8
  • Tetsuo
    #8
    Persze.
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #7
    "Japánok hangsugárzókban nem igazán voltak jók"

    Nagyon is jók voltak és a mai napig jók, de a minőségi cuccaikat sosem exportálták Európába.
  • Tetsuo
    #6
    Japánok hangsugárzókban nem igazán voltak jók, viszont az olcsóság öli meg a japán cégeket, mert ott semmi nem lehet olcsó. Ha olcsósítanak, azt rosszul csinálják, mert nem tudják hogy kell, hiszen magas igényekből adnak lejjebb, míg a kínai mentalitás már alapvetően a sz@rból várat építés. Ezt a japánok nem ismerik. Sok tízmilliárd jeneket költenének innovációra, ha nincs, akkor be fog halni a cég, ez törvényszerű. Eljárt a japánok és a japán cégek felett az idő.
  • UUUU
    #5
    Inkabb az Apple ment volna tonkre.
  • kvp
    #4
    Megneztem az utolso termekeiket. Alapvetoen arultak hagyomanyos analog elektronikat es hangszorokat, amire ma mar nem nagyon van igeny es arultak egy rakat bluetooth-os es wifi-s rendszert, amikben belul ugyanugy chromecast van mint minden kinai vacakban. Se igazan innovativ, de meg egy modernnek tekintheto hifi rendszert sem talaltam. Sajnos eljart felettuk az ido, mint ahogy asztali sztereo hangszoros hifit se nagyon vesz mar senki.

    ps: A hifi iranyban elmehettek volna a networked (ethernet vagy hdmi) vagy az optikai csatolasu aktiv hangszorok fele. Mig a consumer piacon a wifi-s es bluetooth-os filleres kinai termekekkel kell versenyezni, ami egy japan cegnek anyagilag nem nagyon eri meg. Hagyomanyos analog rendszert mar szinte senki nem vesz, plusz a minosegre sincs igazan akkora igeny. Ahol van, ott viszont az epuletbe integralt halozati termekekre van szukseg. Ezekre rakeresve a sok olcso kinai cucc mellett olyan kevesse ismert nyugati cegek jonnek fol, mint a monacor vagy az aruna, bar jo esellyel a legtobb nyugati cegnev mar csak egy kinai ceg megvasarolt markaneve.
  • bajgunar
    #3
    A ~10k-ből legyártott hangfalat nem 500k-ért kellett volna árulni. S akkor lett is volna rá kereslet, forgalom, lesz nyereség. És akkor nem megy csődbe.
    Annyit viszont azért nem nyújtott, hogy megérje a 4-500k-et egy-egy hangfalszettje.
    De még 100k-et se, amit egy igényesen feltuningolt, átkábelezett, kitömött, behangolt, peremezett, központosított videoton dc2550a bőven kenterbe vert.
    Csak azért, mert Onkyo volt ráírva.
  • Macropus Rufus
    #2
    "Sosem volt "high-end", de a hifi egyik meghatározó márkája volt."
    meghatározó és azért high-end is volt.

    https://www.bassheadspeakers.com/best-hi-fi-systems/

  • Tetsuo
    #1
    Sosem volt "high-end", de a hifi egyik meghatározó márkája volt. Mára az egész hifi eltűnt, vagy legalábbis marginális lett. Bár gyártási darabszámokat tekintve megnézném azért a 80-as évek meg a mostani 20-as évek piaci összevetését.
    Akkor egy kisebb cég is rentábilis volt bőven, most meg döglődik mind.
    A kínai digitális erősítők meg streaminglejátszók mellett nincs is igazi fejlesztés. Bezzeg a 80-as években!
    A PC-ipar elvileg jóval nagyobb, mint annakidején, mégis nagyságrendileg kevesebb és kisebb volumenű fejlesztések vannak a múlthoz képest.
    Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2022.05.17. 15:43:24