26
-
Macropus Rufus #26 "Meg a VR jatekok sem kulonosebben kelendoek, kb mint ahogy a 3D TV-k elbuktak. "
igen, most még. De fejlődnek a VR eszközök. Itt talán a gond az lesz, hogy akár csak a 3D tévénél, vannak emberek akiknek a szeme nem bírja ezt a dolgot. Vagy használat közben derül ki, hogy am. szemhibája van. Így járt az egyik haver is: ő nem egy 3D képet látott hanem két különállót. Mint kiderült a szemei nem azt a szöget zárták be egymáshoz képest mint a standart emberi szem. Az agya meg az évtizedek alatt megtanulta kezelni a problémát. De a 3D technológiával nem tudott mit kezdeni. De azért a VR jelentősen jobb mint egy sima 3D tévé.
-
Sir Cryalot #25 https://techcrunch.com/2020/03/30/niantic-is-updating-pokemon-go-and-other-titles-to-support-indoor-gaming/
Na erről beszéltem. És lehet ezért keres vevőt az ubisoft meg az EA mert egy ilyen (AR) cég valóban érdekes, az AAA konzoljátékok fejlesztése meg szar is, meg zsiványkodás is meg fejlesztő kizsákmányolósdi is.
Ja meg még a rockstart is árulják gta-stól. -
Sir Cryalot #24 https://techcrunch.com/2020/03/30/niantic-is-updating-pokemon-go-and-other-titles-to-support-indoor-gaming/
Na erről beszéltem. És lehet ezért keres vevőt az ubisoft meg az EA mert egy ilyen cég valóban érdekes, az AAA konzoljátékok fejlesztése meg szar is, meg zsiványkodás is meg fejlesztő kizsákmányolásósdi is. -
Sequoyah #23 Volt erre igenye barkinek is? Nekem nagyon ugy tunik, hogy mestersegesen probaljak kelteni az igenyt, de amugy senki sem akart VR szemuveggel a fejen elni es dolgozni...
Meg a VR jatekok sem kulonosebben kelendoek, kb mint ahogy a 3D TV-k elbuktak. -
Sir Cryalot #22 https://www.spiedigitallibrary.org/conference-proceedings-of-spie/1256/0000/Wide-angle-orthostereo/10.1117/12.19915.short?SSO=1
http://www.leepvr.com/spie1990.php
VR az (nem)lagtól meg orthostereo-tól VR.
Az AR játék amiben játszhat egyik user desktopon a másik meg live feed kütyüvel kinnt de egymással játszanak az attól még AR.
Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2022.06.28. 18:49:40 -
kvp #21 "Szóval megmaradna AR játéknak, csak "bejárhatóbb"."
A VR es az AR kozti kulonbseg tovabbra is az, hogy ott vagy-e fizikailag es a kep nagyreszet a valosag teszi-e ki. Ha a felhasznalo altal latott kep nem tartalmaz valos komponenest, akkor nem nevezheto AR-nek. Meg a videohivassal tovabbitott elokep is csak VR-t jelent, a korabban felvett kepek pedig csak es kizarolag VR-t jelenthetnek. Teljesen mindegy, hogy van-e egyaltalan barmilyen input vagy csak es kizarolag a virtualis kamerat forgathatja a user egy desktop ragcsaloval, ha nem a fizikai helyenek megfelelo elokepet lat a user nagyobb reszben, akkor az nem AR. Minden elore felvett foto vagy video maximum VR lehet.
Nincs olyan, hogy fizikai jelenlet nelkuli AR, elore felvett kepekkel. Ez ugyanis a VR egyik hagyomanyos definicioja. A megjelenito hardver pedig barmi lehet, akar egy sima kepcsoves monitor es egy eger is, attol meg VR marad. -
Macropus Rufus #20 "Az ARre ra van menve, a google aligha felejtette el a street viewt es az apple is biztos benne hogy sokan szeretik a street view miatt a Googlet meg kevésbé eszement időkben igény is volt hogy legyen apple maps. Mrg kozben lett egyre erdekesebb depth szenzor telefonban."
A StreetView nem kiterjesztett valóság alkalmazás (AR). Ha csak nem arra a StreetView verzióra gondolsz amihez kell egy GoogleGlass is. Mert akkor okés, az már AR.
Sztem a Meta jobban járna ha ez utóbbi irányba menne és erre menne rá. A VR munkára jelenleg teljesen alkalmatlan. Szórakoztatásra viszont igencsak alkalmas. -
Sir Cryalot #19 " A pokemon go az AR, de hamis pozicioval es streetview alapon mar tiszta VR jatekka valna."
