3
-
Macropus Rufus #3 A ps5 vr-nak - amit már lent is írtak - a kábel a legnagyobb hátránya. Szép a kép meg minden, de egy Quest esetében 10m x 10m-es (100nm) a játék tér. Azért ez nem kicsi. Ezen belül oda mész ahová akarsz. Hatalmas élmény. Tudom mert nekem is van és teszteltem ezt. Igaz indoor cuccról van szó, de ha nem süt a nap akkor kint is ki lehet próbálni. A kertben van hely. A HalfLife Alyx esetében eléggé komoly élmény, amikor nem teleportálsz, meg az analóg karral kvázi repülsz, hanem tényleg oda kell menned. Persze néha kell használni a fent említett mozgásokat is, de 100nm-en azért nem sokszor. Am. meg nem annyira rossz a kijelzője a PS5VR2-höz képest, és ugye a némileg rosszabb képet kompenzálja a stand alone rendszere és a teljesen szabad mozgás tere. Az, hogy a PS5VR2 a legjobb meg erősen kérdőjeles kijelentés. A HP Reverb G2 szemenkénti felbontása 2160x2160 míg a PS5VR2-és 2000x2060. A HP-ban 114 fokos a betekintés míg aPS5VR2-ben 110. De a HTC Vive Pro is veri a PS5VR2-t. A HTC esetében a szemenkénti felbontás illetve az egy szemre jutó felbontás az 2448x2448. A betekintés az 120 fokos és 120Hz a frissítés. Ez minden tekintetben veri a PS5VR2 rendszert. És akkor még nem mentünk bele a professzionális cuccokba amik szemenként 4k nyomnak. Csak mondjuk ilyen halandóknak mint mi megfizethetetlen. :) -
#2 "a papír alapján eddigi létező legjobb VR szett"
Hááááááát.. ez attól függ, kinek mi a fontos.
Számomra a PC Gamer setup-om legfontosabb komponense a szék, amin ülök :) Nekem szerintem a videokártya.
Mert ha a kijelző panel technikai specifikációit nézzük, akkor jó... valóban nem rossz.
De azért elég nehéz lemenni amellett, hogy pl a Quest2-höz nem kell kábel. Meg hogy például oda viszed, ahová akarod, és nem kell hozzá Playstation.
Aztán tudom, hogy a Valve Index controllereit macera setupolni, de ha egyszer fel vannak szerelne a base station-ök, akkor onnantól semmi nem veri meg pontosságban. És a hagszórója is messze magasabb szinten van, mint bárminek.
Kényelemben pedig... hamaorsan jön a Bigscreen VR cucca. Igaz azt PC-re kell dugni, de súlya szinte nincs is. Míg a többi cucc elég böszme méretileg.
Hogy egy rendszer mitől jó vagy rossz, azt sem csak a performace határozza meg. Az ár is számít, és nyilván ott vannak még az extrák.
Szerinted miért fogy több Playstation, miközben az Xbox jobb hardverileg és sokak szerint szoftverileg is?
Az exkluzív szerződések és belső IP-k miatt.
A Last of Us-ok meg God of War-ok, meg Horizon-ok.
És ha VR-ról van szó, akkor a PS sztenderd játékokba erőszakolt VR módot, viszonylag kicsi valós VR tartlommal, míg az Oculus eléggé ráfeküdt a témára, és jól kikövéredett store-juk van.
Más kérdés, hogy nem adnám el a lelkem a Facebooknak XD
Az eredeti gondolatra is válaszolva:
Meglátjuk, mekkora siker lesz a PS VR 2.
Az elsőből kiindulva nagy.
De azt se felejtsd el,hogy a Sony-nak a PS a nagy dolog.
A Microsoft viszont nem egy lábon áll, neki ott a Windows is, ha gaming-ről van szó.
Mindemellett kiadhatna olyan szemüveget, ami mindkettővel kompatibilis.
Szóval ja, szerintem is hátrány, hogy erre nem mozdultak. -
bunny #1 Nagyon nagy hátránya az XBOX-nak, hogy nem ül fel a VR vonatra. A szimulátorosok azt gondolom az egyik fő húzóága a témának, és amíg a PS5-re jön a papír alapján eddigi létező legjobb VR szett, a MS nem tervez semmi támogatást. Kár.