12
Cikk olvasása: Mit jelent a játékosok és a piac számára a Microsoft - Activision felvásárlás sikere?
-
#12 "Mindenki spórolhat azon..."
Nem, nem spórolhat. Minden egyesülés ROSSZ a felhasználóknak. Az alkalmi olcsósodást hosszútávú drágulás követi minden esetben.
Mergers are BAD!
-
militavia #11 A filmipar a TV számára ontja a B és lentebb kategóriás filmeket.Igazi, nagy költségvetésű film jenkiknél is évente 100, ha készül. Nézd meg simán a moziban, hogy milyen gyakran van új film és abból mennyi van 50-100 millásd költségvetés szinten.
A nyugati világot nézve Európában talán 50-100 milliós filmeket nem is nagyon csinálnak. Az 5. elem óta nem jut eszembe semmi, ami drága európai film lenne és egy ligában focizna hollywooddal.
Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.10.18. 15:20:53 -
t_robert #10 Más játék fejlesztők és kiadók is adnak ki számolatlanul kisebb gagyibb játékokat. Nem tehetnek fel mindent éveken át 1-2 komolyabb projkt sikerére. Közben is kell valamiből élni. Olyan ez mint a film gyártás. Ott se lesz minden film oszkár díjas... :) tömegesen készül még a nagy studióknál is a simán felejthető alkotások. Rengetek olyan film készül még a nagy studióknál is, ami a készítés és a forgalmazás költségeit se hozza vissza Más filmek meg milliárd dollárt hoznak. Meg esetleg fél tucat oszkár dijat... van amikor a szarból csinálnak aranyat máskor meg az aranyból szart.. :) -
t_robert #9 Másfelől viszont az s mindegy ám egy játékfejlészó esetében, hogy mennyi a mögötte levő tőke. Még a legnagyobb játék kiadók is csak 3-4 nagyobb volumenű projektet képesek fejleszteni. Egy komoly fejlesztés sok száz ember több évnyi munkája. gen csak hatalmas költség, mire eladható termék lesz a sok év munkából. Gondolj bele ott a CP 2077. amit a CD Projekt Red fejleszt. Egyáltalán nem kicsi a cég, amúgy mert több, mint 1100-1200 dolgozójuk van. Ennek ellenére nagyjából 2-3 évente képesek egy ütősebb játékot kiadni. De az Activision se képes párhuzamosan 3-4 ütösebb játék fejlesztésére. Igaziból már nem is ők fejlesztenek, hanem kisebb játék fejlesztő cégek végzik a munkát és az Activision a kiadó és a projektek finanszirozója. Ha mögé kerül a MS pénze lehet, hogy egy tucat nagy játék projektet is képes lesz finanszirozni. Nekünk játékosoknak persze csak jó, ha minnél több ütősebb játék fejlesztése folyik. Annál több lesz a sikeres jó játék. Nekem, mint felhasználónak édes mindegy ki fejleszt és ki finansziroz. Szóval igen csak elönyös az Activisionnak is, ha ömlik hozzá a MS pénze. A Sony-nak persze nem jó, ha erősödik a konkurencia... de ez legyen a Sony gondja.... Amúgy is jobb a piac és a verseny, mint a monopolium. -
militavia #8 Hát, a Last of Us 1 PC-re a Last of Us 2 után jött és sanszosan a 2 motorjával húzták fel az első részt.
Ezen felül nagyon sok PS exlu játék nincs PC-n, csak a TPS adv/RPG-k egy része. De még itt is bőven van kivétel, pl. a Ghost of Tsushima. -
militavia #7 Ezt kétlem. Mert az xbox és MS modellje láthatólag a sok átlagos és szar játék óccón Gamepassba.
Ennek kb. akkora "vonzereje" van számomra és sokaknak, hogy le se szarom.
Lehet, hogy az MS leuralja ezen játékokat, de ameddig én, aki RÜHELLEM a konzolt, de kényszerből megvettem, mert exlu játékokhoz hozzá akartam férni, addig a SONY-t nem fojtja meg semmi. Mert ameddig a Last of Us, HZD és hasonló játékok nincsenek gamefoson, addig ki nem szarja le azt és az MS-t?
Még, ha PC-re is jön idővel exliu játék, az is a SONY kezében van, nem az MS-nél. -
#6 Hááát nem egészen így fogalmazható meg a helyzet. A Sony is kiadja az exkluzív játékait általában PC-re. Az exkluzivitás igazából ma már elég szűken értelmezendő, a konkurens konzol platformból való kizártságot, vagy csak időleges kizártságot jelent, jobbára.
