10
-
Gabbbbbbbbbbbb #10 Itt nem (csak) erről van szó. Minél kisebb egy szenzor, annál rosszabb, de egyben annál könnyebb megoldani a gyors kiolvasást és ez utóbbi teszi lehetővé a hatékony szoftveres zajszűrést etc.. -
#9 Persze, én úgy általában mondtam, elfelejtettem telefonokra szűkíteni. Nyilván a telefonba nem lehet nagy szenzort és "normális" objektívet rakni, tehát főleg szoftveresen kell megoldani, amihez (egyre inkább) kell az erős hardver. -
Dodo55 #8 Szerintem pont a lényeg kimaradt a cikkből: belátta a Samsung, hogy üzletileg sem jó húzás az európaiakat azonos néven gyengébb termékekkel etetni magasabb árért. Mert hogy eddig azt csinálták, hogy mi Exynos chipekkel kaptuk a csúcskategóriát, miközben őt az otthoniaknak és amerikának Snapdragonokkal adták. És itt nem csak a nyers teljesítményről van szó, nekem volt olyan középkategóriás Exynos-os Samsungom, ami számításigényes feladatoknál tök jó volt, érezhetően volt elég ereje, csakhogy a One UI nem volt rajta soha semennyire sem fluid. Lehet amúgy, hogy egy custom kernel egy optimalizált governorral ezen simán segített volna, nem próbáltam, de ezzel együtt könnyen lehet az akkuidő is romlott volna. Ellenben érdekes mód egy Snapdragonos modell érzésre is mindig úgy gyors ahogy kapod gyárilag, nem károsítja az idegrendszeredet a UI folytonos döcögésével. És itt ugye már az bőven elég, ha az egyes gyári ROM-okat erre optimalizálják a fejlesztés nagy részében és utána az Exynos-os modellekre csak kapkodva átdobálják, meg faragnak hozzá valami governort ami mondjuk 99%-ban jól lövi be a clock-okat a teljesítményhez és az energiahatékonysághoz is, így papíron a lehető legjobb számok meglesznek, csak szegény user meg a maradék 1%-ot is észleli majd használat közben. Snapdragonnál meg gondolom a jobb energiahatékonyság miatt ezeket engedik áthidalni részterhelésen a clock-ok magasabbra eresztésével / idle-nél később visszaejtve. Meg lehet, hogy az egyes számítási payload-ok teljesítményigényének fluktuációja is eleve simább egy Snapdragon SoC-n, így könnyebb is talán helyből a governor dolga.
Tehát a lényeg mégegyszer, hogy a Samsung úgy tűnik hátralépett az európaiak inkompetens hülyének nézésétől. Az meg mondjuk már csak az én személyes véleményem, hogy ha nem lenne itt Európában mostanában ennyire népszerű ez a beteges mértékben elszabadult és jellemzően szilárd alapon álló tények helyett felületes buzgómozgalmi tévképzetek köré felépített klíma és környezetbarát politika, akkor eleve kevésbé vennék a mi piacunkat ócskalerakatként célba a nemzetközi gyártók. Csakhogy ugye sajnos jelenleg itt gyűjt össze a legtöbb birka, akik hajlandóak bármiért vakon 2-3x-os árat fizetni, ha az eco vagy semleges vagy lebomló vagy mentes vagy most épp "nemorosz". -
Gabbbbbbbbbbbb #7 "más kérdés, hogy nem a megapixeltől lesz jó minőségű egy kép, hanem a szenzortól és az objektívtől"
Telefonoknál a szoftveres feldolgozás számít a legtöbbet, mondjuk 40% hardver, 60% szoftver arányban. És bizony, a számítási kapacitás növekedése jótékony hatással van a végeredményre, mivel több képkockából tud adott idő alatt jó minőségű képet előállítani. Persze 50+ megapixeles szenzoroknál elég brutálisan romlik a szoftveres feldolgozás hatékonysága és nem csak az adatmennyiség miatt.
Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2023.01.01. 12:43:38 -
#6 Bizonyos játékok normális PC-n sem mennek rendesen, sejtettem, hogy vannak kivételek. -
#5 Az emberek 90 %-ának nincs is csúcsmobilja. -
#4 Mondjuk amikor apex legends, genshin impact, alien isolation szintű pc játékokat egy az egyben dobnak át mobilra akkor nem igazán elég. -
#3 4K 60fps videózásra pl. jó lehet, hogy erős. Vagy nagy felbontású fotókhoz (más kérdés, hogy nem a megapixeltől lesz jó minőségű egy kép, hanem a szenzortól és az objektívtől).
De tényleg, az emberek nagy hányada high-end vagy high-middle telefonnal rohangál, aztán semmi értelme, mert nem csinál vele semmit, amiért indokolt lenne. Max. az időtállóság miatt, bár előbb lecserélik/nem támogatják tovább/bedöglik.
Még játékhoz is bőven elég egy 700-as Snapdragon. -
#2 PARASZTVAKÍTÁS