29
  • M2 #29
    Szerintem sincs annyi Apple-fan, ahogy azt a droidosok gondolják. Van a cégnek pár jó tömegterméke, ami a saját, zárt ökorendszerükben stabilan és megbízhatóan működik.
    Ezen kívül sok jót nem lehet elmondani róluk, mint ahogy egyik multiról sem.
  • Bruce_Willis
    #28
    Mert amúgy mennyibe kerül egy az iphonnal megegyező tudású telefon?
    Off:
    Ha már téma. Nem mindenki apple fanatikus, én azért veszek iphonet mert rühellem a google-t. Nem az androidot, mert azt nem ismerem, hanem a google-t.
    A kíváncsiságát, a kémkedését. És ezt nem azért írom le hogy újabb hitvitát nyissatok, én nem akarok meggyőzni senkit hogy apple készülékeket vegyen, engem sem kell győzködni.
    Ki így látja, ki úgy.
    Az iphone 7-esem talán 2018-ban vettem nettó 100 ezerért. Mert nem volt más választásom a windows phone után. Ez van.
    És magasról letojom hogy milyen logó van rajta, matt fekete, alig látszik. Szerintem egy iphonnal amúgy sem lehet felvágni, ezt csak az androidosok hiszik. Talán pont ezért alakult ki, a téves mítosz miatt, hogy egy iphone menő. Pedig láttam én már olyan gyönyörű doridos telefonokat, hogy fájt a szívem hogy android van rajta. A Oneplusok például szépek, vagy a huawei.
    Tabletből viszont nem vennék mást, csak ipadet. A boltban már elvérzett az összes droid és windows. Negyedik ipadem, ezután is csak azt veszek.
    Az iphone tárcsázótól viszont falra mászok. Egy retek szar. A windows phone-t ezerszer visszasírtam.
    Utoljára szerkesztette: Bruce_Willis, 2022.03.02. 21:31:54
  • TSImike
    #27
    Ha esetleg meg mégsem válik be hosszú távon, akkor az összes Volvo menedzser gazdagabb lesz egy ájfón+ájvaccs kombóval, a Volvók ára meg még meredekebben az égbe szökik, mert valamiből ki kell termelni a befektetett összeget. Amúgy ez a 8 év valami mágikus szám... OV is mindig az elmúltnyolcévet hozta fel. Tudhatott valamit... Még majd visszanézek de addig is az ITT Nokia szlogenjénvel búcsúznék. Aki tudja, érti mire gondolok :D
  • M2 #26
    BT hatótáv pár méter, de ha egy autó alá bebújsz, már meg is szűnt.

    Az óra mindig a kezén van a dolgozónak, reggel felteszi a kézre, este leveszi. Felrakásnál azonosítja magát, nincs több autentikációs lépés munkavégzés közben. Nincs "nem vettem észre" kifogás. Kézen rezeg, akit el akarnak érni, azt biztosan elérik így, ráadásul a többieket nem is zavarva.

    Garmin okosórák közt sok olyan van, ami nem érintő kijelzős. Okkal.

    Nem Android fut az okosórákon.

    Nem iOS fut az Apple okosóráin.

    Az Apple 8 éve dolgozik az _okosórája_ rendszerén. Ezen mit nem értesz?

    A cégek 1 év alatt írják le a számítástechnikai eszközöket. De cserélni, főleg rendszerszinten nagyon nem szeretik. A 8-10 éves periódus pont ideális nekik.

    A Volvo mérnökei nem hülyék, ellentétben a lelkes Apple-haterekkel.
  • repvez
    #25
    Ahogy gondoltam , a cikk szempontjábol semmi kézzel fogható dolgot nem mondtál

    Mond a sok közül párat akkor ami okos ora és nincs érintőkéjelzője erre is kiváncsi lennék, mert még az okoskartötö is étintős ahol csak a leg alapabb dolgokat tudod megnézni.

    Mit akarsz egy szervizes környezetben a munkással csináltatni az okosorán amihez egy 4 cm-es köralaku kijelző nem elég ,de egy 3x4cmes négyzet alaku már igen ? Ha meg mobilt kell használnia a nagyobb kijelzo miatt az adatok bevitelére akkor meg minek az ora ?

    A legtöbb ha nem az összes okosora összekapcsolhato BT-on kihangosithatóval és párositható a telefonnal is , igy ebbol kiindulva megint nem értem a hasznát az okosorának a szervizben ha egy sima fülhallgatóval is fel tudja venni a hivást és jelzést kaphat arrol ha jön ugyfél. És pont ezért minek is bele GSM vagy wifi ?


