3
  • Macropus Rufus
    #3
    azért nem sok olyan autót fogsz találni a belsőégésüek piacán ami 100.000km megtétele után az újkorában teletankkal megtehető távolság csupán 70%-át fogja megtenni.

    " Ugy kell tekinteni egy elektromos auto aksijara mint az uzemanyag egyik komponensere (mint pl. az adblue a dizeleknel), egy ido utan elfogy. "
    ez igaz. De ha kifogy az adblue akkor tőltök bele. Ha tönkre megy az aksi akkor milliókért cserélhetem.
  • kvp
    #2
    Idealis esetben a fedelzeti elektronika minden teljes toltesi kusitesi ciklusban meri az aksi toltesfelvevo kepesseget es pontosan tudja, hogy mekkora kapacitas maradt meg meg. Tehat a tanusitasi feladat teljesen feltolteni, majd teljesen kisutni az aksit es a fedelzeti szamitogep szepen kiirja, hogy milyen allapotban van az aksi. Ez kb. olyan mint emissziot merni egy belsoegesu kocsin. A festekreteg / rozsdas alvaz vizsgalatot pedig mindket jarmutipusnal meg kell csinalni.

    Belso egesu autoknal a tomitesek, a katalizator, gyertyak/porlasztok, a motorcsapagyok, a kuplungbetetek, stb. a fogyoalkatreszek, villanyautoknal felfuggesztes mellett foleg csak az aksi. Ugy kell tekinteni egy elektromos auto aksijara mint az uzemanyag egyik komponensere (mint pl. az adblue a dizeleknel), egy ido utan elfogy. Persze ahog a dizeleket sem dobjuk el, ha kifogy a gyari adblue toltetuk, ugy az elektromos autokat sem kellene, ha kifogy a gyari aksi kapacitasuk.

    ps: Elektromos autok eseten az auto tenyleges ara az aksicsomag nelkuli ar, ehhez hozzajon az uj aksi ara mint hozza adott "uzemanyag". A hasznalt auto tenyleges ara az amortizalodott auto ara, amihez hozzajon a megmaradt aksi kapacitas ara, mint hozza adott maradek "uzemanyag". Tehat ketfele ertekcsokkenes van, egy hagyomanyos, csak az autot erinto es kulon az aksi fogyasa. Meglepo modon, aksi nelkul szamolva az elektromos autok kevesbe amortizalodnak mint a hagyomanyos belso egesu motorral szereltek, de ennek oka az, hogy kevesebb elhasznalodo mechanikus alkatresz van bennuk.
  • Macropus Rufus
    #1
    "Ez megállapította, hogy 100 000 kilométer megtétele után egy EV akkumulátorának állapota akár 30%-kal is eltérhet. Ha pedig egy használt EV hatótávolsága az előző tulajdonos rossz töltési szokásai miatt csak az újkori érték 70%-a, az több ezer eurót csökkenthet az értékén"
    na ez a gond a villany vasakkal. 100000km nem olyan sok. Ahogy én használom a vasam úgy kb. 10 év, ahogy a barátom úgy olyan 4-5 és már csak 210km tud megtenni... Vö. egy belső égésű autóval. 5 éves korában még bőven tudja azt a távot teletankkal mint újonnan. Sőt 20 éves korára is menni fog neki, míg a villany autóba 10-12 év után aksi csere lesz. 20 éves korára már akár kettő is.