7
  • Ellaberin
    #7
    Piszkos nagy fejlesztés, hihetetlen. És ehhez mérnökök kellenek......

    Egyébként egy lidart összerakni már ma sem pénz, főleg arra a felbontásra, amire egy autóban kell. De, ha a világító testbe építik k.rvára el kell bonyolítaniuk, ergo piszok drága lesz.
    És ha már annyira tele van az az elátkozott hűtőrács (elektromos autókon kb dísz), akkor tegyék a felső részre. Mondjuk abba a sávba a szélvédő (még mostani részére) ahova az ember akkor néz, ha a napellenzőt kívánja lehajtani - vagy akkor sem. Ott bőven van hely, nem beszélve a rálátás jóval nagyobb szögeire. És nem kell fából vaskarikát fejleszteni méregdrágán.
  • Agyturbinikusz
    #6
    Jelenleg a jármű árak gyakorlatilag emelkednek a szalonból kihozatal után, így igaz amit írtál.

    Amint ez az állapot megszűnik és a használt piac visszatér az előző állapotba (feltételezem megtörténik, de én sem látok a jövőbe), akkor egy 5 év vagy annál idősebb jármű esetében az adott lámpatest értéke vetekedni fog a jármű értékével. Ez gazdasági totálkár, hiszen a legtöbb biztosító már 50% környékén leírja a járművet.

    Jelenleg az állításom nem igaz, ezzel ki kell egészíteni.
  • Tetsuo
    #5
    Természetesen nem gazdasági totálkár, hanem csak szimplán drága. A totálkár azt jeneti, nem éri meg javítani.
  • Agyturbinikusz
    #4
    Különben a Lidar/radar és egyéb exotikus berendezések aminek a pozíciója lehet akár a szélvédő mögött (ez esetben jobb is hiszen sokkal nagyobb a látószög), egy olyan helyre költözik aminek a védelme mint mechanikus szempontból, mint egyéb környezeti szempontból kétséges, az kimondottan kontra produktív.
    Ezen hibás döntésből keletkező károkért, nem a tulajdonost kell elővenni, hanem a tervező mérnököt.
    Meglátjuk milyen szívesen fizeti ki a hibájából adódó extra költséget....
  • Agyturbinikusz
    #3
    Egy 5 méteren belül érkező állat, ami áthaladni szándékozik a jármű előtt, nagyon jól fog látszani, és a szembejövő sem fog elvakulni.
    Erre gondoltál?
  • Cat #2
    A fényszóró már legalább egy évtizede nem csak arról szól, hogy megvilágítsa az utat, egy csomó elektronika van benne. Egy jobb járműben az autópályán figyel arra, hogy ne vakítsa el a szembejövőket, automatikusan tompítottra kapcsol, figyel a kormányra és kanyarban elfordul a fénye, hogy lásd mi van ott, stb.
  • Agyturbinikusz
    #1
    Ez azt fogja jelenteni, hogy egy ütközés egy nyúlnak, vagy kengurunak gyakorlatilag gazdasági totálkár? Mert ha lőttek a fényszórónak az ütközésben, akkor többe kerül kicserélni, mint egy pár éves jármű értéke.
    Jó ötlet, nekem még vagy tíz évig jó lesz a kis Corolla...