kvp#1
Ez igy vagy egy felmegoldas vagy csak a marketing. A dizelolaj hasznalat azt jelenti, hogy dizelmotorokat hasznalnak vagy vegyesen metanollal vagy menet kozben atkapcsolva. Ha uzemanyagcellat hasznanalnanak, elektromos motorokkal, akkor a dizelt teljes mertekben ki lehetne iktatni.
A masik a metanol forrasa. A legtobb e-metanol eloallito nem jeloli meg a co2 forrasat. Amennyiben ez nem legkori co2 vagy elegetett biouzemanyag, akkor gyakorlatilag fosszilis forrasokbol allitjak elo csak extra lepesekkel, ami ugyancsak nem jo megoldas.
Latom a problakozasokat, de egyelore inkabb csak a kozvetlen sporolas es/vagy a marketing az ok amiert lepnek, nem a tenyleges kornyezetvedelem.
ps: Legkori co2-bol eloallitott metannal es metanollal mehetne a legtobb jarmu, kihagyva az aksis energiatarolast. Viszont a hatekonysag valahol 20-40% kozott van, igy a kozelebe sem er az aksis tarolas kb. 90%-anak, igy csak olyan esetekben jo, amikor sok energiat kell tarolni hosszu idore es szamit a tomeg is, tehat hajok es repulogepek eseten. Vonatoknal es varosi tomegkozlekedesnel a felsovezetek, mig altalanos kozuti jarmuveknel az aksis tarolas az ami jelenleg a leghatekonyabb.