7
  • kvp
    #7
    "Okés, az elvitelre ráteszek egy órát. Akkor nem lehet gond. És ha hamarabb jönnék érte? Akkor megint csak borul a rendszer. Ezek számomra mind egy kicsit olyan utópisztikusak. Jól hangzik, de nem kevés tényezőtől függ a dolog, amit lehet sok ember nem is fog belekalkulálni. Ami nem probléma, mert a rendszer kiadja a vasat, de borul az elképzelés, hogy pl. gyorsan és könnyen kiadja a kocsimat."

    Kepzeld ugy, mint egy koralaku futoszallagot a repteren, amin a csomagok jonnek ki es egy ponton lehet felvenni. Ha eppen legbelul van a kocsi, akkor addig forgatja korbe, amig a kivant kocsi kerul az ember ele. A kiadasra varakozasi ido a szallag meretetol es a mozgatas sebessegetol fugg. Bevetelnel meg addig forgatja a kocsikat amig nem akad egy ures hely es oda teszi be. Ez a 100 eves amerikai vertikalis rendszer horizontalis megfeleloje, viszont az autoszallito raklapok miatt nem az embernek kell beallnia a taroloba, hanem egy kozponti leado/felvevo helyen leparkol egy ures raklapra, majd azt mozgatjak. A nemet tornyos rendszerhez kepest az a trukk, hogy mindenhol ahol jelenleg egy auto van a nemet rendszerben egy egesz szallagnyi lehet.

    A fenti megoldas kivaltja a jelenlegi kinti szokast, hogy tervezett tavozasi idovel froditott sorrendben allnak be tomoren a munkasok a parkoloba (mindezt kezzel!).

    "Sztem elég lenne egy olyan parkoló ház ami már most is léteznek: beállok, és majd a rendszer berakja egy szabad helyre és ennyi."

    Igen, csak a mostani modellben minden autohoz kozvetlen hozza kell fernie a rakodogepnek. Ez a megoldas minden rakodogepes hely moge betesz egy csomo plusz helyet, amiket csak szekvencialisan (a kocsikat forgatva) lehet elerni. Picit lassabb, de linearis helyett negyzetesen skalazodik a teruletaranyos kapacitas.

    "én mondjuk azt vezetném be, hogy a kocsit és teljes tartalmát atomjaira bontja a rendszer és egy kis fakkban tárolja."

    Ha ilyen technologia letezik, akkor nem eri meg tarolni. A Jetson csalad fele magat aktataskaba hajtogato repulo auto realisabb otlet. Ha viszont a WEF jovokutatoit kerdezzuk, akkor az emberiseg nagyresze nem fog menni sehova, tehat nem kell nekik jarmu. Az essential worker-eknek lesz automatizalt tomegkozlekedes es csak a nagyon privilegizaltak (gazdagok) kapnak repulo autokat (vagy barmit amit akarnak).
  • Macropus Rufus
    #6
    én mondjuk azt vezetném be, hogy a kocsit és teljes tartalmát atomjaira bontja a rendszer és egy kis fakkban tárolja. Egy mostani autónak méretezett helyen kb. a világ összes járműve elférne így, legyen az vízi/szárföldi esetleg légi. Aztán mikor kell a vas mert mennék elfelé, akkor vissza állítja az eredeti állapotot kb. úgy mint a Trek-ben az étel replikátor. :) a parkolóház lenne a város legkisebb épülete :D

    Ezt csak azért írtam, mert az 1900-as évek elején a lószarral volt hasonló gond. Aztán 100 évvel később már nem gond. Most a kocsikkal van hasonló gond, és mivel a fejlődés nem lineáris hanem exponenciális ezért lehet, hogy 20 év múlva már az is reális amit írtam. De akár az is lehet, hogy a közlekedés egy teljesen más formáját fogjuk használni.

    " "A mi rendszerünkben az az egyedülálló, hogy munkaidőben automatikusan képes az autók mozgatására, hogy megkönnyítse a későbbi, tervezett időpontokban történő felvételt"
    kivéve ha nem akkor veszi fel mikor a leadáskor tervezte. Mert akkor borul a rendszer egy része. Okés, az elvitelre ráteszek egy órát. Akkor nem lehet gond. És ha hamarabb jönnék érte? Akkor megint csak borul a rendszer. Ezek számomra mind egy kicsit olyan utópisztikusak. Jól hangzik, de nem kevés tényezőtől függ a dolog, amit lehet sok ember nem is fog belekalkulálni. Ami nem probléma, mert a rendszer kiadja a vasat, de borul az elképzelés, hogy pl. gyorsan és könnyen kiadja a kocsimat.
    Sztem elég lenne egy olyan parkoló ház ami már most is léteznek: beállok, és majd a rendszer berakja egy szabad helyre és ennyi. Megjegyzem am. pár éve volt egy hír, hogy áramszünet miatt több ezer autót nem tudtak kiadni...
  • Macropus Rufus
    #5
    nem rossz elgondolás, de ha valami véletlenül nem a kesztyűtartóban van azt szedheted össze a parkolás után a kocsid minden részéről. Esetleg ott felejtett félig teli pohár... Bár egy vertikális tárolás a kesztyűtartód tartalmát is átrendezi némileg.
  • repvez
    Szüli
    #4
  • Tetsuo
    #3
    Ezeknél még az is fontos lehet, hogy lemérjék az autókat és méretüknek megfelelő fakkba kerüljenek.
  • duke
    #2
    "Nehezen tudom elképzelni, hogy a jövőben egy garázsban kell majd köröket tennünk, hogy leparkoljuk a gépkocsinkat"

    Ez valoban mindig is hulye pazarlo megoldas volt,(csak a filmekben mutatott jol ahogy kanyarognak az emeleteken) ahelyett, hogy megfogna valami szerkezet, es gyorsan helytakarekosan és letene valahova az autot. Ez gyorsitja a leadast es az auto felvetelet is.
  • kvp
    #1
    Ha picit tovabbgondolnak, akkor a vertikalis tarolas is felmerulne. Azaz minden auto behajtana egy kontener keretbe es miutan kiszalt a gazdaja egy automatizalt daru emelne a helyere. Ez egyreszt megnovelne a tarolasi kapacitast, masreszt lehetove tenne, hogy a parkolo feletti sineken mozgo daruk kivetelevel minden komponens passziv legyen.

    A cikkben leirt megoldas a horizontalisan mozgatott talcakkal ugyancsak megoldhato, de valamivel tobb aktiv elemet igenyel, hogy a talcak alulrol mozgathatoak legyenek. Ha limitaljak a lehetseges mozgasokat es gyakorlatilag ket oszlopos vagy soros korkoros rendszert alkalmaznak, akkor a kiemelo robotok kivetelevel csak egy-egy talcasor meghajto motor kell. Ez utobbi a manapsag foleg Japanban elterjedt fuggoleges parkolok vizszintes valtozata lenne. (a rendszer az 1920-as evek amerikajabol szarmazik)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Automated_parking_system

    Mondhatjuk, hogy forradalmi talalmany, de 100 evvel korabbrol...