Ha vállalnák a féltégla formátumot az userek akkor válna VR-é, anélkül nem lesz "presence" és az nekik ilyen sarokkő hogy input lag meg FOV meg stb. kell az "presence" , és nem is lenne értelme mert a minecraft meg fortnite meg roblox után akarnának menni a fejlesztők az az userbase meg monitoron meg tv-n van. Szóval megmaradna AR játéknak, csak "bejárhatóbb" . -
kvp #18 "Ami scannelt 3d környezet és valós dolgok vannak bescannelve hozzá az AR-be hajlik"
Az AR az augmented reality. Tehat a latott kep egy resze valos elo kep, nincs rogzitve vagy tarolva. Ha a kep kismertekben sem a felhaznalot korulvevo vilag kepe, akkor az tisztan VR, fuggetlenul a kepek forrasatol.
Tehat:
AR = a felhasznalo koruli valos vilag elo kepe + generalt grafika
VR = barmilyen felvett vagy generalt tartalom
A streetview tiszta VR. Egy okosszemuveggel a latott utcakepre helyezett terkep pedig AR. A pokemon go az AR, de hamis pozicioval es streetview alapon mar tiszta VR jatekka valna. -
Sir Cryalot #17 "de ez szerintem is VR és nem kisebb hardware igénye lesz hanem inkább nagyobb."
A VR az >100 fov-ot jelent, olyan 100 fov hogy megfelel a valós látószögednek.
A street view meg ilyen megatexture jellegű dolog (nem hw igényes).
"lehet pár éven belül lehetséges lesz az, hogy valós városrészek szerepeljenek játékokban, "
ők nem foglalkoznak ezzel mert nekik direkt azért van kitbash grafika hogy lehessen ismételgetni és beleférjenek 30-60 gigába ami lejön steamről meg ráfér bd lemezre, és meg is bukott ez a dolog hogy textúrát kell nekik ráhajlítgatni high poly modellekre ami gályarabsághoz mérhető munka és mindenki utálja meg elmenekültek :D -
#16 Elég szépen fejlődnek a kép alapján 3D modellek létrehozásának technológiája, lehet pár éven belül lehetséges lesz az, hogy valós városrészek szerepeljenek játékokban, de ez szerintem is VR és nem kisebb hardware igénye lesz hanem inkább nagyobb. Meg jó kérdés a belső terekkel mit kezdenek majd, hogy ne legyen egy unalmas GTA 3 szerű világ ahol be sem lehet menni sehova sem. Biztos majd erre is lesz algoritmus, hogy ha megvan a ház, majd valahogy felosztja belülről is. -
Sir Cryalot #15 Ami scannelt 3d környezet és valós dolgok vannak bescannelve hozzá az AR-be hajlik. Ami meg fantazmagória ámor mámor az meg VR-be.
És ha Te pokemon GO-t játszol street view 3D környezetben az attól nem lesz VR játék hanem marad ami volt AR.
"mar reges regen szebb es erdekesebb vilagot tud mutatni mint amit a streetview valaha is tudott."
abszolút nincs kőbevésve hogy ez így volna, és hogy zárt ajtók mögött ne lenne nekik jobb scannelt AR mint az unreal5 ( hogy a picsába ne lenne :DD ) sőt az se igaz hogy el lennének ájulva a népek egy bethesda Starfield-től, és gyanús hogy azt a grafikát egy megatexture-ös PS4-es játék tudná 60fps-el a PS5-ön meg 30fps-el döcögne a "ezafasza" kliens oldali render (ha menne mert ki lenne adva de rátelepedett a microsoft fejlesztőre)
https://thegeek.hu/2020/05/16/visszaterhet-a-megatexture-technologia-a-next-gen-ssd-kkel/
és a megatexture-ös játékok ismertetőjegye az hogy egyediek a textúrák, ezért egy scannelt környezetű street view játékhoz közelebb áll mint egy "kitbash" unreal5-höz vagy starfield-hez.
https://sketchfab.com/tags/kitbash
abszolút nem igaz hogy ez az unos-untalan elővett kitbash grafika jó volna mindenre, mint írtam ezt egy kis kanál vízbe lehet belefojtani ha van jó scannelt környezet.
Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2022.06.28. 10:39:22 -
kvp #14 "Én arról beszéltem hogy AR játékhoz nem kell kimenni kinntre, mert a street view app ami megfelel modern követelményeknek az tudja ezt."
