23
-
#23 Azért ez az enyhén agresszív villany-vegán felfogás üde színfolt a villanyverdások világában. Két dolgot azonban megjegyeznék.
1. A villanyautó, tekintve hogy előállításakor jelentősen nagyobb CO2/ökológiai lábnyommal rendelkezik, mint a hagyományos, ezért kb átlagos használattal 5 év alatt éri utol és lesz kibocsájtás szempontjából jobb, kedvezőbb, mint a hagyományos, azonos autókategóriát tekintve. DE! Egyrészt olyan villanyenergia mixnél, ahol mondjuk 80% a fosszilis energiahordozón az arány (pl. Lengyelország) a büdös életben nem lesz soha kedvezőbb, mint pl. a hagyományos pl dízel autó. Másrészt egy SUV fogyasztása/kibocsájtása abszolút értékben csak egy másik SUV-hoz mérhető. Szal amikor nyomod itt a SUV PR-t, azzal azt is vedd figyelembe, hogy egy SUV akár villany, akár hagyományos kategóriában jobban szennyez mint egy kisebb autó.
2. Veganizmus általában. Induljunk ki nagyon alap infókból. Pl. A mezőgazdasági termelésbe bevont földterületek 70%-a állattenyésztéshez kapcsolódik. Vagy legelőkről, vagy takarmány előállításba bevont területekről van szó. Ezek a területek eleve nem is alkalmasak magas minőségű, emberi fogyasztásnak megfelelő növényi élelmiszer előállítására. Szal ebből következik, hogy a vegánkodás világméretekben a jelenlegi népesség nagyságát figyelembe véve, gyakorlatilag megvalósíthatatlan, ha csak a jelenleg is már növénytermesztésbe bevont területeket nézzük. Ugyanis, ha így nézzük az állat az a mobil biológiai reaktor, ami rosszminőségű növényi táplálékot képes hatékonyan jóminőségi emberi táplálékká alakítani. Tegyük hozzá, hogy ha a jelenleg 70%-ot kitevő álattartásban hasznosított mezőgazdasági területet, a növénytermesztésbe akarnánk bevonni az azt is jelentené, hogy pl egy viszonylag biodiverz legelőt/kaszálót átalakítunk monokulturás magas kemikália szinten művelt területté, amit azért nem mondanék ökológia, környezetvédelmi, bolygógyilkossági szempontból annyira kívánatosnak.
No offence. -
reptile1313 #22 Ha valaki hust eszik de elektromos autoval jar, akkor csak egy divatzold. ha elektromos autoja van es vegan akkor mar elindult valami. ha pedig elektromos terepjaroja van es vegan, akkor nem csak a kornyezete erdekli, hanem a sajat tulelese is, hiszen nem akar egy reszeg bolond tini miatt toloszekbe v koporsoba kerulni. persze ugy is kerulhet, de kisebb szignifikansan a valoszinusege. Bocs, de a kornyezetemnel is fontosabb a sajat tulelesem. az hogy zoldsegeket zabalok azzal nem veszelyeztetem a sajat tulelesem sot jobba teszem azt, ES meg a kornyezetnek is jobb. ha viszont smarttal jarok ami elektromos, akkor akarmi nekem jon es helo. na kosz nem. szoval ezek a merheto evidenciak. sorry.
Utoljára szerkesztette: reptile1313, 2024.01.19. 04:40:36 -
Szefmester #20 Fázik a golyszi?
finnek bringán
De nem csak ez a kép van a témában, hanem videók és elemzések is. A finn gyerekek bicajjal járnak suliba. De még Kanada sem kerékpárellenes hely. Szal nem csak a hülye hollandok nyargalnak északon bicajjal, hanem sokkal északabbra is. De ott nyilván sokkal jobb az idő...
Utoljára szerkesztette: Szefmester, 2024.01.11. 11:33:41 -
manypet #19 Ja, hogy van kisméretű SUV is, ami éppen téged cáfol? Jaj de kínos! :-) -
M2 #18 Háromból kettő autóreklám SUV, de szerinted az relevánsabb, hogy láttál már életedben kisautó hirdetést.
Itt hagytam abba. Nincs több időm idiótákra. -
manypet #17 "Létezik ám a marketing által generált kereslet fogalma."
