23
  • t_robert
    #23
    Azért a témát nem nevezném teljesen újnak. Láttuk úgy a Tökéletes katona pár változatát. Ahol végül is egy cég meghalt katonákat éleszt fel és turbózz fel gyilkoló képeknek. Aztán amikor lelép a gyilkológépük üldözni kezdik.
  • Major
    #22
    Szerintem jár is a megérdemelt plecsni a pártkönyvedbe.
  • dyra
    #21
    Az 5 pont az nem rossz. Az már egy nézhető film.
  • Frekvency
    #20
    belenéztem a trailerbe...a hang miatt nézhetetlen számomra...egyszerűen nem értem ezt, a világ egyik legjobb szinkronjait mi csináljuk de amikor élőben kell önmagukat adniuk az valami gyalázat.
  • yamato41
    #19
    A Hadik márpedig jó lett. Az a néhány nagyhangú libsevik, aki úgy fikázza, hogy meg sem nézte, meg tehet egy szívességet.
  • Frekvency
    #18
    elképesztően szarok a magyar színészek, amatör szinjátszókör színvonal kb...
  • militavia
    #17
    A nagy difi, hogy az (állítólag, én nem láttam soha), az egy jó film. Ami itthon meg megy, az foshuzatos raklapszar.
  • grobs
    #16
    "viszont a kultúrát nem csak pénzben mérik"

    Rossz filmben sem mérik. Ha jó film lenne akkor is sok pénzt csesztek el rá, de legalább a jövőnek készült volna valami. Ezt is pont annyiszor fogják élvezettel nézni mint a Honfoglalást. Az Egri csillagok filmet hosszú ideig élmény volt nézni. Nem öregedett jól az elmúlt 30 évben, de kiszolgálta az idejét. Ezek a filmek jövőre már mérhetetlen nézetséggel fognak futni egy NER közeli adón, aztán fiókban maradnak amíg világ a világ.
    Nemzeti büszkeség az lenne ha végre készülne egy magyar film aminek nem iskolás csoportokkal kell feltolni a nézetségét, és 5-10 év múlva is leülnénk elé ha belebotlunk valahol.
  • noland
    #15
    Tévékben is leadják évente, stb. Amúgy nem tudom az Egri csillagok bevételben visszajött e, viszont a kultúrát nem csak pénzben mérik. Ha csak a pénz számítana nem lennének kult-művészfilmek, amik soha vagy évtizedek múlva hozzák be az árukat.
  • noland
    #14
    A Casablanca c. film is propagandának indult, de ez kit érdekel?
  • militavia
    #13
    Meg a lónak az ötödik lábát.
    Mert a moziban a jegyért leszurkolt jegy talán 50-60%-, ha a filmet készítőé...
  • repvez
    #12
    elfelejtettem a jegyárat belekalkulálni, már fáradt voltam, de a végeredményhez nem sokat változtat, mert ahogy irták is, még igy is 2,7 millio nézőnek kell összejönni , hogy nullás legyen a bevétel, és a wikipédia szerint a legtöbb néző magyar filmen 1990 ota 600k volt. és még a külföldi mozifilmre is a maximum 2,2 millio volt .
    Igy a végeredmény akkor is az, hogy soha nem lesz nyereséges ilyen költségvetés mellett ha csak Magyarországra forgalmazza és a minöség is ilyen lesz ,hogy még nálunk se kiváncsi rá senki.
    Egyébként ha mindenféle befolyás nélkül vagy egy a történelmi korhoz kapcsolodoan egy fiktiv film lenne vagy ha már egy konkrét személy konkrét eseményt dolgozza fel akkor probálják meg követni vagy kideriteni a hátterét és az alapján forgassák le a filmet.
    DE igy, hogy keverik a dolgokat igy nem lesz belöle semmi.
  • militavia
    #11
    A Viszkis volt kb. az utolsó nézhető magyar nyelven forgatott nagyköltségvetésű film.
  • militavia
    #10
    Jégmezők Lovagja szintű propaganda izé...
  • militavia
    #8
    Vajna halála óra minden fosra adnak pénzt.
  • vizes
    #8
    Hát, igen. Mennyibe kerül mostanában egy mozijegy? Ha 1500 Ft tal számolok, 2700E néző kell hozzá (kerekítve), hogy visszajöjjön az a 4 milliárd. Ez persze így is sok, nem hinném hogy ennyi fizetős néző lesz.
  • Khadaji
    #7
    @repvez hogy jött ki a matek? 10 millió x 400x = 4Mrd? Minden mozinéző kerek EGY DB Forintot hoz a konyhára? Pedig azt mondják magukról az ekéző liberálisok, hogy tanultabbak..
  • izotop
    #6
    Jó kis cikk vajon ki írhatta ? :-)
    Az biztos nem valami hős Hadik féle izgága harcos :-) :-)
  • Gyuszopapa
    #5
    Trill Zsolt a Nersevik se..nyaló.
  • Montanosz
    #4
    a Hadik pedig jó lett, kellenek az ilyen történelmi filmek amik végül is nem lettek rosszak.
    A nemzeti érzést, honszeretett megerősíti és még szórakoztató is, ha nem is kiemelkedő de derék iparos munka.
    Nagyon is jó hogy végre államilag is támogatják mert mostanában mondjuk az Egri csillagok óta nemigen volt ilyen volumenü film.
    Szerencsére jön a Tündérkert, 1242,Hunyadi.
    Én személy szerint hálás vagyok érte.
  • repvez
    #3
    még nem láttam, csak az elözetest, de ettől figgetlenul álltalánosságban elmondható, hogy a magyar filmek rosszak ugy ahogy van.
    ÉS ekkora pénzeket nem szabadna állami pénzzel finanszirozni, mert ez csak kidobott pénz aminek máshol több haszna lenne.
    Ha valaki csak belegondol, hogy ez a film elvitt 2,3mld forintot az államtol és még kb ugyan eynit saját maga összeszedett, akkor látható, hogy ez a film akkor hozná vissza az elkészités költségét, ha az ország teljes lakossága mind a közel 10millio fő több int 400x nézné meg ezt a filmet.
    Tehát már eleve lehetetlen válalkozás, hogy hasznot hozzon.
    De ugye eleve nem is az a cél, vagyis nem ugy és nem annak hoz hasznot ahgogy kellene.
    Ha egy producer tud ennyi pénzt kidobni az ablakon tegye nem érdekel, de állami költségvetés ne legyen benne.