Az nem AR, hanem VR es pl. a microsoft flight simulator mar jo regota valos terkepadatokat hasznal. Az AR jatekoknal pont az a lenyeg, hogy a fizikai vilagban legyel ott ahol kell. VR eseten viszont nem kell a fizikai vilaghoz ragaszkodni, hanem barmilyen vilagban jatszodhatnak, ami a videojatekok egyik fo vonzereje. Egy jobb minosegu videojatek mar reges regen szebb es erdekesebb vilagot tud mutatni mint amit a streetview valaha is tudott.
"Érdekes hogy ez az egész régi világ el akar tűnni konzoljátékokkal együtt"
A mai fiatalok jelentos resze nem akar interaktiv jatekokat, mert nem tud veluk mit kezdeni, hanem inkabb csak videokat neznek. Kvazi tv nezo generacio lettek, nem jatekosok. A piac zsugorodasaval pedig a jatekgyartok atmennek azokra a piacokra, ahol jelentosebb bevetelt tudnak elerni. -
Sir Cryalot #13 Én arról beszéltem hogy AR játékhoz nem kell kimenni kinntre, mert a street view app ami megfelel modern követelményeknek az tudja ezt.
Tehát ha ezt az elmaradást ledolgozzák akkor bárki játszhat pokemon go-t és hasonlókat anélkül hogy nagyvárosban lenne.
" Vagy ugyanúgy autós játékot is hogy játszol AR-ben max a séta tempódban megy az autó?"
ez inkább úgy fog kinézni hogy ráérős emberek versenypályákká fognak alakítani útszakaszokat és a régi versenyzős játékokkal az lesz mint amit a youtube csinált a műsorokkal, hogy lesz n+1 és nem érsz a végére
Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2022.06.28. 02:29:58 -
#12 Lövöldözős dolog érdekes lenne, meg gyorsan veszélyessé is válna. Sajnos olyanok mint a minecraft ahol interakció kell az nem megoldható szerintem. Tegyük fel leraksz egy sor blokkot, építkeznél tovább a 2. sor blokkot az elsőre felállva kéne leraknod és itt már el is bukott az egész. Vagy ugyanúgy autós játékot is hogy játszol AR-ben max a séta tempódban megy az autó? :D Persze igazad van hogy az AR játékok rengeteg lehetőséget hordoznak magukban és a helyes gondolkodás az, hogyan lehet ezeket kihasználni és nem a jelenlegi genre-kre erőltetni az AR-t. -
Sir Cryalot #11 Érdekes felidézni hogy az nvidia eredetileg is konxolos chip volt. És az első kártya egy Sega konzolt rakott a PCbe virtua fighterrel.
Persze nem ettől lettek híresek hanem a PCtől.
Érdekes hogy ez az egész régi világ el akar tűnni konzoljátékokkal együtt az ubisoftot és az EAt is árulják, Jensen Huang meg nem győzi kifordítgatni a gamer kabátját autógyártósra meg datacenteresre meg AIsra, lol. -
Sir Cryalot #10 Erdekes belegondolni hogy ha pokemon go-t street view környezetben lehetne jatszani akkor mennyire lenne még nyáladzás minecraft meg fortnite miatt.
Szerintem SOKKAL kevésbé és ez az AR győzelmét jelenti mint platform, meg az nvidia & co vesztét hogy ez a kliens oldali konzoljatekozas nagyobbat bukott mint bárki hitte volna.
Az AR még high tech display nélkül is nyerne mert annyira nincs vállalható kontent ellene meg egyébként sincs és ezt a konzolosdit egy kanál vízben meg lehet fojtani. -
Sir Cryalot #9 Az ARre ra van menve, a google aligha felejtette el a street viewt es az apple is biztos benne hogy sokan szeretik a street view miatt a Googlet meg kevésbé eszement időkben igény is volt hogy legyen apple maps. Mrg kozben lett egyre erdekesebb depth szenzor telefonban.
Ez a cucc lesz az igazi AR.
Meg aki ebben tud alkotni annak több szaz millio ütheti a markát ha ezek egymásralicitálnak.
-
#8 Ha valaki gépet tervez és meg akarja nézni milyen a szerelhetőség pl, de sok más felhasználási módja is lehetne. Például ha valahol van olyan folyamat hogy járművet kell vezetni, de most 2 ember tudja csak elvégezni mert sokáig tartana a séta a két helyszín meg az egyik járműből a másikba való átülésig, ott lehetne VR-al megoldani hogy egy másodperc alatt átugorhatna a táv-sofőr. Persze valószínűbb hogy ezek a raktáros, repülőgép vontató stb dolgok előbb lesznek fullra automatizálva mintsem így, de attól még rengeteg munkakör van ahol ez jól jönne, csak lassú a fejlesztés, hogy meg is valósuljon, nem is biztos hogy megéri és ha kész is lenne eléggé begyöpösödöttek a munkaadók. Szal RIP ja. -
#7 "es ott tolti a szabadideje jelentos reszet is"
Életrevaló egyed -
Macropus Rufus #6 baromság. A vr - jelen formájában - szórakoztatásra van kitalálva, és remélem ott is fog maradni. Miért nem az ar-re mennek rá? -
kvp #5 "Halvaszületett ötlet, eredetileg se értettem a koncepciót."
