20
  • Macropus Rufus
    #20
    hát a válasz egyszerű:
    - rossz alkatrész ellátottság
    - drága szervíz
    - nem megfelelő technikusi személyzet.

    Ennyi elég is egy autóbérléssel foglakozó cégnek ahhoz, hogy felejtsék a modellt. Nem mindenfajta könyvelési gondok miatt ment a levesbe a kocsi, mert akkor ugye vennének más villany vasat. De nem vesznek.
  • NEXUS6
    #19
    Azért ez eléggé leegyszerűsítése Ukrajna EU csatlakozását késleltető folyamatoknak, az erre adott kormányzati lépéseknek, a maidani megmozdulásoknak és végül a puccsnak.
  • inkvisitor1978
    #18
    Az megvan, hogy Ukrajnában azért elég komoly választási igéreteket akart visszacsinálni a nyertes moszkvai ukázra, ez volt a kirobbantója a majdani eseményeknek.
    AFD betiltása hülyeség lenne. A szelet lehetne kifogni a vitorlából komolyan véve az erős elégedetlenséget az emberek részéről.
  • NEXUS6
    #17
    Őöööö Ez egy kicsit wishful thinking, némi a bal-lib oldalra inkább jellemző valóságértelmezéssel. Vagy nem tudom, azt akarod jellemezni, ahogy a bal-lib gondolkodik manapság?

    Előszöris az Index írója, vagy valami liberális ember Németországból, lehet, hogy szeretné az AfD-t alkotmányellenesnek látni, de erre sem te, sem más nem mutatott semmi konkrét példát hozni (értsd: a párt maga programjaival, deklarált céljaival az lenne, mert, hogy valamelyik tag bűnözik az azért még önmagában nem elég).
    Politikailag pedig kb egy öngól, egy forradalmi megmozdulás triggerelése lenne egy +25%-os pártot betiltani. (Amikor gyak a párt/ideológia-semleges gazdákkal sem bírnak). Ha ezt megteszik, alkotmányellenesen hozzáteszem, akkor az már kiválthat a népből, nem az AfD-ből, hanem a felhergelt emberekből akár egy a törvényes rend megdöntésére irányuló megmozdulást. De komolyan ez alapján akarná valaki pl az AfD-t betiltani? Mást ugyanis én nem igen látok, de akkor a ZöldPártot is lehetne "alkotmányellenesnek" mondani. Aminek hatására a felhergelt tinik tömegesen ragasztanák magukat az aszfalthoz, meg híres festményekhez. XD
    Vannak az AfD közelében neonácik? Valszeg igen. Kérdés a párt mennyire határolódik el ettől. Szerintem jól felfogott érdekéből pont annyira, hogy őket, mint választókat ne ijessze el őket magától, de még is megmaradjon az alkotmányosság keretein belül. Azonban nem mondható ki, hogy az AfD neonáci lenne, ahogy a Fidesz sem az, de akár még a Mi Hazánk sem.
    Szal zárjuk rövidre, törvényesen NEM lehet az AfD-t betiltani!

    Ukrajna!? :O Hujujjjúj.
    Vazze, egy háborúban álló és ezért félig meddig, ha szememsarkából hunyorogva nézem, akkor talán elfogadhatónak tarthatom, hogy miért helyezik gyakorlatilag a demokráciát magát offline. Választások elnapolása, ellenzék-, nem kormányzati média kiiktatása, bebörtönzések, állami gyilkosságok stb. Te ezt tartod az EU-ban, Németországban követhető példának!? Vagy egyfajta indirekt példának hoztad mindezt?
    Igen, valóban az EU, helyesebben a liberális kormányzatok jól félrenéztek, az ilyen dinamikusan értelmezett demokrácia láttán, mint ahogy az előtt is szemethúnytak, hogy ott aztán tényleg voltak/vannak neonácik. Náci jelképekkel, fáklyás felvonulással, emberégetéssel, kvázi progromokkal. Ja és puccsal, mert 2013/2014-ben az EU-Majdan puccs gyak az ő áldásos bábáskodásukkal jött csak össze, mert mindenki más megegyezett a kormánnyal és indultak haza karácsonyozni.

