöbblet, vagy 1-2 éven belül megint átverésérzet-szagot hozna a szél, amikor kijönnek az újabb VGA-szériák?!

    Ja, és új játékokat is kellene már felmutatni, mert az újra kiadás átbőrözése, amiből alig lehet észrevenni bármit is, azt nem nevezném éppen vevőcsalogatónak, amikor mindenből jön ki a PC-s portja is...
  • takysoft
    #4
    Hú, használj kérlek Entert néha, mert kegyetlen nehéz olvasni téged :(

    Arra amit írták. Teljesen felesleges a PC-val hasonlítgatni egy konzolt. A PC-k árai förtelmesen el vannak szállva, igen kicsi az átjárás a 2 világ között.

    flops-ban mérni a videokártyák erejét nonszensz. Nem server rack-et építesz, koma :D Ezek célhardverek.

    Amúgy meg 2013 és 2020 között elég combosan fejlődött a GPU gyártás. Azért a 1080-as kártya mekkorát szólt már.
    Mostanság nem készülnek sokkal jobb chipek, inkább csak nagyobbak.

    Szóval mesélj csak, melyik játék fut szarul a PS5-ön? :)
    (a cyberpunk meg megjelenésekor kb mindenen szarul futott)

    A Nintendo meg nyugodtan meg is teheti, hogy régi hardverrel szórakozzon. Megvannak a saját címeik, köszönik szépen.

    Arról akkor nem is szólok, hogy egy rakás játék jelenik meg a mai napig PS4-re.
    Az a rendszer nem halott MA SEM. Csak nem versenyzik az AAA piacon, ennyi.
  • t_robert
    #3
    az, hogy a PS 5 bivalyerős ma már túlzás. A grafikája nagyjából egy RTX 3060 szintjét hozza nyers teljesítményben. Ami ma már egy új PC esetében a belépő szintet jelenti egy játékra szánt PC esetében. Mint ahogy a CPU egy ZEN 2-es 3700 as CPU(X nélkül 200 mhz-el lejebb, mint az AMD asztali proci) Azért ha ma valaki PC-t vesz játékra, akkor nem igazán a ZEN 2-es CPU-ban gondolkodik. Ha több a pénze akkor ZEN 4-es, ha kevesebbet szán rá, akkor egy ZEN 3-mas. Mintha valaki most venne gépet és azon agyalna, hogy Intel 9000-es CPU vagy intel 10. gen kerüljön az új gépbe. Szóval minden képpen eljárt az idő a 2020 végi hardver felett azért valamennyire. Nem mintha nem lehetne eljátszani ma is vele, de ha a következő 3-4 évet tekinti már az ember akkor a modernebb hardvert veszi az ember készülve a következő évekre. Azért ha abból indul ki valaki, hogy a 2013 karácsonya környékén megjelent eredeti PS4(PRO nélkül) már milyen nyögvenyelős volt már. Lásd CP 2077 botrány. Vissza kellett fizetni pénz vásárlóknak, mert igen csak gyengén muzsikált már a játék az eredeti akkor már 7 éves konzolokon. A PS4 PRO még úgy ahogy tartotta magát. Ja a sima PS4 grafika 1,92 TFLOPS volt 32 bites lebegő pontos számításban a PS4 PRO úgy 4,3 TFLOPS. A PS5 most 10,2 TFLOPS. Egy RTX 3060 sima 12 GB-os meg úgy 12,6 TFLOPS. Egy RTX 4090 nagyjából 80 TFLOPS teljesítményű. 2027-28 környékén simán lehet egy csúcs PC grafika, ami lehet, hogy RTX 6090 vagy 7090 néven fut akár 150-200 TFLOPS is. Ha tartják a fejlődési trendet. Vagyis simán lehet vagy 15-20-szor gyorsabb egy akkori csúcs grafika. Szóval tényleg lépni kell valamit a SONY-nak a kérdésben, ha nem akarja, hogy úgy rájuk öregedjen a PS 5 mint ahogy a Nintendóra a saját konzolja. A dolog pont így igaz az XBOX-ra is persze......
  • t_robert
    #2
    Az életciklus vége azért túlzás..... de várható a némileg ráncfelvarrt PS5 valamikor az évvége felé. Ami talán már erősebb grafikát kap például AMD RDNA 2 helyett egy RDNA 3-at és ZEN 2 CPU helyett ZEN 3 vagy 4-et. Mondjuk a PS5 PRO. Azért 2020 év vége óta elléptek a PC-k teljesítményben a konzoloktól. A teljes életciklus vége vélhetően inkább 2027-28 lesz, mikor egy új generáció megjelenik majd a PS 6 mondjuk. legalább is a PS3 és PS4 erre tanít.
  • takysoft
    #1
    "Életciklusa vége felé jár a PS5, a Sony nem is tervez nagyobb játékkal rá"

    Hú, azért annak ellenére, hogy ez amúgy igaz, van benne csúsztatás rendesen.

