5
  • kalapos01
    #5
    Egyrészt ilyen film nem lehet 50 millió. Ez nem úgy működik, hogy az ember talál egy adatot és elhiszi. Másrészt ha annyi is volt (legyen), akkor sem volt benne reklám. És nem létezik olyan, hogy nullszaldó. Nullszaldó akkor van, ha 50 millióból elkészítik (független stúdió ilyesmit nem csinálna, de előre felmérik a piacot és tudni fogják, hogy mennyi bevételre számíthatnak a fix vevőktől, és annyi pénzből készítik el, hogy bőven legyen profit), és utána 50 millió dollárért eladják a piacon.

    Szerintem ez elég egyenes. A gyártó nem fog semmit reklámra költeni. Ők leszedik az almát és eladják a nagykerbe vagy a kiskerbe profittal. A nagyker vagy a kisker pedig odaadja nekünk, hogy neki is legyen profitja. Költöttek a filmre. Eladták többért a filmet. A reklámra már a vevő, a forgalmazó költ. És a mozis bevétel is a vevőé, azaz a forgalmazóé - kivéve persze, ha olyan a szerződés, hogy abból is részesedik a gyártó. (A forgalmazó számára pedig ez olyan, mintha csinált volna egy filmet, csak éppen például Amerikában nem kell a teljes költségvetést kifizetnie érte, elég a töredéket, hogy aztán némi reklámköltéssel profitot termeljenek.)

    (Ez tipikusan az az eset, amikor az ember visszafele is gondolkodhat, hiszen pont ennél az üzleti modellnél az, hogy valaki elkészíti a folytatást, azt jelenti, hogy neki megérte megcsinálni a filmet. Mert, ha nem érné meg, akkor nem készítene folytatást. Ergó több bevétele folyt be az eladásokból. Ergó, az eladásokból befolyt bevétel magasabb volt, mint a gyártási költség. És tudják azt is, hogy a folytatást is el fogják tudni adni.)
    Utoljára szerkesztette: kalapos01, 2023.03.22. 05:30:52
  • kalapos01
    #3
    (Közben leesett, hogy a stúdiófilmekkel kevered. Nekik van észak-amerikai forgalmazó divízsönjük, és szinte minden országban, illetve régióban szerződéses partnerük, akikkel leboltolják előre a filmeket, konkrétan csak azokat adják mozis forgalmazásra, amikben látnak pénzt. De a független stúdiók élete arról szól, hogy minden egyes filmjüket el kell adni a nemzeti piacokra. Kicsit ijesztő azt gondolni, hogy abban a tudatban voltál, hogy a pár 10-20 milliós bevételt hozó filmek esetleg nem lehetnek abszolút profitábilisak a gyártó számára. Ha más nem, az mindig árulkodó lehet, hogy minek készítenek folytatást. Ha már Butler, ott volt a XXX Has Fallen-széria, amihez vagy 3 folytatást terveznek. Azokat is ugyanilyen modellben készítették.)
    Utoljára szerkesztette: kalapos01, 2023.02.15. 19:04:28
  • kalapos01
    #2
    Most hirtelen azt gondoltad, hogy ők nem értenek hozzá, te meg igen? Szerintem ne ebből indulj ki, hanem ilyenkor adja magát, hogy valamit rosszul gondolsz, és próbáld megkeresni a hibát a gondolatmenetben.

    Azt írod, hogy reklámozták? Az első hiba. Ők (a gyártó) aztán nem reklámozták. Amerikában meg néhány országban reklámozta a Lionsgate, máshol meg mások. Ők 25 millióból megcsinálták és a dupláját kaszálták legalább az eladásokon. Minimum 100%-os haszon. Ez több, mint megtérülés. És józan paraszti ésszel következtetve, folytatást akkor csinálnak, ha előre felmérik a piacot, így a második részen is lesz profit bőven. Az, hogy az adott vevő mennyit költ reklámra, vagy hogy monetizálja (tévés jogok, lakossági jogok, mozis bevétel, merchandising), az a gyártónak másodlagos. Nekik csak az a feladatuk, hogy megcsinálják a filmet.
    Utoljára szerkesztette: kalapos01, 2023.02.15. 18:48:58
  • Ender Wiggin #1
    Ha 25 millióba került, mondjuk 10-ért reklámozták, akkor 44 millióval hogy számoltad ki, hogy megtérült?