50
F1 Manager 2022 hivatalos f1 manager játék
-
Timbu #50 Most 11 EUR a Steamen. Annyit talán megér. -
#49 Ez nem túl jó hír, hogy finom legyek...
Alig két hónapja jelent meg, máris leállítják az F1 Manager 2022 támogatását -
#48 Én a cdkeys.com -on vettem meg 37,19 euróért. Steam-en meg beaktíváltam :) -
#47 Nagyon szemezek vele, de csak decemberre terveztem, hogy legyen ra ido, de egyre jobban "viszket". Egy kerdesem lenne, bar lehet, hogy korai a dolog, hiszen most jelent meg es velhetoen mindenki az elso szezont nyomja, de kivancsi vagyok.
Vagyis, mennyire hosszu a jatek?
Csak egy fix, egy/par eves karriert lehet jatszani a 2022-es adatokkal, vagy mint egy-egy foci menedzsernel, lehet folytatni az adott szezon utan is, mondjuk a jatekos/menedzser idosebb es idosebb lesz es igy mondjuk 40-50 evig is tevekenykedhet a csapatok kozott valtogatva, atigazolva stb.? -
#46 Dirty Air: van egy kapcsoló a rázókövekre és erre. Lassabban mennek, ennyit veszel észre igazából.
Szerződés: Én úgy vettem észre, bármikor tudsz szerződtetni, ha mindkét fél egyetért, csak ki kell fizetned a lelépésit.
Fékek: elhasználódás van. Kb. mindenre. Ezt ők így oldották meg.
Ami engem zavar, az egyelőre a szponzorok. Legalábbis eddig olyan opció, hogy új szponzorok keresése, esetleg új festés, stb. nem jött elő. Gondolom, fizetős dlc formájában majd 1x bedobják, de addigra mással fogunk játszani. Majd a F1 Manager 2023ban, talán. -
RedRiot #45 Beszereztem én is, eddig három futamon vagyok túl a McLarennel. Első benyomások:
+ grafika
+ csapatrádió az igazi versenyzők hangjával
+ hivatalos játék eredeti márkákkal, nevekkel, pályákkal. A Motorsport Manager fiktív nevei, pályái között nehezebb volt eligazodni, és lélektelenebb volt.
+átlátható kezelő felület, menük. Funkcionális, jól használható
- verseny előtt nem lehet megnézni a rajtrácsot! Ez komoly egy hivatalos, teljes árú játéknál??? OK hogy Q3 végén megmutatja annak az eredményét, de pl. az alkatrészcserék büntetések miatt nem biztos hogy a rajtsorrend ugyanaz marad! Ez nagyon ciki hiányosság, remélem gyorsan javítják
-a DRS túl erős. A használatával néha már komikus, több körön át tartó oda-vissza előzgetések alakulnak ki. Nagyon nehéz az 1 másodperces zónából való kitörés is ha üldöznek. A DRS vonatból nincs kiszállás. :) Lehet hogy az AI máshogy nem tudna előzni?
-az egyik futamon a két versenyzőm egymás mögé került kerékcsere után. Ricciardo utolérte a boxból kihajtó Norrist. Először oda-vissza előzgették egymást. Aztán kiadtam RIC-nek az utasítást hogy ne támadja a csapattársát. Innentől ugyan nem előzte meg, de 3-4 tizedre autózott mögötte, mint aki előzésre készül. Vajon tényleg gyorsabb Danny? OK, akkor cseréljenek, és Landonak adtam ki hogy ne harcoljon. Az előzés megtörtént, de Danny Ric sem tudott elszökni, pedig Norrisnál vissza is tekertem a gumihasználatot / gázpedált. (ERS-t már nem, mert jöttek mögötte is.) Szóval nem tudtam másodpercen kívüli követésre állítani őket, feleslegesen versenyeztek egymással, autóztak a koszos levegőben stb.
-a "dirty air" mintha nem lenne komoly hatással a gumikopásra
-mintha nem lenne szimulálva a fékek melegedése (IRL a közelről követés emiatt sem fenntartható végtelen ideig)
-még nem jutottam el idáig, de állítólag csak a két szezon között lehet pilótákat szerződtetni. Nincs augusztusi "silly season"? Egy hivatalos manager játékban ezt azért realisztikusabban kéne kezelni. Elég lényeges része a dolognak.
Ettől függetlenül a játék alapjai jók, a hangulat sok mindenért kárpótol, de még bőven ráfér a csiszolás, tökéletesítés. -
#44 Jött egy kis javítás.
Update 1.6 for F1 Manager 2022 is rolling out now on Steam!
Update 1.6 addresses a number of reported issues since launch, but we are aware of other common reports from players, on subjects including tyre performance, which our team are currently investigating. Work is ongoing on an additional post-launch update, to be released in the coming weeks, that aims to further address more of the hot topic reports and feedback from the F1 Manager 2022 community. Thank you!
