7
  • defiant9
    #7
    "meg a penzbuntetes is csak akkor ha a konkurencia lobbizta azt ki"
    Újabb valótlan kvp féle konteózás, nem ezeknél lobbizás, pl. környezeti kárt okoztak, kaptak rá büntetést.
    - Tepco, which stands for Tokyo Electric Power Co, was ordered to pay a whopping £330 billion in compensation to victims of 2011's Fukushima disaster.
    - Oil giant British Petroleum (BP) was also charged with an initial criminal fine of £2.8 billion in 2012 for its central role in the Deepwater Horizon oil spill in the Gulf of Mexico but its costly compensation process later lifted the bill to roughly £47 billion.
    - The Bank of America, which has paid out an estimated $82.7 billion since 2000
    - While the criminal fine of £1.7 billion ($2.3 billion) levied against Pfizer in 2009 was considerably less than the large fines handed out to companies like Tepco, BP and Bank of America, the fine still set a new record at the time as the largest healthcare fraud settlement and criminal fine to date.
    De persze nyugodtan prezentálhatod a dokumentumokat amire alapozod hogy lobbi tevékenység eredményei ezen bírósági döntések, de vélhetően ismét csak nem fogunk ilyet látni, a 'tudományod' addig tart ameddig szubjektíven be kell mondani valamit.
  • kvp
    #6
    "Ez jogi lehetetlenség!"

    Amerikaban nem. A cegek sok esetben kezelhetoek szemelyekkent. A buntetes lehet penzbuntetes de vegso esetben lehet a ceg felszamolasa vagy allamositasa is. Az esetek tobbsegeben persze megkeresi a birosag, hogy az adott cegnel ki felel az adott dontesekert es a ceg ellni eljarast kiterjesztik az erintett konkret szemelyekre. Igy mehet ott valaki egy ceg hibaiert bortonbe. Persze a nagytoke vilagaban ez nem jellemzo, meg a penzbuntetes is csak akkor ha a konkurencia lobbizta azt ki.
  • Akva
    #5
    "büntetőjogi vizsgálat indulhat a Tesla Motors ellen"

    Ez jogi lehetetlenség! Egy céget nem lehet börtönbe zárni. Büntetőeljárás csak konkrét személyek ellen indulhat.
  • nirriti
    #4
    Mint minden összeesküvéselmélet a tied is hiányt szenved a tényekben. A Teslát nem azér veszik épp most elő mer Elon vett valamit 44 milliárd dodóér.
    Már évek óta kapják a vizsgálatokat mer problémás a robotpilótájuk.
    A marketingesek meg egyáltalán nem segítenek a szitun.
    Elon le kellett, hogy mondjon a Tesla vezérigazgatói pozíciójáról pontosan azér mer szeret nagyot mondani.
    A rövid verzió az,hogy az SEC részvényárfolyam manipulálás miatt vizsgálódott utánna mivel szokása volt nagyot mondani amitől ugye felment a részvényének az ára és persze a bejelentése kamu volt mer még évekkel később sincsen sehol amit beígért a befektetők meg nem szeretik ha félrevezetik őket.
    Tökéletesen működő robotpilóta bejelentés 2016-ban... Azt mondta már akkor működött igaz még mindíg képtelenek karambol nélkül menni.
    2019-ben azt mondta mindjárt jön a robot taxi és hülyeség bármi mást vennni.
    Most épp 2024-et ígérnek a taxikra, de inkább ne vedd azt se készpénznek.
    Tesla Semi 2017-es bejelentés.. Még mindíg nem látni azokat a kamionokat az utakon.
    Cyber Truck bejelentés 2019-ben.... Jövőre talán elkezdik gyártani.
    Emlékszel mikor 2012-ben kitalálta a hyperloopot ami pár év múlva már vitte is volna a népet gyorsabban mint a repülők...
    2016-ban arról tweetelt, hogy 2018-ban egy dragont küld a Mars-ra.
    2017-ben a nagy távolságú légközlekedést találta ki, hogy forradalmasítja rakétákkal. Ami természetesen tök olcsó lenne.
  • NEXUS6
    #3
    A kérdések jók, válaszok azonban soxor nincsenek. Pár éve, amikor még úgy tűnt, hogy marha közel van a teljes önvezető szintet ígérő kánaán, akkor komolyabb szabályozás, sztenderdek nélkül engedték az utcára ezt a technológiát, gyak kísérleti stádiumban. Azóta a szabályozók, előírások egy része legalább megérkezett, viszont az 5-ös szintű önvezető rendszer megvalósíthatósága egyre messzebbnek tűnik.

    Musk sokáig évente megígérte, igaz technikai konkrétumok nélkül, hogy a kocsijai ezt fogják tudni hamarosan. Szal a terméket gyak leszállították, igaz még nem tudja teljesíteni, amit a marketingesek ígértek, de legalább veszik mint a cukrot. Nem is lett volna baj ha a vásárlók egy része, gyak öngyilkos módon , nem a használati utasításban leírtakat, hanem a marketing brosúrában levő reklámot alapul véve kezdi el használni.

    A többi gyártó talán nem ígér fűtfát, meg a sok évtizedes botránytörténelmükből okulva okosabban, nagyobb hozzáértéssel kezelik az ilyen szitukat, és nem visznek félkész technológiát az utcára, nem a felhasználóval tesztelik a technológiát. Musk-nak meg kell értenie, hogy ez nem űrkutatás, ahol nem gond, ha esetleg 1-1 rakéta elposszanásakor néhány ember életét áldozza a haladás érdekében.
  • Ender Wiggin #2
    Ebben számomra az a furcsa, hogy a Tesla rendszer az egyik legjobb a piacon. Mégis szar. Akkor milyen lehet a többi? És mindennek ellenére a lobbi csak nyomja és nyomja ezeket a felesleges cuccokat...
  • Bibike85
    #1
    Musk megvette a Twitter-t , szólásszabadságot hírdet, Trump jöhet vissza és már indul is a per a Tesla ellen. Kicsit sem furcsa! :D