Akkor nyilván azért hirdetik a kis autókat is a nagyok mellett, mert a nagyokat akarják eladni. ... Oh, wait!
Te erről nem tudsz, de én szüljek neked diplomát? :-)
Amúgy a nevesebb autógyártók ezerrel tolják a baloldaliak támogatását a politikában, például az EUban is. És ez a baloldal meg ezerrel tolja az elektromos autók erőltetését. A probléma csak annyi, hogy a nagy európai, japán és amerikai autógyártóknak rohadtul nem érdeke az elektromos autós piac. De mondok más példát. A Gillette ezerrel tolta a férfiellenes reklámját, miközben a fő célcsoportját jelentette:
Gillette férfigyűlölő reklám
Szóval nem biztos, hogy a marketingre érdemes alapozni felvetéseket.
Utoljára szerkesztette: manypet, 2023.12.27. 21:04:29 -
M2 #16 Ez nem igaz:
"A gyártók nem azért gyártanak SUVokat, mert jaj de ezt akarják ránk sózni."
Létezik ám a marketing által generált kereslet fogalma. Te erről nem tudsz, de én szüljek neked diplomát?
Utoljára szerkesztette: M2, 2023.12.27. 10:20:33 -
manypet #15 Mi nem igaz? Az, hogy van alternatíva a SUVok mellett? Vagy hogy ebből mindenki azt vesz, amit akar? Amúgy tudnál valami érdemi forrást mutatni arra, hogy annyival jobban megéri a SUVokat eladniuk? Csak mert a kis autó olcsóbb, és ha egyáltalán nem lenne mellette a drágább SUV, akkor a kisautót magasabb áron lehetne eladni alacsonyabb gyártási költség mellett. Szóval érdekelne valami remekbe szabott levezetése ennek, mert bemondásra nem szoktam elhinni dolgokat. -
M2 #14 Ez egyszerűen nem igaz. A SUV-okon nagyobb a gyártók profitja, ezért minden marketing eszközt bevetnek, hogy az embereket azok irányába tereljék. -
manypet #13 "addig amig a cégek 2 tonnás suvokat gyártanak addig az embereknek esélye sincs olyan terméket venni ami jobban megfelelne mind a saját mind a környezet igányeinek.Mivel az embereknek nincs beleszolásuk , hogy milyen autokat tervezzenek ,igy csak azokbol tudnak vásárolni amiket eléjük tesznek"
Hagyd már ezt az ócska komcsi dumát, 100 éve is szánalmas volt.
Itt vannak a kicsi autóid, amit megvehetsz, olcsóbban, mint a 2 tonnás SUVot:
https://hyundai.hu/modellek/i10/
https://auto.suzuki.hu/ignis
https://www.toyota.hu/modellek/yaris
Parancsolj, válogass kedvedre!
A gyártók nem azért gyártanak SUVokat, mert jaj de ezt akarják ránk sózni. Hanem azért, mert az emberek ezt veszik. Hiszed vagy sem, pont ezek felelnek meg az emberek igényeinek, ezt akarják az emberek, azért ez kerül gyártásra. -
#12 " Az emberek és az ipar között szinte általános az egyetértés, hogy az elektromos autóra való átállás a természetes lépés, de ezekre a rövid utakra valójában egy elektromos kerékpár vagy moped a megfelelő az embereknek és a bolygónak is."
Ezt nem tudom honnan vette, de hogy nincs egyetértés az is biztos. föleg nem ugy, ha a gyáraknak érdekuk lenne a környezetvédelem és nem a profit.Mert akkor figyelembe venné az emberek igényeit vayg pedig az felé terelné öket, hogy a bolygonak jo legyen.DE addig amig a cégek 2 tonnás suvokat gyártanak addig az embereknek esélye sincs olyan terméket venni ami jobban megfelelne mind a saját mind a környezet igányeinek.Mivel az embereknek nincs beleszolásuk , hogy milyen autokat tervezzenek ,igy csak azokbol tudnak vásárolni amiket eléjük tesznek
Nem nagyon látom, hogy a kis városi autok jönnének ki a fejlesztésböl, mind csak a nagy és erös verziok , amik igy nem hatékonyak föleg nem egy személlyel ami a napi használatban soszor elöfordul.