    Szal remélem mindezt egyfajta indirekt példának hoztad, amivel gyak pont azt akarod bizonyítani, hogy a ménsztrím miért beszél hülyeségeket.
  • Dodo55
    #16
    Olaj már mind a tűzre csak. Itt a baloldali vagy magukat annak mondó erők egy valamit tehetnek, ha nem akarnak a mai magyar ellenzék megvetett sorsára jutni az egész világon: mihamarabb beismerni a kudarcot, hogy járhatatlan tévútakra vitték a nyugati világot és önként visszaadni a megbizatásukat a választók felé (előrehozott választások). Mert az embereknek egyszerűen már elege lett abból, ahogy leépítik és megcsúfolják Európát és az USA-t. Ha nem képesek végre szembenézni a valósággal, akkor a valóság fog velük szembenézni.
  • kvp
    #15
    "Lehet, hogy be kell tiltaniuk az ellenzeki AFD-t"
    És azt hogyan oldanák meg?

    Torvenyesen:
    https://index.hu/kulfold/2023/12/19/nemetorszag-szelsojobb-betiltas-afd/

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_banned_political_parties#Germany

    Hozzatennem, hogy Ukrajnaban is ugyanigy tiltottak be gyakorlatilag minden ellenzeki partot es az EU nem emelt kifogast ellene.

    https://www.theguardian.com/world/2022/mar/20/ukraine-suspends-11-political-parties-with-links-to-russia

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_banned_political_parties#Ukraine

    USA:
    https://edition.cnn.com/2023/12/19/politics/trump-colorado-supreme-court-14th-amendment/index.html
    https://apnews.com/article/trump-supreme-court-colorado-maine-14th-amendment-24e92ece8a13531ded8975a651127cde

    Attol meg, hogy szovetsegi szinten hivatalosan felmentettek a vadak alol a tagallamok meg megithatjak az indulasat. Ez esetben egyetlen jelolt marad csak a szavazolapon, a jelenlegi elnok.
  • Dodo55
    #14
    "Egyelore nem latni azt, hogy belebukna."

    Akkor biztos az arra felé normális, hogy Berlin utcáin épp ezekben a pillanatokban több ezer traktor akadályozza az életet, miközben több tízezer tüntető követeli az előrehozott választásokat, ráadásul közben erre, mint olaj a tűzre még kiszivárgott egy olyan kormányzati dokumentum is, hogy az ukrajnai háború eszkalációjára számítva nagyfokú katonai mozgosításra készül Németország... De talán ott igazad lehet, hogy 2006-ban itt nálunk Gyurcsány kormánya is átvészelte némi rendőrterror és brüsszeli nyakhúzódások segítségével a népfelkelést. Ezek szerint az európai demokrácia már csak ilyen...
    Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2024.01.15. 13:10:59
  • M2 #13
    30 millió lakossal nem mondanám üresnek. De gazdaságilag rengeteg lehetőség a tőkének. Csak minél jobban el kell adósítani, hogy aztán külső vezérléssel működjön a pénzügyi zsarolás és irányítás. Ezért a fegyverküldemények mind fel is vannak szépen, precízen írva a nagy csekkre.
    Ezt hívjuk modernkori gyarmatosításnak.
    Utoljára szerkesztette: M2, 2024.01.15. 09:18:38
  • manypet
    #12
    "Lehet, hogy be kell tiltaniuk az ellenzeki AFD-t"
    És azt hogyan oldanák meg?

    "a demokracia megorzesenek egyetlen modja a demokrata part hatalmon maradasa. Ezt szinte minden media forras tenykent kezeli es csak a kormanyzatilag hivtalbol uldozott szelsosegesek vitatjak"
    Meg a média negyede, amelyik a republikánusokat tolja a demokraták helyett.
  • barret
    #11
    Jó sok ember kell majd az üres Ukrajna újra kolonizálásához! Reméljük megoldják majd ügyesen :)
  • M2 #10
    Soha nem látszik előre a kitörés. Csak az apró repedésekből van egyre több.

    A német politika egyre távolabb kerül a valóságtól és ezzel párhuzamosan az emberektől. Most gyakorlatilag van egy álomvilágban élő politikai elit, akit lökdösnek az ideológiáik és a lobbik. Egy kézi irányítású, egy irányú sajtójuk. Meg a teljesen képviselet nélkül maradt és kussban tartott polgárok.

