6
-
subertus #5 A tesla csatlakozó neve, Èszak-Amerikai szenderd. Nem vèletlen neveztèk ìgy. Ezzel tölteni előny minden autógyártónak ès a Teslànak is. A többi töltő gyak. Halott. A Teslàè a legfejlettebb legmegbizhatobb, legelterjettebb, ès messze legolcsóbb gyorstöltőhàlózat. Muskra règ nincs szüksège a Teslànak. Musk ismeretlen, szeszèlyes, ez mind globalista baromsàg. Minősègi, független hìrportàl ilyet nem ìr. -
kvp #4 "Legyen hasonlo mint egy telefon elöfizetés vagy egy hitelkártya és csak rá kelljen dugni a kocsit a töltöre és az felismeri az egyedi kodját amihez van csatlakoztatva az elöfizetés és anélkül, hogy bármit be kéne irogatni meg appokat telepiteni indulna a töltés és késöbb ho végén meg kiszámlázza vagy levonja a kártya egyenlegébol."
Ezt alapvetoen tudja mint a Tesla fele, mind a jelenlegi EU-s szabvany. A fenti kepen levo jelenlegi amerikai csatlakozobol viszont pont hianyzik a ket kommunikacios tuske. Csak kotelezove kellene tenni a meglevo szabvanyokat.
"Azt sem nagyon értem, hogy miért kell a kábelekkel szorakozni, eddig amit láttam mindegyik töltöállomáson volt kábel, aki otthon tölti az is kiépitette a töltöfejet akkor minek a kábelt cipelni?"
Akkor kell a sajat kabel, ha nem gyorstoltohoz vagy otthoni toltofejhez akarunk csatlakozni. Erre a celra szokott lenni a kocsikban 240V-os kabel, hogy egy sima 15A-es konnektorral is lehessen tolteni a kocsit (meg akar egy szabvany EU-s 16A-es hosszabbiton at is). A jobb jarmuvekhez meg van 400V-os haromfazisu tolto is, hogy ahol nincs kiepitett toltofej, de van ipari aram, ott is lehessen tolteni a kocsit. Nem minden elektromos autohoz adjak oket alapbol, de nagyon jol tudnak jonni, mert onnantol szinte minden konnektor toltove valik. (plusz Kanadaban es Eszak Europaban sok helyen van elektromos motorblokk futes csatlakozo kialakitva a kereskedelmi parkolokban, azok is hasznalhatoak csepptoltonek)
Szoval a kocsikhoz adott kabel olyan mint az ember taskajanak az aljan az USB kabel es a kis halozati adapter. Nem mindig kell, de ha megis, akkor nagyon jol jon. -
#3 egyébként tényleg ráférne a szabályozás , mert most lényegében ahény auto annyi féle töltési szabvány és csatlakozo meg applikácio van.
Nem értem miért nem lehet ugyan ugy egyésges csatlakozást kialakitani és egységes fizetési procedurát hozzá.
Attól még lehet külön fizetni a különbözö szolgáltatók felé, hogy a töltöfej azonos. A benzinkuton is egyésges a fej még is ahány kut anyni áron adák ugyan azt,
Legyen hasonlo mint egy telefon elöfizetés vagy egy hitelkártya és csak rá kelljen dugni a kocsit a töltöre és az felismeri az egyedi kodját amihez van csatlakoztatva az elöfizetés és anélkül, hogy bármit be kéne irogatni meg appokat telepiteni indulna a töltés és késöbb ho végén meg kiszámlázza vagy levonja a kártya egyenlegébol.
Azt sem nagyon értem, hogy miért kell a kábelekkel szorakozni, eddig amit láttam mindegyik töltöállomáson volt kábel, aki otthon tölti az is kiépitette a töltöfejet akkor minek a kábelt cipelni? -
duke #2 Itt is az USB-t kene kotelezove tenni, az megoldana a problemat :))) -
kvp #1 A legegyszerubb az lenne, ha allamilag szabvanyositanak. Ilyen lepest regen meg mert lepni az USA is (lasd EIA szabvanyok). Manapsag mar csak az EU eleg bator hozza, lasd az USB-C kotelezove tetelet.
Most ugy nez ki, hogy a Tesla szabvanya lesz az amerikai szabvany, a vilag tobbi reszen pedig az EU-Kina megallapodasokon mulik majd a szabvanyos toltok csatlakozoja.
ps: Idealis esetben lehetne meg az, hogy a tobbi auton is oda rakjak a Teslas toltocsatlakozot ahova a Tesla is, hogy szabvanyosak legyenek. Plusz az addigi helyen maradna az EU/Kina/korabbi amerikai szabvany szerinti. Marmint ha mindket rendszerbol tud aramot fogadni a jarmu. (A Tesla fele megoldasaban a vezerles nagyresze a toltoben van, nem az autoban, igy valojaban a Tesla fele aksikhoz van optimalizalva a tolto feszultsege is.)