6
-
felemelő #6 Ugye nem kell sajnálnom őket, mert majd kitalálnak valamit, hogy még több reklámmal loccsancsanak' képbe minden pillanatban? -
#5 Az a fránya piaci helyzet...
Alapvetően kénytelen voltak reklám nélküli shorts bevezetésére, erre nyomás volt. Mert van ingyenes alternatíva.
Most kezdjem el sajnálni őket, hogy ebben nincsnek monopolhelyzetben, és nem tudják ezt is tönkrekúrni, mint az ingyenes videókat? :D -
kvp #3 "Engem az zavar, hogy nem lehet a rövid videókban tekerni! Egyszerűen agyrém számomra hogy visszafelé "fejlődünk"."
Lehet, csak a gyari szoftver letiltja. Ha kimasolod az url-jebol a video id-t es berakod egy normal video url-jebe a video id helyere, akkor a normal lejatszoban tolti be. Ott megallithato, tekerheto, stb. Rendes klienssel hasznalva meg le is lehet tolteni egy kattintassal barmelyik videot. (elofizetes nelkul)
"Nem tudom ez visszafejlodes-e, de az, hogy jot nem jelent, az biztos."
Tobb ember van aki nem szeret olvasni mint amennyi igen. Ez termeszetes a felhasznaloi bazis novekedesevel. Anno csak a mernokok, a tudosok es a felsooktatasban resztvevo diakok hasznaltak az internetet, ma mar barki hozzafer. Egyszeruen a letszam bovulesevel csokken az atlagos IQ a net felhasznalok kozott, ezert a tomeg kiszolgalasahoz egyre egyszerubb szintet kell megcelozni. Sokat ront a helyzeten az, hogy egyes alkalmazasok (pl. tiktok) direkt a gyerekek lebutitasara epulnek, de ez szandekos a kinai allam reszerol. A youtube meg oket masolja (sikeresen). -
Nabateus #3 “A hosszu videok egy konyvhoz hasonloak”
Olvasni pedig, a mai rohano vilagban, a feszenges nelkul figyelni csak ket percig kepes emberek mar nem igen szoktak.
Nem tudom ez visszafejlodes-e, de az, hogy jot nem jelent, az biztos.
-
nlght #2 Jó meglátás!
Engem az zavar, hogy nem lehet a rövid videókban tekerni! Egyszerűen agyrém számomra hogy visszafelé "fejlődünk". -
kvp #1 A youtube elkezdte elore sorolni a rovid videokat, annyira, hogy a hosszu formatum keszitoi rakenyszerultek, hogy a nagyobb videokat rovidekkel nepszerusitsek. Raadasul a rovidek kozott nem jonnek a reklamok, tehat kisebb az eselye, hogy az emberek kilepnek egy reklam miatt. Mindezek mellett a hagyomanyos hosszu formatum keszitoit elkezdtek ellehetetleniteni, inkabb a fizetos kereskedelmi valamint a nagyobb cegek altal gyartott tartalmak fele terelve a nezoket. Akik persze erre elvandorlassal reagaltak, ingyenes kis alkotoi hosszu formatumu tartalom hianyaban maradva a rovid tartalmaknal.
Elertek amit akartak, az emberek a rovid tartalmakat nezik inkabb, mert ezek az elerhetobbek es ezeket nepszerusiti a rendszer is. Raadasul ez lehetove tette, hogy a tiktok tartalmait atontsek a youtube rendszerebe, gyakorlatilag belefolytva a nezheto tartalmakat a kinaiak altal propagandacelokra tamogatott videok ozonevel. Versenyezni akartak a tiktokkal, de csak annak csinaltak meg nagyobb reklamot es annak a tartalmai kerultek at az o platformjukra is, mindez gyakorlatilag reklambevetelek generalasa nelkul.
Szerintem a labda most a youtube azaz az alphabet oldalan pattog...
ps: Az agressziv monetizalas azt jelenti, hogy 30-60 masodperc rovid tartalom utan jonne 1-2x15 masodperc reklam, ezzel 33%-66% vagy 50-50% reklam-tartalom arany alakulna ki. Szerintem ettol az emberek nagyon gyoran atmennenek a tiktok-ra, ahol ugyanaz a tartalom, de nincs reklam. Persze akkor meg mindig be lehet tiltatni a tiktok-ot politikai eszkozokkel...