4
-
Agyturbinikusz #4 Így akkor nem sok értelme van cserélni, mert maga az elgondolás hibás. Vagyis át kell alakítani, hogy megszűntessük a problémát. -
Dodo55 #3 Érdekes történet :)
Ezeknél annyira amúgy nem gyanakodnék az összeszerelésre, az elég látványosan és érezhetően maximalista a legtöbb téren (nekem 21 év után pl. egyedül egyetlen kárpitdarab képes hangot adni, ami mögé az előző tulaj a nyomokból ítélve egy kihangosító mikrofonját tűrködhette be), viszont a záraknak a konstrukciója sajnos tényleg szar a műanyag erőátviteli alkatrészek miatt:
Van egy fogaskerék, ami egy kényszerpályán taszigálja maga alatt a szerkezetből kiálló vezérlőfül tövét (végálláskapcsoló nincs, a kényszerpálya végén van egy ütköző, ha azt elérte, akkor ott meg tud feszülni az egész cucc, amíg a motor le nem kapcsol), plusz egy rugó visszahúzza középállásba. Amikor kulccsal vagy a belső huzogatóval nyitsz/zársz, akkor pedig a zárszerkezet löködi a vezérlőfület, tehát oda-vissza fix összeköttetésben vannak (a vezetőoldaliban van egy mikrokapcsoló is, ami az MCU felé ad ilyenkor vezérlőjelet). A fogaskereket pedig egy csigakerékkel hajtja egy kis villanymotor, szintén fix összeköttetésben, tehát a mechnanikus nyitás/záráskor egész a motorig vissza kell hajtania a mechanikának.
Zsír van bennük persze, de egyszerűen a műanyag kopása miatt létrejönnek olyan holtjátékok, amik a forgó-mozgó elemekre ható erővektorokat eltéritik és egyre jobban meg tud feszülni az egész. A gyári alkatrészben tapasztalatom szerint a motoroknak a kefék elé rakott belső hővédelme szokta feladni (és sajnos azok úgy vannak összesütve, úgyhogy a motor javítása helyett az enyémben is kettőt kompletten kicseréltek utángyártottra), az utángyártottakban pedig egyszerűen elnyalódik a csigakerék alulméretezett kulcsolása (kék tömítószalagos verzió), vagy annyira kijár a középpontjából a kényszerpályás fogaskerék, hogy teljesen befeszül és odaszorul az egyik végállásba (fekete tömítőszalagos verzió).
Egyébként mivel sajnáltam mind a gyárira egy vagyont, mind az utángyártottra némi aprópénzt kiadni azért, hogy utána majd újra tönkremenjenek 1-2 év múlva, ezért inkább nekiestem egy unalmasabb hetemen tavaly és a 4 rosszból 3 jót sikerült kihoznom :D
A 2 különböző utángyártott összekombinálásából lett 1 jó, míg a 2 gyárit szétfűrészeltem, átforrasztottam a hővédelmet (az utángyártottakban nincs is és az egyik vagy egy teljes évig erőlködött ellen a teljesen megszorult mechanikának, úgyhogy aggodalomra nagyon okot ezek után nem láttam) utólagos csavarokkal összefogattam, a fűrészelés után maradt réseket zsírral letömítettem és azóta is hibátlanul teszik a dolgukat :)
Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2022.04.06. 20:06:55 -
Agyturbinikusz #2 Erre van egy jó történet, ha jól emlékszem Holden Commodore, az utas oldali ablakemelő szerkezet kb 2 éven belül széthullott, míg a vezető oldali sosem hibásodott meg. Sokáig keresték a megoldást mígnem a gyártósori inspekció során még lett a hiba, az egyik oldalon a munkás finom kis ütéssel igazította meg a szerkezetet, míg a másik oldalon a gumikalapács teljes erőből csapott le.
Lehet itt is ilyen probléma van, nem maga az aktuator hibás, hanem lehet beszerelés közben nem figyelnek oda, és pl a zármechanika szorul. -
Dodo55 #1 "így érthetetlen, hogy a Honda miért nem védte le a módszer ellen az érintett modelleket."
Mert köztudott, hogy egy Hondában minden végtelenül tartós, kivéve a központi zár motorjait, így a védelem már adott volt
SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!Viccen kívül tényleg hírhedten gyakori a központi zár motorok és/vagy a hozzá tartozó műanyag aktuátor mechanika elhalálozása szinte az összes modellben/évjáratban. Igaz használtan vettem az enyémet és nem is néhány évesen, de utána 1 éven belül sorban mind a 4 megadta magát, 2 pedig már korábban is cserélve volt benne.
Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2022.04.02. 17:23:06