    És mindez fuggetlen az alkalmazott OS-től az orán vagy a telefonon. Szinte a legtöbb okosorán az android valamelyik specifikus verzioja fut csak ugy mint az OIS sem egy az egyben van rátéve az apple watchra. és mint ilyen a te példádbol kiindulva az androidot is már 2008 ota reszelgetik.

    Ha jol értem azt amit ezzel kapcsolatban akarsz sugallni, hogy a cégek mert hatékonyak igy a lehető legtovább használnak egy terméket ezért a cégek még minidg iphone 6ost használnak mert még mindig van rá támogatás és nem cserélik le ujabbra mikor a garancia vagy az értékét nem irták le nullára a konyvelésben.

    Szoval mi az ami alapján a cikkhez kapcsolodoan alá tudod támasztani , hogy hatékonyabb a munka egy szervizes számára egy okosorával és föleg ha az egy Apple ?
  • TSImike
    #24
    Úgy gondolom, hogy érdemes lenne látni (amit persze sosem fogunk) egyébként működés közben egy ilyen rendszert, hogy mégis mire és hogyan használják...
  • M2 #23
    Sok okosóra nem érintőkijelzős. Így ezek értelemszerűen kiesnek.

    Sokban nincs wifi és gsm lehetőség, így ezek is kiesnek.

    Soknak kerek a kijelzője, ami ilyen felhasználásnál nem praktikus. A lehető legtöbb információ kell, egy kicsi eszközön.

    Okosóra operációs rendszereknél nagy a káosz. Pár évet is alig élnek meg, a gyártók mindenfélével próbálkoznak. Az Apple már minimum 8 éve reszelgeti a saját rendszerét, együtt a sok ezer fejlesztővel és a sok tízmillió felhasználóval. Jelenleg nem találsz ennyire kiforrott szoftverbázist sehol máshol.

    Az Apple termékeknél a támogatás: az utolsó hivatalos kereskedelmi forgalom után még 7 év. Ezt nem csak a jövőre ígérgetik, hanem a régi termékeiknél is így működik. A Samsung meg a többiek meg ígértek már mindenféle támogatást a jövőre, aztán a flagship készülékeknél se sikerült soha betartaniuk.

    Mi az, ami a fenti szempontok alapján megfelel, és nem Apple Watch?
  • M2 #22
    "Tényleg kiváncsi lennék rá? "

    Szerintem igen.
  • repvez
    #21
    Fejtsd ki akkor , hogy mi az amit mással nem lehet megcsinálni csak Appple termékkel és mi az ami szopás a másikkal ?
    Tényleg kiváncsi lennék rá?
    Vagy a másik okosorát nem tudot orral tapogatni ? nincs benne BT vagy wifi ? igazán érdekelne, hogy egy ilyen alkalmazáshoz mi az amit nem lehet mással megoldani és ez nem almás hater csak puszta kiváncsiság, mert mindenhol ezzel példáloznak, de a válasz mindig csak az ,hogy mert csak ,mert apple, de semmi konkrétum, hogy miben is valosul meg a gyakorlatban ez a fajta felsöbbrendőség.
    Mert ha rám azt mondod, hogy hater vagyok akkor ugy néz ki te meg elvakult apple rajongo akinek mindegy mi csak legyen rajta az alma logo és már rohan az elso nap venni.
  • Bruce_Willis
    #20
    Az semmi, én a múltkor a farkammal írtam körmondatokat kézmosás közben a tabletre.
  • M2 #19
    Én csupán az udvaron szereltem a saját kocsimat okosórával a kezemen, de már így is láttam a praktikumát.

    Például a feleségem kérdezett közben üzenetben a boltból, mit hozzon. Orral a válaszra nyomva, aztán tudtam is neki diktálni a választ. Majd elküldeni. Telefonhívások szintén orral felvehetőek és az órán lebonyolíthatók, mert van benne normális mikrofon és hangszóró.
    A kijelző nagy, éles és kellően világos. Plusz a BT mellett Wifi és/vagy GSM kapcsolat is van.

    Aki tud ennél jobbat mondani, 8 éves támogatással, azt kíváncsian várom! Mert állítólag bármivel meg lehet oldani.
  • M2 #18
    "Meg lehetett volna reklám nélkül is írni, hogy okostelefonra meg okosórára cserélték a PC-t meg a jegyettömböt, így nevesítés nélkül, és akkor nem lenne ez a viaskodás."