    Közben persze zajlik a nagy német birodalom építése, csak ezúttal EU fedőnéven. Ukrajnát például mindig nagyon szerették volna a németek megszerezni. Most összejöhet, az se baj ha az alku része az lesz, hogy oroszokhoz kerül egy kis szelet a tortából.
    Utoljára szerkesztette: M2, 2024.01.14. 19:15:49
  • kvp
    #9
    "Mondjuk a nép, akiknek elege lesz a balfaszokból."

    Idealis esetben. Az elmult 20 evben se nyugaton, se keleten nem lattam erre utalo nyomokat. Magyarorszag meg az EU kb. 2%-at jelenti lakossagban, szoval inkabb csak kerekitesi hiba, mint tenyezo.

    "A német kormányzatra gondolsz, ami épp a hetekben bukik konkrétan ebbe bele?"

    Egyelore nem latni azt, hogy belebukna. Lehet, hogy be kell tiltaniuk az ellenzeki AFD-t, de azon kivul nem veszelyezteti oket nagyon semmi. Mint ahogy az USA-ban is tobbszor elhangzott, hogy a demokracia megorzesenek egyetlen modja a demokrata part hatalmon maradasa. Ezt szinte minden media forras tenykent kezeli es csak a kormanyzatilag hivtalbol uldozott szelsosegesek vitatjak. A nemet demokracia eleg eros hozza, hogy jogi uton betiltsanak minden ellenzeki csoportot, ahogy azt Kanadaban is megoldottak.

    Most lesznek az EU-s valasztasok. Szerintem tovabbra is a globalistak lesznek tobbsegben, mint ahogy a tagallamok vezeteseben is elsopro tobbsegben vannak a globalista kormanyok.
  • Dodo55
    #8
    "A kormanyzat inkabb felszamolja a nemet ipart es mezogazdasagot, de nem fog megallni a zoldatallasban."

    A német kormányzatra gondolsz, ami épp a hetekben bukik konkrétan ebbe bele?
    (Csináltak egy kb. annyira piszkos "trükköt" a költségvetéssel, mint itt Gyurcsány a 2006-os választások előtt, csak ott ráadásul náluk ez az állam más szervei által házon belül is kibukott. Most tart ott a dolog épp, hogy mivel konkrétan a mezőgazdaságnak járó EU-s pénzeket próbáltak a zöldpropaganda egyre fenntarthatatlanabb pénznyelőibe átcsoportosítani, ezért közben a gazdák is blokád alá vonták traktorokkal az országot. A kérdés, hogy sablonosan erre válaszul jön -e ott is a rendőrterror és meg tudják félemlíteni a népet pár év erejéig, vagy bölcsen inkább levonul a kormány és akkor nem kell még 4-6 éven át nyomorban élniük ott majd az embereknek a gazdaság felszámolása miatt, mint ahogy itt kellett az itteniek miatt közülünk sokaknak a 2013-2014-re nagy nehezen beérő gazdasági újraindulásig)
    Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2024.01.14. 15:17:04
  • M2 #7
    "Tehat vagy onkent beengedjuk Kinat mint uj gyarmatositot, vagy elobb osszeomlik az EU-s gazdasag es utanna vagy az USA vagy Kina jon gyarmatositani. Az EU vezetese ertelemszeruen az USA-ra szavazna, kerdes mennyire all stabil labakon az USA gazdasaga?"

    Ezek azért véglegesített esetek. A valóságban aztán soha nem így szokott lefolyni, főleg nem előreláthatóan. Mindig közbejön valami. Mondjuk a nép, akiknek elege lesz a balfaszokból.
  • kvp
    #6
    "Tehát egy valószínűleg ártatlan horpadás egy védő takarólemezen nem csak az autón gazdasági totálkár, hanem a tulajnak is anyagi csőd lett."

    Ez sima tervezesi hiba, ugyanis jopar aksi eseten az also takarolemez a hutofolyadek tartalya is egyben es bele vannak heggesztve az aksik. Lehetne javitani, de annyira nagy munka, hogy inkabb egyben cserelik. Ez azt jelenti, hogy a jarmu aljan tulsagosan serulekeny helyen vannak a kritikus komponensek es ez alatt lennie kellene meg egy konnyen cserelheto kopo lemeznek. Itt nem az a gond, hogy elektromos autorol van szo, hanem az, hogy hibasan terveztek meg.

