4
-
Gabbbbbbbbbbbb #4 >Amint elérhető a fizetős verzió, az "ingyenes" alternatíva elkezd egyre használhatatlanabbá válni.
Ettől nem kell tartani, mivel Facebook-ért szinte senki sem fog fizetni és ennél már nincs hova lejjebb. Nincs az az extra 'enshittification', amit még elvisel a felhasználói bázis. Szerintem Zuki tökéletesen belőtte a maximum kellemetlenséget, amit még a függő bárányok éppen el tudnak viselni.
Youtube egy egész más műfaj, ott azért van érték a sok szemét között. A YT video tudásbázis része vitathatóan Wikipedia felett áll hasznosságban.. (és szinte pótolhatatlan)
Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2023.09.05. 10:38:24 -
#3 Szóval a Meta valahogy elérte, hogy azt higgyük, hogy igazából mi akarunk fizetni neki?
Igen érdekes konklúzió.
Na persze zsigerből gyűlölöm a reklámokat, és jellemzően nem sajnálok pár forintot, hogy elkerüljem őket pl Youtube-on vagy Spotify-on...
De attól tartok, hogy itt is ugyanaz történik majd, mint mindenhol máshol az interneten.
Amint elérhető a fizetős verzió, az "ingyenes" alternatíva elkezd egyre használhatatlanabbá válni.
Mint ahogy ez a Youtube esetén is volt. Egyre több és egyre idegesítőbb reklámok, és az új funkciók egy jó része (pl offile letöltés) és a korábbi funkciók egy része (4K minőség) az ingyenes változatban már nem elérhető.
Nem mondom, hogy az adatainkkal fizetni jobb, de azt sem hinném, hogy ezeket ne lopnák el a továbbiakban. Akkor sem, ha fizetünk.
Ellenben ha fizetek valamiért, akkor lényegesen jobb customer support-ot várok el, mint ami pillanatnyilag elérhető. (ami sacc/kb nulla, amire nincs automata megoldás, azt nem lehet megbeszélni velük) -
Gabbbbbbbbbbbb #2 Ennek örülnék, mert akkor effektíve megszűnne létezni az EU-ban. Sajnos fantázia, amit írsz. -
kvp #1 En arra szamitok, hogy bevezetik a fizetos szolgaltatast, majd egy ido utan mar csak az lesz elerheto, vegul a fizetos szolgaltatasbol is lesz olcsobb, reklamokkal tamogatott es dragabb, csak a tartalomkeszitok inline reklamjait tartalmazo verzio. Meg a legdragabb youtube sem tud 100%-ban reklammentes lenni, mert a tartalmakban levo szponzorok anyagai akkor is lemennek.