4
  • Ellaberin
    #4
    Erre lenne a válasz az, hogy a szolgáltatásuk ingyenességének feltétele, hogy eltűrd a reklámokat. Ami felfogható valós kitételnek, ergo nem kapsz semmit ingyen.
    Ugyanakkor az elpofátlanodás ami jellemző a cégeknél, azaz nem csak reklámoznak orrba-szájba, de összeszedik az adataidat, nyomon követnek, profiloznak amik már túlmutatnak szimpla reklámoknál. Erre lenne hivatott egy egyszerűbb - általad is említett - igen/nem kapcsoló, mely az igen után engedne bármit is, ezután lehetne "testre szabni", de a nemmel visszakanyarodunk a fentebb vázolt ingyenesség kérdéséhez.
    Nehéz ezt pro és kontra eldönteni, de valamilyen kecske is - káposzta is elv mentén kellene, de láthatóan ez nagyon nem megy. Ilyenkor lehet egy-egy büntetés - más nem is - figyelem felkeltő.
    De a jelen példa is azt mutatja a cégek inkább perre mennek, mint sem hogy magukba néznének és az pofátlan arroganciájukat levetve tisztességes üzletmenetet folytatnának - álomkép.
  • RJoco
    #3
    Sokak gondját megoldaná, ha arra köteleznék a cégeket, hogy egy kapcsolót építsenek be, amivel eldöntheti a felhasználó, hogy akar reklámot vagy sem. Utána már lehet vitázni, hogy ki, milyet akar, de aki nem akar, annak ezzel nem lenne gondja a továbbiakban.
    Ehelyett inkább megy ez a nesze neked, fogd meg jól, semmi.
  • Tetsuo
    #2
    Mondjuk az említett jelenségre az lenne a megfelelő reakció, hogy állami, úgymond a nép pártján álló áruházlánc átvenné a kizsákmányoló cégek piacát, csak sajnos tudjuk, ez a "magyar" államnak egyáltalán nem érdeke.
  • Dodo55
    #1
    "Az Apple a bejelentés után közölte, hogy "csalódott a döntés miatt"".

    Lol, magukra vessenek azok után, amilyen közismert, hogy mekkora brutális haszonkulccsal adják a termékeiket amiket ráadásul ha igaz ami annak idején kiszivárgott, akkor gyerekmunkások raknak össze aprópénzért kínában. Jó érzésű ember egy-egy hatóságnál ezek után nyilván ott keres rajtuk fogást, ahol csak tud. Tényleg nem tudom mire számítottak.

    Ez ugyanolyan amúgy, mint pl. most ami az itthoni nagyáruházakban megy, akik a hetekben már közelíteni kezdtek a 400%-os áremelési szinthez is egyes alapvető árukategóriák esetén a 2021 végi árakhoz képest. És kijött közben 1-2 objektívnek tekinthető gazdasági elemzés, hogy már a tavalyi év során kirívóan átlépték az infláció és/vagy energia+bérköltségek és/vagy kínálati akadozások és/vagy a kormány vitatott hatósági árazási rendeletei miatt reálisnak tekinthető mértékeket, sőt jelentősebb piaci szereplők felől kiszivárgott információk szerint is eszetlen és pofátlan mód áraznak "ami csak belefér" alapon és hogy emiatt már közgazdászok is egyre inkább a GVH minél elrettentőbb erejű beavatkozását szorgalmazzák. Mindezek után én nagyon nem lepődnék meg azon - különösen miután a napokban a média egyre hangosabban kezd ezzel foglalkozni és egyre több szereplő szólal meg - hogy ez egyfajta utolsó figyelmeztetés akar lenni, hogy elérkezett az idő amikor a hatóságok úgy szét fognak csapni a szektorban, hogy azt nagyon sokáig meg fogják még emlegetni.