Másrászt nézzünk egy példát. Szerintem amúgy lesz Starfield is PS-re, de talán majd csak kb 1 év múlva. Csak ugye addigra az a felfutás, amit a marketing manapság hozhatna, addigra kiesik. A PS-en is eladhattak volna ma mondjuk akár 5 millió példányt is (pláne hogy lassan 2X annyi az eladott PS-ek száma, mint az X-eké), ami akkor már csak max 3 lesz. Mégha emiatt többen vásároltak meg PC/XB platformokra akkor is milliós nagyságú különbözet. Ha végül is ki sem adják, akkor meg marad a fenti 5 millió. PC-n pl. ez pluszban elképzelhetetlen siker lenne, amit a kiadó így gyak az exkluzívitással, PS platform kizárásával kivágna az ablakon.
Ezt ki engedheti meg magának? -
#5 Ebben a konzol generációban ez már szerintem gyak esélytelen, az eddig kiadott COD-ok is még ott vannak a PS platformon. A köv generáció kiadásának időpontjára várható azon negatív hatások érvényesülése de a M$ és a felvásárolt kiadók számára, amiket írtam. Szal, nem gondolom, hogy a Sony elbaxná a dolgokat, hogy végül ki akarna, kellene vonulnia.
Volt már hasonló szituban a Sony is amúgy, mint most a M$ a PS3 katasztrófális startja után. Gyak exkluzívok nélkül maradt egy gyengébb, ráadásul nehezebben programozható géppel, amin a multiplatform címek is xarabbul futottak, nem túl rózsás eladási mutatókkal.. Ők is az exkluziv játékokra mentek rá ekkor, de pénz híján inkább kis, saját stúdiókat, meg függetleneket támogattak. A generáció végére sikerült eladásokban utolérnie, lehagynia a Mikrót, miközben rahedli új, elég jól csengő saját exkluzív címet termeltek ki.
Ez az ehhez képest fordított logika, meglátjuk mennyire lesz a Mikrónak sikeres.
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.10.18. 13:08:33 -
bdzsana #4 Azért nem biztos hogy olyan nagy kiesés mint a Sony esetében. Mert a Sony exkluzív az csak PS, de az Xbox exkluzivak jó eséllyel megjelennek PC-re is. -
Ender Wiggin #3 reméljük azt, hogy jön a starcraft 3 carrigannel és raynorral! -
kvp #2 Kiveve ha a felvasarlasok miatt meg tudjak fojtani a rivalis Sony-t. Akkor kvazi monopolhelyzetbe tudnak kerulni es ha a Sony kivonul a piacrol, akkor mar teljesen mindegy, hogy ez nem volt legalis, mert nem marad konkurencia. Raadasul azzal, hogy jovahagytak a felvasarlast, az erintett kormanyok gyakorlatilag lemondtak a kesobbi monopoliumvad lehetosegerol is. -
#1 Az a kérdés, hogy ez mit jelent az Activision-Blizzard számára!? ;) Mert elsősorban hosszútávon ez az üzlet mínusz 100 milliós nagyságú piaci vásárlóbázist jelent majd nekik, amit a PS konzolok jelentenek.,lásd pl. Starefield esete.
Egy játék frencsájz általában a valamilyen exkluzívból szokott az egyre szélesebb multiplatform megjelenés felé menni.
A M$ most multiplatform kiadókat és velük együtt termékeket vásárol fel, azzal a kevésbé leplezett szándékkal, hogy szépen a frencsájzaikat XBOX/PC exkluzívvá tegye hosszútávon. Ez azonban véleményem szerint nem azt fogja eredményezni, hogy az M$ uralta platformok vonzóbbakká válnak, hanem egyrészt jelentősen csökken ezen kiadók bevétele, ebből következően a fejlesztésre fordítható pénz, vagyis romlik a termékek új részeinek minősége. Másrészt a kizárt platformon marha gyorsan megerősödnek olyan alternatívák, időleges exkluzivitással, amelyek eddig az egyeduralkodó játék miatt (Pl. COD) esélytelenül indultak.
Összességében én még üdvözölném is ezt a megoldást, de szerintem hosszútávon elsősorban a kiadók, de a M$ is óriásit szopik a piaci törvényekkel való szembehúgyozásának következtében.