7
-
#7 "Ha már van egy jól működő rendszer – Android automotive – akkor azt kellen használni, nem pedig újra és újra feltalálni a melegvizet… És kellene iparági szabvány arra, hogy bármilyen autóba is ülsz bele, ugyanúgy néz ki a fedélzeti rendszer, csak a logó más, és persze a feature set – felszereltségtől függően."
És ezzel vége is az egyediségnek és fejlődésnek. Azért mert valamit valaki már megcsinált egyszer, még nem biztos, hogy az a jó megoldás. A szabványoknak nem az a céljuk, hogy korlátozza a gyártókat, hanem hogy egységes, egymással együtt működni tudó részegységeket, komponenseket lehessen készíteni. De a te javaslatod az lenne, hogy csak egy gyártó egy adott termékét lehessen alkalmazni. -
kvp #6 Alapvetoen igy is ugy is linux kerul a jarmuvekre, a Google auto is linux alapu, az Elektrobit rendszere Ubuntu linux, de meg a Teslakban es a Spacex urhajoin is linux van. Miert nem valami komolyabb real time rendszer? Mert a head end funkciokhoz (muszerfal, navigacio, entertainment) a linux is boven eleg. A valos ideju eletkritikus komponesek pedig a jarmuben elosztott modon, beagyazott mikrovezerlokon futnak, tobbnyire operacios rendszer nelkul es a rendszerbuszon kommunikalva egymassal es a kijelzot (meg tobbnyire a netkapcsolatot) kezelo linux-os szamitogeppel.
Miert linux es miert nem valami mas (pl. qnx)? A driver tamogatas miatt. Ugyanis a legtobb hardveres platformnak tamogatnia kell a linux-ot, ha mas nem a mobiltelefonok/tabletek (Android) miatt. Innentol akarmilyen hardvert is valaszt egy gyarto az biztos, hogy a linux menni fog rajta. Az egyetlen gazdasagos megoldas, hogy erre tesznek valamilyen GUI-t, pl. a Google megoldasat vagy egy tetszoleges masik gyarto termeket, esetleg hazon belul fejlesztenek valamit. Ez utobbi kezd kimenni a divatbol, mert nem eri meg.
"És ki nem sz*rja le, hogy min fut."
A mernokoket erdekli elso sorban, masodsorban a cegek vezeteset a profit miatt, mig harmadsorban az auto tulajdonosokat, hogy mivel lesz kompatibilis az uj autojuk es mivel nem. Foleg az android / ios alapu keszulekek es a hozzajuk tartozo (sokszor elofizeteses) szolgaltatasok integracioja fontos a vevok szamara.
Kit nem erint? Akinek regi (buta) autoja van vagy nem hasznal semmilyen kommunikacios eszkozt. (legyen az egy sima telefon kihangositas vagy esetleg navigacio) A 20 evnel idosebb autoval, egyik kezzel vezetve, masik kezzel telefonalva, harmadik kezzel a terkepet fogva kozlekedo emberek szamara tenyleg teljesen mindegy milyen szoftver van abban az autoban ami szembe jon veluk. -
Cat #5 Akié a rendszer, azé az adat. Ha Google Auto van rajta, akkor az amerikaiaké, ha a Volkswagen sajátja, akkor a németeknél házon belül marad. Szóval nem, nem mindegy. -
VolJin #4 A boomer generáció a második világháború után született generáció, tehát 70+ évesek. -
VolJin #3 QNX neutrino még van?
Elvileg az pont ilyenekre lett kitalálva... -
Major #2 És ki nem sz*rja le, hogy min fut. Ez valami 50+-os boomer vita? -
miNimAL #1 Sok értelme nincs, érdemes megnézni a szarabbnál-szarabb fedélzeti rendszereket, amikbe milliárdokat öltek bel, majd végül kidobták az ablakon az egészet.
Mint például az Opel és a Ford rendszere, ami egy lassú mamut volt, de legalább szar.
Ha már van egy jól működő rendszer – Android automotive – akkor azt kellen használni, nem pedig újra és újra feltalálni a melegvizet…
És kellene iparági szabvány arra, hogy bármilyen autóba is ülsz bele, ugyanúgy néz ki a fedélzeti rendszer, csak a logó más, és persze a feature set – felszereltségtől függően.
Utoljára szerkesztette: miNimAL, 2023.03.02. 09:36:36