sgfelh#3
Egy modern autóban CPU nagyon sok van pl a motormenedzsment, injektorok vezérlése a kipufogógázak és sok egyéb függvényében, külön a müszerfalon a kijelzők vezérlésére, magában a kijelzőben is külön kontroller csip üzemel ami ugyancsak egy cpu-ra épül, de minden elektronika az autó minden szegletében CAN porton kommunikál egymással és ezt a protokollt minden egyes csipnek értelmeznie kell tehát feltételezhető, hogy rengeteg kisebb nagyobb cpu-ra épülő kontroller csip helyezkedik el egy hagyományos autóban.
kvp#2
Az autoiparnak teljesitmeny felvezetok es mikrovezerlok kellenek. Ezek a 80-as evek technologiai szintjen is eloallithatoak, de magat a technologiat meg az 1960-as evek elejen fejlesztettek ki.
A mai vilagban sokkal tobb teljesitmeny felvezeto es mikrovezerlo kell mint high end szamitogep. Egy modern elektromos autoban kb. egy tucat teljesitmeny vezerlo alkatresz van a motorvezerlesben es a toltoaramkorben, plusz tobb tucat mikrovezerlo szetszorva a jarmu minden sarkaba, mig kozponti processzorbol (CPU) altalalaban egy darab van a muszerfal mogott es joreszt csak a nagymeretu kijelzot es annak funkcioit vezerli (muszerfal, navigacio, szorakoztato rendszer, mobil kommunikacio, stb.). Az autogyartok szamara jelenleg a legnagyobb hiany a fenti ket, mindenki altal marokszamra hasznalt aramkortipusbol van.
Agyturbinikusz#1
És mindjárt jön valaki, aki szerint nem is értenek hozzá, meg az összes indiai hülye.