PATCH NOTES
AI
- Further adjustments to AI teams’ behaviour when signing reserve drivers
Cars
- Fixed Alpha Tauri livery appearing offset from car body
- Fixed issue with livery appearance on Scuderia AlphaTauri and Oracle Red Bull Racing cars
Car Parts and Development
- Fixed issue causing any newly-fitted gearboxes to incorrectly inherit the wear/damage levels of the previous gearbox
- Reduced car performance impact of adding ‘Focus’ to new part designs
Cutscenes
- Fixed instances of floating tyres appearing during some cutscenes
- Fixed issue causing the cutscene camera to sometimes appear underground
- Fixed issue that caused commentary to mention drivers being at the front of the grid, when they were at the back of the grid
Pit Stops
- Fixed visual issues when a team ‘double stacks’ their pit stops
- Player Profile
- All-time records for the highest ever income in a season, and the highest ever team rating, are now stored in-game
Race Simulation
- Fixed the issue of incomplete laps times being included when looking for the fastest qualifying lap
- Fixed an issue causing cars to repeatedly teleporting back to the garage after a DNF
- Yellow flags will no longer be shown for cars already returned to the garage after the chequered flag
- Fixed issue where drivers who had only completed their out lap are listed at the top of the standings after a Practice session
- Further balancing of potential track incidents at Zandvoort
- Fixed an issue causing tyres to be treated as ‘fresh’ tyres when comparing the lap time and ‘life time’ in Qualifying options screen
Stability/Performance
- Fixed crash that could occur when attempting to launch the game on PC
- Fixed hard lock that could occur during the ‘lights out’ sequence at the start of a race
- Increased performance when advancing time when playing later seasons
- Fixed a softlock in onboarding if the Race Preparation tutorial is started whilst the car part fitting tutorial is in progress
- Fixes for instances of a soft lock that could occur during replays -
JonasSandor #43
Mától lehet tolni élesbe. -
nono28 #42 Sziasztok!
A második versenyen találkoztam egy bosszantó buggal.A versenyt Leclerc nyerte meg,az eredmény hirdetésnél viszont már Perez volt a pódium tetején.Ráadásul úgy hogy,mindenkinek adott egy kört.Verstappen kiesett,miatta piros zászló és új rajt volt.Remélem ezt a bugot javítják. -
#41 Sziasztok, valahop nincs egy kis segítség magyarul az induláshoz? -
nono28 #40 Remek.Nekem is tetszik így elsőre. -
#39 Megvettem én is tényleg működik. Így elsőre kicsit kusza mi mit csinál de tetszik... -
Marsszonda #38 Az E-vel váltod h milyen adatok legyenek:
SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához! -
nono28 #37 Igen enged.Az Eneban az Europait vettem.Simán elindul telepítés után.Pedig nem rendeltem elő. -
#36 És játszani is enged? -
nono28 #35 Én most vettem meg és egyből kaptam kulcsot hozzá.A steam már telepíti is. -
Marsszonda #34 Már olyat is láttam, h 1 kocsi(AI) első szárny nélkül ment végig a versenyen mert nem volt cseredarab :D -
#33 Red Bullal kezdtem a legelso karrierem ugymond,de csak betanuloi celzattal,kiismerjem a jatekot. Most jarok mar az osztrak nagydijnal,Maxi vezeti a bajnoksagot,Checo 5. Ugye vannak ezek a car performance-ok (Car1-Car2),es itt nalam a Red Bullnal eleg nagy a kulonbseg ugymond,Max autoja minden aspektusban 1. vagy legalabb 3. de Pereze 4.-5. helyeken van,es en arra nem jovok ra hogy hogyan lehetne peldaul specifikusan fejleszteni csak a masodik szamu versenyzom autojat? A ket Ferrari kozott tempoban abszolut kicsi a kulonbseg futamokon,de ez igaz a Mercire is,viszont nalam Perez nagyon messze van Maxtol,orulok ha betud futni 4. helyen de van hogy elveri valamelyik Merci vagy esetleg Alonso. Motor,valto mindket autonkban ugyanolyan erossegu,a kasztni elemeknel meg mindket auton a legfrissebb fejlesztes van. Szoval nem latom hogy hol vannak a kulonbsegek a ket auto kozott,csak magukat a szamokat hogy Checo autoja kb 5. a griden -
#32 Ezek azért elég idegesítő hibák, mert pont megölik a lehetőségét, hogy jót alkothass, remélem hogy javítják őket. -
#31 Pár észrevétel, hogy a nem egyből képen vágó baromságokat is megemlítsem:
-a gép csal, nem kicsit
-időmérőn nem "auto mód"-ban nincs gumimelegítési lehetőség és kb. 10%al lassabb vagy és a gumid is gyorsabban kopik
-nem láttam még kilökésért egy darab büntit sem, sem feltartásért, és kb. semmiért, időmérőn a nem gyors körön lévők feltartanak következmények nélkül ...
