11
  • Sequoyah
    #11
    Miert is nem?

    5 eve azt mondtak, hogy 10 evet nem fognak kibirni. Most kiderult hogy 10 evet siman birnak, igy most 15-ot mondtok. 5 ev mulva, amikor a 15 eves aksik meg siman elgurulnak, majd azt mondjatok hogy 20 ev alatt doglenek meg...
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #10
    Azzal remelem tisztaban vagy, hogy egy 10 toltesi ciklussal rendelkezo es minden tekintetben optimalisan tarolt akku sem fog kibirni 15 evnel sokkal tobbet?
  • kvp
    #9
    "Szerintetek hogy van ez!??? Hány töltési ciklust is jelent ez???"

    Atlag 100 km-es hatotavval ez kb. 600-800 toltesi ciklus. Kb. az amit egy 2-3 eves telefon kapott. Es ez egy kifejezetten gyenge aksival szerelt jarmu eseten nezve, ahol ekkorra mar 60% kozelebe koptak az aksik.

    A lenti kepen levo Teslaknal a voros vonal (az atlag elettartam, 250 ezer km korul) gyakorlatilag a teljes aksi elettartalmuk egyharmada kornyeken van, meg boven a linearis kopasi idoszakban. Olyan 60% kornyeken kezd majd gyorsan leesni a kapacitas, akkor erdemes selejtezni az aksikat. Ha jol szamolom akkor kb. 750 ezer es 1 millio km utan mar biztosan elegtelen lesz az aksijuk meg varosi kozlekedesre is) Ez egy atlagos evi 20 ezer kilometeres uttal szamolva olyan 37 ev. Hamarabb elporladnak a kocsik.

    ps: Lesznek hibas aksis peldanyok (lasd a kepet ahol mar vadonatujan 70% alatt vannak), amik hamarabb halnak meg, de a jarmuvek atlag fele eleg jol fogja birni hosszu tavon is.
  • Nagydög
    #8
    De cuki vagy! Rakerestel?! A 10 eves Nissan Leafekre?!
    Bizonyara veletlenul valasztottal egy kozismerten kis hatotavolsagu(szornyu degradaciot produkalo) autot mintanak...
    Elado hasznalt Teslak. (legtobbet futottak elol, eltekintve a kiemeltektol persze)
  • NEXUS6
    #7
    Azért nem egy rákitszűájönsz a dolog egyik fontos tényezője.
    Most kerestem rá a Nissan Leafre a Hahun. 535 találat.
    Közel 10 éves kocsikban van 60-80 ezer Km!!! :O
    Szerintetek hogy van ez!??? Hány töltési ciklust is jelent ez???
    Csak mihez tartás végett ez Kb 1/3-a benyásnak/dízelnek. Miért? Mert az elmúlt 10 év alatt sem mernek a vellanyverdások messzire menni a kocsival, továbbra is macerás.
    Ennyike. Hát valszeg ez az oka, hogy jó állapotban van az akksi is és nem más!
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.06.29. 00:55:43
  • defiant9
    #6
  • Macropus Rufus
    #5
    igazából az aksik öregedése eléggé érdekes görbét mutat. Az első pár évben gyorsan öregszenek aztán lassul az öregedés. Az élettartalmuk vége felé meg eléggé begyorsít az öregedés, és tényleg pikk-pakk halnak meg.
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #4
    "akkor kozel linearis esetben "

    Ezzel nem számolnék. Esetleg 5 évvel még ki lehet tolni limitált kapacitással és utána mehet az újrahasznosítás.
  • zola2000
    #3
    Hát ha 80-60%os az akkumulátor, akkor valamivel gyakrabban kell tölteni, belefér a legtöbb embernek.

    Egy elektromos autónak többszáz kilométer a hatótávolsága, aztán a legtöbb ember csak pár tíz kilométert megy vele.
  • kvp
    #2
    Ha 10 ev utan lesz 80%-os a kapacitas, akkor kozel linearis esetben 20 ev utan meg mindig van 60%, 30 ev utan 40%. Ez statikus grid buffer-nek vagy napelemes tarolonak meg boven eleg, mert egyszeruen tobbet tesznek egymas melle. Arrol nem beszelve, hogy a 80%-os kapacitas sem egyseges kopas, hanem vannak jobb es rosszabb cellak. Ha levalogatjak az aksi csomagot cellankent tesztelve, akkor sokszor a cellak nagyreszet 80% folotti kapacitassal ki lehet nyerni, azaz csak par meghibasodott cella miatt esett le a kapacitas.

    ps: Jay Lenonak van egy most mar tobb mint 100 eves elektromos autoja es amikor megvette, akkor a 4 eredeti aksibol 1 meg jo volt benne. 100 ev utan!
  • barret
    #1
    A használt akkukat veszik,mint a cukrot! Csak a rossz döglött akkukat kell újra hasznosítani,a csökkent kapacitásúakra nagy a kereslet.