    Mert igen, ez igaz. De azt is fontos látni, hogy tradícionálisan 7 évre van egy konzol tervezve. Ez már jó rég óta így megy, és nem is lenne okos dolog rövidíteni rajta, mert pont ettől értékes a játékosoknak.
    Na most 2020 novemberében mutatták be, így én őszintén szólva csodálkoznék, ha 2027 előtt jönne valami újabb.

    Még ha meg is sürgetik a dolgot egy kicsit, akkor is 2027 eleje felé. De kétlem, 2 okból:

    1: A PS5 egy erős konzol. Bivalyerős, Oké, lassan már minden nagymamánál befigyel egy 4K TV, és a játékosoknak vannak igényeik, de azért ahogy a legtöbben játszanak arra bőven elég a PS5 ereje. Nem azon múlik a játékeladás, hogy van-e benne raytracing, lássuk be.

    2: A Sony nem akar konzolt eladni. Játékot akar eladni, a konzolokon buknak. Gyártási költség alatt árulják őket, és a profit a játékeladásokból jön. Pont azért, hogy a rendszer hozzáférhető legyen annak is, akinek nincs sok pénze. De játékokra később tud többet is költeni kisebb részletekben

    A Sony-nak baromira nem sürgős a PS6. Még ha a Microsoft bevágna egy újabb generációt, akkor sem. De amúgy nem fog, mert nekik se sürgős a dolog.

    Amiben a cikknek igaza van:
    Egy kedvenc kis időzetem jtu eszembe, amit egy katonai repülőgép-tervező mondott egyszer: "Ha már a levegőben van, akkor az nekünk már történelem."

    Egy új konzol életciklusa 2 fázisból áll:
    Megjelenéskor tolni, mint az állat. Agyonpatchelni, javítani, promózni, hajtani előre.
    És az életciklusának a második felében a konzol igazából már csak fejőstehén. Dolog nincs vele nagyon. Éli a kis életét, nagy odafigyelést nem igényel már. Ilyenkor kell ráfókuszálni a következő generációra.

    Elhihetitek, a PS5 még piacon se volt, de már ott azt tervezgették, hogy mi lesz a PS6-ban. De most, hogy a PS5-nek már csak 3-4 éve van hátra, meg kell kezdeni az aktívabb munkát.

    Mert egy konzol kifejlesztése azért egy fokkal összetettebb, mint egy PC összeszerelése, na.

    És így van ez a játékokkal is. Egy komolyabb videojáték fejlesztési ciklusa NAGYON hosszú idő manapság már. 4-6 év, de a stúdió és a játék méretétől függően ez lehet rövidebb(PalWorld) vagy hosszabb is (BGE2, Star Citizen :D )

    A Sony nem "tervez" nagyobb játékokat a PS5-re, mert amiket ki szerete adni PS5-re, azok már bőven fejlesztési ciklusban vannak. És nyilván ezek nem a legnagyobb ötleteik, mert azokat nyilván a PS6 megjelenésére tartogatják, hogy legyen nagy húzónév az új konzolra.

    Szóval.... részben igen, a cikk "igaz".
    De azért ebből senki se szűrje le azt, hogy holnap jön a PS6, meg hogy PS5-re már nincs játék.

    Eleve a Sony eléggé titkolózik az új hardverrel kapcsolatban ebben a fázisban még, így csak a nagyon megbízható fejlesztők kapnak olyna kit-eket, amikkel PS6-os fejlesztésekre lehet tervezni. A többi kiadó még évekig kiad kb minden játékot PS5-re is a PS6 megjelenése után is.

    Szóval ha konzolt szeretnél venni, most sem rossz ötlet egy PS5. Messze van még a PS6 ideje :)