    Egy adott tipus tervezesi vagy gyartasi hiba miatti flottas selejtezese teljesen realis dontes, mivel a cegek nem akarnak tovabbi anyagi kockazatot vallalni. Hasonlo lehet a boeing 737max-ok eseten is, ugyanis kezd tul sok hiba megjelenni a gepeken, igy tobb tarsasag donthet ugy, hogy elovigyazatossagbol selejtezi oket, ideertve az uj (par honapos) gepeket is.

    Egy jol megtervezett, jol megepitett elektromos auto eseten a tco meg alacsonyabb is lehet mint egy benzinesnel, csak az aksi arat nem az ertekcsokkeneshez kell szamolni, hanem az uzemanyagfogyasztashoz. Elektromos jarmuvek eseten ilyen a anyagok az aramkoltseg, az aksik ara es a tobbi fogyoanyag, mint pl. az ablakmoso folyadek, a gumik, a fekfolyadek, a hajtas/differencialmu olaj, fekbetetek, a hutofolyadek es a felfuggesztes kopo alkatreszei. Teslak eseten a difi olaj, a fekbetetek, a fekfolyadek, a hutofolyadek es a felfuggesztes elvileg elettartalomra vannak meretezve, tehat amikorra elfogy az aksi, addigra ezek is elkopnak es a jarmu egyben selejtezheto. A gyakorlatban egyebkent minden komponens felujithato, belertve az aksicsomagot is, de sokkal munkaigenyesebb mint egy ujat legyartani, tehat nem nagyon eri meg. A Tesla egyebkent vallal gyari felujitasokat is, pl. a roadster-ek eseten teljesen uj aksi csomagokat is biztositanak, az uj auto aranak tobbszoroseert. (csak gazdag gyujtoknek eri meg)

    "Nem csak egyszeri értékvesztés, mert már nyílt titok a nagyfokú elektromosítás feladása Európában"

    Nem fogjak feladni. Politikailag nem vallalhato. A kormanyzat inkabb felszamolja a nemet ipart es mezogazdasagot, de nem fog megallni a zoldatallasban. Raadasul a kinai kormanyzat jelentos toket hajlando befektetni a nemet ipar teljes leepitesebe es atallitasara a Kinara tamaszkodo osszeszerelo gazdasagra. Ebben a magyar kormanyzat is partner, ugyanis az orszagnak teljesen mindegy, hogy nemet vagy kinai autokat rakunk ossze, csak legyen belole allami adobevetel es munka alapu jovedelem a lakossagnak.

    En a magam reszerol az olcso kinai autok gyors europai elterjedeset varom vagy egy teljes merteku Kinara mindenben kiterjedo gazdasagi/katonai blokadot, amit nem biztos, hogy az EU-s gazdasag tulel. Tehat vagy onkent beengedjuk Kinat mint uj gyarmatositot, vagy elobb osszeomlik az EU-s gazdasag es utanna vagy az USA vagy Kina jon gyarmatositani. Az EU vezetese ertelemszeruen az USA-ra szavazna, kerdes mennyire all stabil labakon az USA gazdasaga?
  • M2 #4
    Sajnos vannak nagyon csúnya esetek elektromos autóknál és annak gyártóinál illetve a biztosítóknál.

    Például egy srácnak egy kő verődött fel az akkukat takaró biztonsági lemezre és azt behorpasztotta. A gyártó nem vállalta a javítást, hanem teljes akkupakk cserét javasolt, ami egyezik az autó újkori árával. Ha nem végezteti el a tulaj, akkor ugrik a gyártói garancia és a járművet lejelentik mint veszélyes eszköz.
    Innentől "szép" a biztosító viselkedése, aki már nem vállalja tovább az autó biztosítását, a gyári akkucserét kifizeti, de önerőt is kér és a tulaj a legkedvezőbb árazásból azonnal lecsúszik a legrosszabb kategóriába.

    Tehát egy valószínűleg ártatlan horpadás egy védő takarólemezen nem csak az autón gazdasági totálkár, hanem a tulajnak is anyagi csőd lett.

