11
-
Sequoyah #11 Miert is nem?
5 eve azt mondtak, hogy 10 evet nem fognak kibirni. Most kiderult hogy 10 evet siman birnak, igy most 15-ot mondtok. 5 ev mulva, amikor a 15 eves aksik meg siman elgurulnak, majd azt mondjatok hogy 20 ev alatt doglenek meg... -
Gabbbbbbbbbbbb #10 Azzal remelem tisztaban vagy, hogy egy 10 toltesi ciklussal rendelkezo es minden tekintetben optimalisan tarolt akku sem fog kibirni 15 evnel sokkal tobbet? -
kvp #9 "Szerintetek hogy van ez!??? Hány töltési ciklust is jelent ez???"
Atlag 100 km-es hatotavval ez kb. 600-800 toltesi ciklus. Kb. az amit egy 2-3 eves telefon kapott. Es ez egy kifejezetten gyenge aksival szerelt jarmu eseten nezve, ahol ekkorra mar 60% kozelebe koptak az aksik.
A lenti kepen levo Teslaknal a voros vonal (az atlag elettartam, 250 ezer km korul) gyakorlatilag a teljes aksi elettartalmuk egyharmada kornyeken van, meg boven a linearis kopasi idoszakban. Olyan 60% kornyeken kezd majd gyorsan leesni a kapacitas, akkor erdemes selejtezni az aksikat. Ha jol szamolom akkor kb. 750 ezer es 1 millio km utan mar biztosan elegtelen lesz az aksijuk meg varosi kozlekedesre is) Ez egy atlagos evi 20 ezer kilometeres uttal szamolva olyan 37 ev. Hamarabb elporladnak a kocsik.
ps: Lesznek hibas aksis peldanyok (lasd a kepet ahol mar vadonatujan 70% alatt vannak), amik hamarabb halnak meg, de a jarmuvek atlag fele eleg jol fogja birni hosszu tavon is. -
Nagydög #8 De cuki vagy! Rakerestel?! A 10 eves Nissan Leafekre?!
Bizonyara veletlenul valasztottal egy kozismerten kis hatotavolsagu(szornyu degradaciot produkalo) autot mintanak...
Elado hasznalt Teslak. (legtobbet futottak elol, eltekintve a kiemeltektol persze) -
#7 Azért nem egy rákitszűájönsz a dolog egyik fontos tényezője.
Most kerestem rá a Nissan Leafre a Hahun. 535 találat.
Közel 10 éves kocsikban van 60-80 ezer Km!!! :O
Szerintetek hogy van ez!??? Hány töltési ciklust is jelent ez???
Csak mihez tartás végett ez Kb 1/3-a benyásnak/dízelnek. Miért? Mert az elmúlt 10 év alatt sem mernek a vellanyverdások messzire menni a kocsival, továbbra is macerás.
Ennyike. Hát valszeg ez az oka, hogy jó állapotban van az akksi is és nem más!
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.06.29. 00:55:43 -
defiant9 #6 -
Macropus Rufus #5 igazából az aksik öregedése eléggé érdekes görbét mutat. Az első pár évben gyorsan öregszenek aztán lassul az öregedés. Az élettartalmuk vége felé meg eléggé begyorsít az öregedés, és tényleg pikk-pakk halnak meg.
-
Gabbbbbbbbbbbb #4 "akkor kozel linearis esetben "
Ezzel nem számolnék. Esetleg 5 évvel még ki lehet tolni limitált kapacitással és utána mehet az újrahasznosítás. -
#3 Hát ha 80-60%os az akkumulátor, akkor valamivel gyakrabban kell tölteni, belefér a legtöbb embernek.
Egy elektromos autónak többszáz kilométer a hatótávolsága, aztán a legtöbb ember csak pár tíz kilométert megy vele. -
kvp #2 Ha 10 ev utan lesz 80%-os a kapacitas, akkor kozel linearis esetben 20 ev utan meg mindig van 60%, 30 ev utan 40%. Ez statikus grid buffer-nek vagy napelemes tarolonak meg boven eleg, mert egyszeruen tobbet tesznek egymas melle. Arrol nem beszelve, hogy a 80%-os kapacitas sem egyseges kopas, hanem vannak jobb es rosszabb cellak. Ha levalogatjak az aksi csomagot cellankent tesztelve, akkor sokszor a cellak nagyreszet 80% folotti kapacitassal ki lehet nyerni, azaz csak par meghibasodott cella miatt esett le a kapacitas.
ps: Jay Lenonak van egy most mar tobb mint 100 eves elektromos autoja es amikor megvette, akkor a 4 eredeti aksibol 1 meg jo volt benne. 100 ev utan! -
#1 A használt akkukat veszik,mint a cukrot! Csak a rossz döglött akkukat kell újra hasznosítani,a csökkent kapacitásúakra nagy a kereslet.