De ha megnézzuk akkor az auto alternativákat se nagyon látni, hogy tölnák mint az elektromos biciklik meg a tömegközlekedés.
Rollerek vannak, de azok meg még rosszabbak mint a kerékpár, veszélyesebb a közlekedökre és ha bérelve vannak akkor csak szétszorják az utcákon ahol épp lemerul vagy elérte a célállomást a bérlö.
Sehol nem látom, hogy egy átgondolt valoban jövöre és a fentartható környezetre megfelelö közlekedés kialakitáésa lenne a cél . -
Akva #11 Mivel az elektromos autó egyáltalán nem védi, az elektromos kétkerekű meg kevésbé ártalmas. Védeni a gyaloglás védené, kisebb mértékben a tekerős kétkerekű. -
jozsi031 #10 Eléggé rondácskák. -
Noodlee #9 És ezért a cikkért valaki pénzt kap! :D Szánalmas! -
#8 Mint a második linken.
Ha valakinek nagyobb rakodótér kell, akkor van platós kiszerelésben is.
Bevásárolni, melóba járni, meg gyereket cipelni tökéletes és mégis védve van az ember az időjárási elemektől. Meg a bogaraktól és egyéb dolgoktól, melyek könnyen a szemben vagy a szájban köthetnek ki.
Az első sem rossz, csak ott már nem nagyon kell gondolkodni a vásárláson. De egy aktatáska vagy uzsidoboz még éppen belefér.
Utoljára szerkesztette: RJoco, 2023.12.24. 11:33:04 -
manypet #7 Ilyesmikre gondolsz?
https://ediwheel.com
https://www.youtube.com/watch?v=GNennjZ_HoE -
manypet #6 Pont ez jutott nekem is az eszembe. Sikerült feltalálniuk a kanálban a mélyedést. Mekkora ötlet! :-D Ha elkezdem híresztelni, hogy a gyaloglással még többet lehetne óvni a Földet, akkor lehetek én a jövő Greta Thunbergje? :-) -
#5 Melegebb éghajlatú országban ez nem lehet akkora gond, de fagyjál már oda a kétkerekűhöz -10 fokban, 10 km/h-s szembeszélben!
Esetleg kicsit több reklámot kéne tolni a "kétszemélyes" (gyerekkel lehetne akár 3 személyes is) kis elektromos autóknak. Hatótávjuk papíron egész jó, 45-tel tudnak menni, kicsik és nem kerülnek annyiba, mint egy normális autó. Mégis van bennük fűtés és még az eső ellen is védve van a fejünk és csomagunk. Nameg nyáron sem ég le az arcunk.
El is gondolkodtam ilyenen, mert melóba járni pont jó lett volna. A leírás szerint 60 km a hatótáv, extra aksival akár 120 is lehet, napelem a tetőn és pár éve 8000€ volt. A melóhely, mint kiderült, 2,7 km-re van. De nem ilyen lett, mert cserélve lett a régi autó, így egy plug-in hybrid lett véve. Hatótáv 60 km körül elektromos üzemmel. A benzinmotorral meg tudok tenni jó 600 km-t, ha messzebb mennék. Melóba így is jó, mert át tudom kapcsolni csak elektromos módra és be sem indítja a benzinmotort, amíg le nem merülnek az akkuk. Az igaz, hogy a jelenlegi árak mellett nem olcsóbb az üzemeltetése, mint a régi benzinmotoros kocsinknak volt. De mivel a benzin árát amúgy is emelni akarják, hogy jobban ösztönözzék az embereket az elektromos autók vásárlására, így hosszú távon szerintem meg fogja érni. -
Bruce_Willis #4 Ez mekkora felfedezés... Istenemre, egy zseni volt aki észrevette ezt a különbséget. -
Gabbbbbbbbbbbb #3 Ha valaki autópályán közlekedik vele akkor igen, de némi várostervezéssel sokat lehetne növelni a biztonságot. (Nyilván nem reális Magyarországon) -
#2 Hát bocsi,nem megy a matek? Az elektromos egykerekű,jobban védi,mint a kétkerekű! -
#1 Persze, hogy jobban védi, hiszen egy kis koccanás és rögtön instant családi tragédiában megtér a Teremtőhöz 2-3 bolygópusztító. Boldog Karácsonyt! XD
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.12.23. 13:13:33