    Most képzeld el ezt céges flottánál. Mekkora kockázat?
    Utoljára szerkesztette: M2, 2024.01.13. 18:36:10
  • gosub
    #4
    Ha ez így lenne akkor 'csak' kedvezőbb elektromosra váltanának, de nem ezt teszik. Eleve benzinesre cserélik. Miért nem Teslánál kedvezőbb villanyosra?
  • Dodo55
    #3
    Nem csak egyszeri értékvesztés, mert már nyílt titok a nagyfokú elektromosítás feladása Európában (legalábbis a plug-in technológiájú). Nem tudták tovább védeni az érdekeltek azt, hogy a szükséges kapacitást biztosító töltőhálózat kiépítése belátható időn belül lehetséges és a piac szép csendben, de annál határozottabban elkezdte leereszteni a lufit mielőtt az mindenkinek az arcába durranna.

    Kisméretű városi bevásárlóautókhoz, illetve pl. mini utility járművekhez (amiket itt a városunkban amúgy vagy 30 éve használnak már nagy számban) továbbra is ideális lehet a technológia, viszont a priorizált egyéni közlekedési feladatokat továbbra is nagyrészt megbízható benzinüzemű járművek fogják biztosítani.

    Szerintem ezzel amúgy ismét egy felelős és józan gondolkodás korszakába léptünk végre, miután 3-4 éven keresztül írtózatosan hajmeresztő, földtől elrugaszkodott, beképzelt ideológiák féktelen(nek tűnő) száguldása borzolta a kedélyeket.
  • Sequoyah
    #2
    Ez alapjan nagyon ugy tunik hogy ez csak ado-optimalizalas.
    Az ertekvesztes az egyszeri volt. Nem az amortizacio magas, hanem csak a Tesla csinalt egyszeri arcsokkentest. Es az ertekvesztes mar megtortent, szoval UTANA eladni az autokat teljesen folosleges.
    Ez nem egyszeri eset, sok ceg csinalja ugyanezt, csak kevesbe hypeolt termekek eseten nem mindig kerul be a hirekbe. MOst legutobb a Roadrunner filmet kukaztak ugyanilyen okok miatt. Minden eszerv szerint baromsag volt kukazni, de az adoszabalyok miatt megis megerte nekik.

    A javitasok dragasagarol es a balesetekrol pedig megneznek egy fuggetlen statisztikat, mert a Hertzen kivul pont az ellentete tortenik ezeknek, Teslakkal kevesebb a baleset, es olcsobb a fenntartas. Ez is tipikus, amikor peldaul a biztositok a klinseket hibaztatjak a csalasok miatt, vagy a boltok a lopasokat hibaztatjak a vesztesegekert, csak epp semmilyen fuggetlen adattal nem tudjak ezt alatamasztani...

    Szoval roviden, ezt 30%-os vagast le tudjak irni az adobol, ami nagyobb profit nekik mint tovabbra is berbeadni az autot, de ehhez realizalni kell a veszteseget (azaz eladni). Minden mas csak mese, PR.
  • kvp
    #1
    Harom hibat kovettek el:
    - az akkumulatorokat nem az auto ertekebe, hanem a fogyo anyagok kozze kell szamolni, tehat ahova belso egesu jarmuveknel az olaj, a benzin es dizeleknel az adblue tartozik (ezt a vasarlaskor teljesen feltoltve kapjak, majd a kisutes-toltes aranyaban fogy, bizonyos szintnel pedig ujratoltest igenyel egy uj aksi csomag megvasarlasa formajaban)
    - a javitast maguk akartak elvegezni, nem kotottek a Teslaval karbantartasi szerzodest, ha csak lizingelik a jarmuveket a cegtol es a teljes szervizelest a Tesla vegzi, akkor jobban kalkulalhatoak elore a koltsegek
    - nem aktivaltak az ovatos berauto uzemmodot a szoftverben, ami letiltja a Teslak "sportosabb" feature-jeit, hasonloan a televiziok szalloda uzemmodjahoz

    Ket lehetoseguk van:
    - vagy vesznek egy rakat olcso kinai elektromos autot, ami kevesebbe kerul es olcsobb mukodtetni
    - vagy felfogjak, hogy az autokat csak berlik (licenszelik) a Teslatol es ok csak tovabb ertekesitik azokat alberlok szamara es ennek megfeleloen kezdik kezelni oket a konyvelesben (plusz meg lasd a fenti hibakat)