-drs az AInál egy vicc tud lenni! Akkor is használja versenyen, ha 2 secen kívül van ...
-ersből pedig mintha ki se fogyna ...
-nevetséges egy-egy cél
-a szponzoráció is érdekes, nem változtatható - így elsőre legalábbis én ezt a részt nem találtam, bár, szezon elején még ezzel nem is nagyon foglalkoztam, de a motorsport managerben szem előtt volt
-nem lehet más festést felvinni (agyonszopom magam, ha 10 szezonon át ugyanazok a szponzorok lesznek és festés, csak mert f1tm játék!)
-hiába a sok baleset, kb. senki sem sérül, nem esik ki verseny közben, legalábbis amivel én találkoztam eddig, sőt, lassulni se lassul - kivétel persze te! :D -
#30 Továbbra is - kis csapattal kezdve - az a legidegesítőbb, hogy a szabadedzésen jól mész, az időmérőn meg a nagyok nyernek hirtelen a semmiből 2 másodpercet. Elsőre úgy éreztem, hogy a McLarennel kellene kezdeni: két jó pilóta, egy egész jól fejlett autó, közepes mani, de versenytempóban játékban nem sokkal jobbak, mint az Aston és a Renault. Szóval kicsit katyvasz ami a beállítások kapcsán zajlik, de tényleg kihívás. Elképesztő mit össze kell kaparni egy-egy 13. helyért is pl. egy Astonnal! :D
Ha nem kimondottan első versenytől győzelemre esélyes nagy csapattal akartok kezdeni (Ferrari a legjobb, mint csapat, szakemberekben is ők a legjobbak első látásra, a Merci picit le van maradva, de pl. ők is kezdésnek inkább közép csapat eleje, mint nagy!, de minimális kell nekik a tophoz), akkor javaslom a McLarent! Abban már van kihívás. Jók a pilóták, jó az autó alap. Mivel végre már van külön analizálás opció, ha tervezések elindultak akkor is látni a többieket, tehát össze lehet hasonlítani az autókat, a Meki a leginkább esélyes hosszútávra. Egy-egy fejlesztés - ami ráadásul nem kis idő és pénz - 1,5%okkal tolja előre az autó fejlettségét úgy, hogy közben mindenki más is fejleszt!!!
A beállításokkal szerintem sokadik próbálkozásra a legjobb út, hogy P1ben elviszitek 75-80% fölé, P2 simu, akkor elég jól belövi, finomítja a gép, aztán P3ban amit még tudsz, kicsit finomítasz magad.
:)
Pár kép:
SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2022.08.27. 10:45:59 -
#29 Igen. Csak az játszhat már most is vele aki előrendelte.
Utoljára szerkesztette: FrezeR, 2022.08.26. 22:55:17 -
#28 SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához! -
#27 Sziasztok, ha most megveszem akkor csak aug 30 tól játszhatok? -
#26 Jött ma rá egy kisebb 300 MB-os frissítés, de nem tudom mit javított, a Steam nem írja. -
nono28 #25 Ez engem is érdekelne! -
#24 Szia! Ezt a reshade-t neten talaltad vagy sajat krealmany? -
Alien1024 #23 Kicsit angol tudás hiányában szenvedek pedig szívesen el olvasgatnám normálisan a dolgokat. Igazából itt még egy gépi forditásnak is örülnék hogy a 0 nál egy kicsit többet értsek belőle. -
#22 Köszi a beszámolót én ma akarok nekiülni munka után, mert tegnap még csak a letöltésre volt időm. A Motorsport managerben engem zavart, hogy amire legyártottuk a megfelelő alkatrészt és jó lett volna az autó elment az idény :) -
#21 Úgy vettem észre, hogy csak a sessionök között tudsz menteni, és bár futamig még nem jutottam (mazo vagyok, real timeban nézem az eseményeket, nem tekerek bele ...), de Pben csak előtte és utána lehetett menteni. Autosavet nem próbáltam, az lehet, hogy működik ha simán kilépsz, durva is lenne, ha RT játszod végig a versenyt és mennek kell, így 2 körrel a vége előtt dobhatnád az egészet, de persze lehetséges, hogy ez a helyzet, viszont akkor gratula a fejlesztőknek ezért az okosságért! :D
Késő du - inkább este - tudtam először kipróbálni. Na, szóval a nagy csapatválasztásra elment kb. egy óra, mire választottam. Hosszú távú stratégia kitalálása és minden egyéb tökörészés után a futamok kinézetre elképesztőek (nálam ráettem egy ReshadeTv szűrőt, és valami elképesztő lett azzal, az alap nem jött be), az edzés olyan, mint amilyen a valóságban, és a beállítás megtalálásához hasonló etapos beállítás baszkuráció van, mint minden f1 menedzserben. Egyelőre a közvetítés rész nem egy Grand Prix World (konkrétan egy-egy béna pályaelhagyás kapcsán döbben le a full csapat), szóval mókás, meg mókásak az autók rángatózásai (még nem jelent meg, lehet, hogy megjelenésig javítják), de kb. minden van itt is, ami kell.