    A cikkíró helyében én is magasról leszarnám a sok idióta hatert. Ne nekünk normális embereknek legyen már dolgunk a kicsi Apple-fóbiás lelkükkel foglalkozni! Majd pár nap alatt kiheveri!
  • Bruce_Willis
    #17
    Tartalomfogyasztásra nagyon jó az ipad. Munkára viszont nem mindenkinek. Én munkára is használom de az abban merül ki hogy prezentálok rajta. Ha valakinek az a feladata hogy adatot vigyen fel, akkor nem mindegy milyen applikációt használnak erre a célra, és mennyi karaktert kell bepötyögni. Ha olyan sokat hogy már billentyűzet kell hozzá, akkor érdemesebb egy könnyű laptopot használni, teljes értékű szoftverekkel.

    A cikkben szereplő applikációban el tudom képzelni hogy olyan sokat nem kell gépelniük a szervizeseknek, mert mondjuk előre megírt opciókból választanak.
    Akár 20-30 vagy több gyakori hiba közül is válogathatnak szerintem, hogy miért jött az ügyfél. Én így tudnám elképzelni.
    Vonatkoztassatok el attól hogy apple termékek, ez a cikk nem erről szól.
  • M2 #16
    "miért ne lehetne más termékekkel megcsinálni ugyan ezt ha nagyon akarják? "

    Írtam már. Mert nem szopni akarnak, hanem működtetni a céget. Hatékonyan.

    Miért akarnák "olyan nagyon" mással megoldani? Nem Apple-haterek, mint itt egypár idióta. Azt választják, ami optimális. Gondolom Te sokkal jobban tudod náluk, hogy Ők mit akarnak. Facepalm.
  • TSImike
    #15
    Jóapám, és kisöcsém a világelső autógyártó targoncás részlegénél dolgozik targoncaszerelőként. Egy időben náluk is próbálták bevezetni hogy iPad-et kaptak és azon kellett munkalapot töltögetni meg hasonlókat. A terv az volt, hogy mindent - a gépek programozását is - ezzel fognak csinálni, de aztán itt el is hasalt a dolog. Végül kaptak jó kis Panasonic ToughBook-okat, mert azzal mindent meg tudtak oldani egy eszközzel, nem kell 2-3 cuccot magukkal vinni hogy boldoguljanak. Tapasztalatból tudom, hogy csak azért nem "hajtották össze" az iPad-et, mert volt hozzá egy Bluetooth-os Logitech billentyűzet. Apám esetében - aki már elérte a nyugdíjkorhatárt - még érthető is lenne, hogy nem vevő annyira az efféle "úri huncutságokra", de harmincas éveiben járó öcsém azért elég jól elboldogul a digitális világban, mégsem nőtt a szívéhez. Ezt szerelői szemszögből eléggé testközelből láttam. Jó tudom azok csak targoncák, ráadásul nem is Volvók.

    Szerintem itt a "méltatlankodók" azt kifogásolják, hogy olyan hangvétele van a cikknek mintha az iPhone meg az iWatch annyira fasza lenne, hogy ettől aztán 40%-kal elégedettebbek az emberek. Meg lehetett volna reklám nélkül is írni, hogy okostelefonra meg okosórára cserélték a PC-t meg a jegyettömböt, így nevesítés nélkül, és akkor nem lenne ez a viaskodás. Mondjuk akkor biztos kevesebben kattintanának a cikkre...
    Utoljára szerkesztette: TSImike, 2022.03.01. 21:04:11
  • repvez
    #14
    nyugateuropában az embereknek fingjuk sincs a telefonokrol, nekik csak két márka létezik az iphone meg a samsung. talán még azt sem tudják, hogy mi a különbség a két szoftver között nem hogy más márkát vennének vagy utána olvasnának, hogy félárban közel hasonlo telefont is vehetne, de mivel megteheti nem is gondolkodik rajta.
  • zola2000
    #13
    "valószínűleg megfigyelték, hogy a volvó tulajok nagy része applet használ"

    Nyugat európában úgy látom nem csak a volvo tulajok hanem általában mindenki iPhonet használ, de sokan használnak Samsung Galaxy fold-ot de az még sokaknak drága, feljött a Xiaomi a MI11el az kicsit olcsóbb a Samsungnál, kb iPhone árban van.