A kutatok lathatoan nem ertik a rendszer felhasznalasi teruleteit. Az, hogy valaki VR sisakkal leul egy virtualis kijelzo ele es ott billentyuzet + touchpad kombinacioval potyog, nem igazan ertelmes megoldas. A VR felhasznalasi terulete egyertelmuen a 3D megjelenitest igenyelo feladatok es a tavoli tarsas interakcio. Tehat aki 3D tervezesi munkat vegez, annak jol johet egy VR rendszer, mert jobban latja a munkadarabot mint 2D-ben a monitoron. Igazabol ez barmilyen 3D-s modellekkel vegzett munka eseten igaz.
A tarsas interakcio pedig a megbeszelesek vagy az otleteles, kozos rajztabla, asztal vagy egyeb 2D/3D felulet hasznalata. Ehhez viszont teljes erteku, az MMO-FPS-RPG-nel megszokott virtualis valosag felulet kell, mert egyebkent nem tud a virtualis vilaggal kapcsolatba lepni az ember. Oda nem billentyuzet kell, hanem egy motion capture ruha es egy 8 oran at is hordhato szemuveg, aminek konnyunek es munkahoz elegseges felbontasunak kell lennie. Onnantol eri meg a VR munkavegzes, hogy ezek a hardverek olcsobbak a cegnek mint az irodat fenntartani es csak akkor ha nem valthatoak ki olcsobb technologiakkal, mint pl. egy sima szamitogep monitorral home office-ban.
Szoval roviden szolva az a tevekenysegek amiket el lehet vegezni egy MMO-FPS-RPG kornyezet nelul is, azokat valoszinuleg olcsobb hagyomanyos konyezetben elvegezni.
ps: Akkor erheti meg atallni a VR-es munkara, ha a felhasznalo mas okokbol megszokta a VR-ban valo letet es ott tolti a szabadideje jelentos reszet is. Ekkor mar egyszerubb es kenyelmesebb szamara ott dolgozni is. Az atmenet valahol a VR-ban tartott ceges meeting-ek kornyeken lehet, itt erhet ossze a szorakozas es a munka vilaga. Ha naponta csak a meeting-ekre kell a VR es egyebkent jatekra haszaljak, akkor konnyebben megszokjak az emberek es nem biztos, hogy kesobb mar egy uzenet megirasa miatt kilep az eppen futo ceges meeting-es vagy a jatekos konyezetbol. Osszessegeben persze ez tipikusan meg jo ideig a tech szektorban dolgozo magasabb beosztasu irodai emberek es talan a jovoben a felsooktatasban dolgozok problemaja marad. Az emberek tobbsegenek a munka az egyelore meg fizikai munkat jelent es oket nem erinti a VR. -
Sir Cryalot #4 VRnek nem fenyereje van epp ellenkezőleg.
Kicsit nagy kérés az a fajta meló egy mobildisplaytol. De még igazi microdisplayektol is. -
grobs #3 "A virtuális valóságban történő munkavégzés számos előnnyel jár, kevesebb tényleges irodalátogatásra lesz szükség és nagyobb szabadságot teremt."
Ezt hívják home office-nak. Nem kell hozzá VR.
A VR-nek ott lenne értelme ahol a valóság véget ér a használó számára. pl. repülni szeretne, de ezt a valóságban nem teheti meg. Ha valaki ágyhoz kötött akkor nála akár a hétköznapi séta is lehet a beugró.
Egy átlagembernek milyen előnye származna abból ha egy virtuális világban _dolgozna_? Egy asztalnál ülve felveszek egy szemüveget, hogy egy monitort lássak, és dolgozzak? Mennyire kell hülyének lenni ehhez? -
#2 Hová lehet még fokozni a marhaságot... -
bunny #1 Halvaszületett ötlet, eredetileg se értettem a koncepciót. Nekem van VR-om, baromi nagy élmény repülni vele de soha eszembe nem jutna abban dolgozni. Meleg, beleizzadsz a szemed se bírja a közeli 2 kijelző fényerejét, az élesség sose lesz tökéletes és a környezetet se látod, egy pohár vizet nem tudsz meginni.