Az Astont választottam a versenyzők és a magasabb kezdőpénz miatt, és bár az utolsó helyekre pakolta teljesítményben a csapatot (legalábbis az összehasonlítás során), valahogy amint rá lehet érezni a beállításokra, egész jó teljesítményt lehet elérni ahhoz képest, hogy a csapat mennyire küszködött pl. a tegnapi streameken mondjuk a Williamsek ellen.
De van itt minden!
Lehet fejleszteni a pilótát, tervezőt, mindenkit, a bázist is, de baromi sok mani. Először kb. minden tervezőt és mérnököt ki akartam rúgni, aztán lenyugodtam, és bár most még szarok, inkább hagyom őket, hátha jó kis csapat lesz belőlük. Ahogy elsőre elindultam, az a minden (helikopterek, bázis a rajongóknak) hozzon manit irány volt, a sok apróság tartsa el a későbbi fejlesztéseket, a szponzorpénzeknek is jót tesz, úgyhogy én a pénzt hozó épületeket kezdtem el fejleszteni először, minden más úgyis olyan drága, hogy szinte pofánraesés lehet első évben erre pénzt elszórni majd gazdaságosan működtetni a csapatot, főleg, hogy nem tiszta mire elég is ennyi és annyi pénz ...
Ezek mellett elsőre főleg az autó aerot próbáltam feltornászni. Az Aston alap chassis ugyanis olyan gyenge pl. Alfa Romeohoz képest, hogy hozzá se merek nyúlni, szerintem pénzkidobás. Nagyon meg kell gondolni mit és hogyan (sok opciót ki kell még próbálni, nem tiszta minden, hogy mi van, ha ennyit v. annyit költök speckóból - pl. szélcsatorna - és elfogy), mi van ha lejár pár határidő, lesz-e újabb amikor lehet fejleszteni, stb., úgyhogy sok kisérletezés lesz, és ahogy figyelem, simán el lehet menni rossz irányba anyagilag és minden másban, de az már most látszódik, hogy izgalmas az egész.
Kár, hogy idősebb versenyzők közül csak Alonso elérhető, de hátha idővel bekerül majd mindenki aki még vezet bármilyen osztályban. Viszont van pár hülyeség, mint pl. ha maxon vagy designban, nem tudod az autód összehasonlítani a többiekével, stb. Fogalmam sincs mennyi idő és mani lesz az új alkatrészek legyártása, de a régieké IS hosszú és baromi drága. Én ezek után nem csodálkozom, hogy csipognak IRLben a csapatok a költségsapka kapcsán.
(Még egy! Ha hagyod, hogy a nő végigvezessen kezdőként minden részleten, első versenyen kimarad a szabadedzések közül azt hiszem mindegyik ...)
És akkor pár kép:
Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2022.08.26. 00:24:34 -
csonttika72 #20 Sziasztok! Futam/edzés/Q közben most tényleg nem lehet menteni, vagy csak én nem látom a fától az erdőt??? -
Alien1024 #19 Aki előrendelte annak ma jelent meg aki nem annak csak jövőhéten. -
#18 Sziasztok!
Most mikor is jelenik meg pontosan? A játék oldalán azt írja out now, átirányít a steamre ha meg akarom venni ott pedig augusztus 30-at ír így csak pre order van... -
#17 -
JonasSandor #16 Ja már tolják. -
#15 SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
Med. graf. set.
Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2022.08.24. 20:15:43 -
#14 Ez tényleg jó ár. Én a Gamebilleten vettem 36.99 euroért, még augusztus 6.-án. Ott már most megint 49.48 euro. Szóval erre érdemes most lecsapni akinek még nincs meg. -
ToMy_ #13 Perpill ez tűnik bestbuy-nak:
GMG, AugustXP pack claim, és abban van egy 31%-os kupon a játékra. Steam-re adja, plusz még 5 nap "very early access"
-
#12 Igen engem is ez fogott meg :) Reméljük nem lesz annyira bonyolult a kezelés, hogy elveszünk a részletekben és a látványra nem marad idő :D -
#11 Izig verig full hivatalos Forma1 feeling igy videok alapjan,tenyleg mintha a teve elott ulnenk es neznenk a futamot,csak itt “bele is nyulhatunk” :) Ez a rengeteg kameraallas,live timint folyamat,koridok bongeszese futam kozben,statok tomkelege aaaa iszonyu komoly :D