    Ha viszont az állam támogatni akarja a filmkészitést, akkor ezt a pénzt és a többit, azt ugy fektesse be, hogy megalapozza a hozzkellö megfelelö szinészi és filmkészitési oktatást hátteret.
    Mert a magyar filmekkel az a baj, hogy nincsenek filmszinészeink, csak szinpadi szinészek akik filmekben is szerepelnek.
    Aki nem érti ,hogy mi a gond ezzel annak leirom, hogy a szinpadi szinészek statikusan álnak és elmondják a monologukat ugyan olyan rezzenéstelen arccal 100x. mig egy filmszinész meg a térben mozog beleéli magát a szerepbe ha kell megváltoztatja a külsejét . ahogy látjuk pár külföldi filmszinésznél.
    DE a magyarok ezt nem teszik, mert a két filmforgatás között neki van szerepe a szinházba és oda nem lehet szakállasan elhizva vagy épp kopaszon egyik naprol a másikra.
    ÉS ezért az összes szinész ugyan azt a szerepet játsza el mindig , a Reviczki , a stol, meg a Győző is mind ugyan azt a karaktert hozza filmtöl fuggetlenul.

    Ha valoban jó filmeket akarnak késziteni és hogy legyen bevétel is ahhoz, olyan produkcio kell amit ki lehet vinni külföldre . A háttérhez az alap elvileg meglenne , mert vannak olyan studioink amiket holywood is használ , vannak oscardijas operatőrők és blockbuster filmekben közremüködö visual effect csapat.
    DE valahogy a hazai filmekben ök vagy azok akik tülük tanulnának nem jelennek meg.
    a 129 film is olyan mintha valaki most probálna meg otthon a mobiltelefonjával moviemakerrel és afterefecttel valamit összehozni.

    ja és majd elfelejtettem, hogy a legtöbb magyar film nem tud elszakadni a politikátol. vagy azért mert ö mondja meg, hogy mit hogyan vagy maga a film tartalma olyan, hogy állandoan a szocializmusban ragad az a központi téma. folyamatos az elvtársozás benne a szoci korszakban játszodik , szinte nincs olyan magyar film amire ne lehetne ezt ráhuzni., zimmer feri, csinibaba, nyugati nyaralás, a miniszter félrelép, vagy a szorozatoknál a kisváros, szomszédok, de a mi kis falunk is .