    (Specifikációk a Poco F3mat választanám magamnak ha most vennék telefont)
  • Bruce_Willis
    #12
    Na látod, lehet az apple watch ráz úgy mint semmi más. :D

    Viccet félretéve, nem tudom. Lehet hogy így könnyen le is tudják mérni a szerelő válaszidejét. Számtalan lehetőség rejlik egy ilyen rendszerben.
    Lehet maximalizálni a várakozási időt, lehet gyűjteni a késés darabszámát, az intervallumát, lehet szankcionálni, lehet tapasztalatot és adatot gyűjteni, optimalizálni a működést, növelni a hatékonyságot stb.
    Utoljára szerkesztette: Bruce_Willis, 2022.03.01. 16:10:57
  • repvez
    #11
    ÉS most mi akadájozza meg a szakit, hogy ne kávézgasson hátul és storizgasson ugyan ugy? Megkapja az uzit és szarik rá akkor miben másabb mint amikor nem kapott rola értesitést?
  • Bruce_Willis
    #10
    "mert mit tud az apple amit egy másik telefon vagy okosora nem tud ha ugyan azt a szoftvert telepitik rá vagy hasonlo muködésut? "

    Kihangsúlyozza igen. Ez miért baj? Lehet hogy ez van a szerződésükben, lehet hogy a CEO apple fan, vagy lehet a cikkíró az.
    Nem állítja senki hogy nem lehet más készülékekre fejleszteni a szóban forgó szoftvert, tettek egy kijelentést és slussz.

    Attól működik jobban egy ekkora szervezetben ha technológiai rendszert alkalmaznak, mert egy betanított szabályrendszert könnyebben elfelejt, vagy saját ízlése szerint formázhat egy munkatárs. Ami persze jó irányba is elmozdulhat mert lehet van egy team az 1500 fős szervizhálózatban amely sokkal jobban működött applikació nélkül, mert nagyon ügyfélbarát módon, összehangoltan működik, de lehet van ahol a szaki hátul kávezgat mit sem sejtve, és 10-15 perc míg összeszedi magát vagy befejezi a sztorit, és lehet összességében 20 perc eltelik a semmivel.
    Így viszont, ahogyan a cikkben is meg van írva, sokkal hamarabb kap információt a kolléga. Nem egyszer a saját bőrömön megtapasztaltam hogy úgy telt el az autószalonban 30 perc hogy fogalmam sem volt hogy történik-e valami. És kiderült hogy semmi. Egymásra vártak.
  • repvez
    #9
    félreérted, nem vagyok megsértődve csak a cikk kihangsulyozta, hogy apple és iphone meg hasonlok, de miért ne lehetne más termékekkel megcsinálni ugyan ezt ha nagyon akarják?
    ÉS csak leirtam a kétségeimet, hogy ez a gyakorlatban , hogy is müködne, mert a cikkböl ez nem derül ki, hogy mitöl jobb és hatékonyabb .
  • Bruce_Willis
    #8
    Úgy látszik neked lényeges hogy apple készülékeket választott a volvo. Számon kéred és vérig vagy sértődve rajta.
    Miért probléma hogy kitaláltak házon belül egy rendszert, sem mint fegyelmezzék, vagy folyamatosan tanítsák az alkalmazottakat?
    Ha egy ilyen volumenű vállalat vállalat vezetője lennék, én is próbálnék minden lehetséges területen rendszert alkotni és automatizálni. Nyilván ott és akkor, ahol kreativitásra van szükség nem.
  • repvez
    #7
    értem, szoval csak az Apple és hulladék létezik, nincs alternativa ?
    Nincs samsung, nincs garmin
    ÉS amugy meg minden androidos terméket 4 föverzioig kell már támogatni .
    Egyébként meg céges környezetben van hogy évente cserélik a céges telefonokat is ugyhogy nem a támogatás hiánya a döntö érv

    Azt meg megnézném, hogy egy MAC-es környezetben vagy az apple saját kis világával menynire kompatibilis a beszállitokkal és egyéb partnerekkel akik meg win-t használnak.
  • M2 #6
    "Ez mondjuk kb. ugyanígy megvalósítható más okostelefonnal és okosórával is"

    Gondolom hosszabb időtávra terveznek, így az egy-két évig támogatott hulladékok kiestek.
  • repvez
    #5
    Meg gondolom kikérték a szerelök vélemyénét is és mindegyik könyörgött, hogy ugyan már legyen igy. ÉS nem az történt, hogy egy öltönyös uriember elgondolta, hogy ez igy jó.
    Meg gondolom azért kell az okosora is, hogy a beépitett GPS és lépésszámláloval tudják megfigyelni az alkalmazottat, hogy mennyre aktiv a nap folyamán és igy segit eldönteni , hogy ki marad és ki nem a cégnél.
    És az a 30-40%os javulás hogy jött ki?
    amit eddig a recepcios megcsinálta a papirmunkát mig a szerelö mokolt a kocsival, most csak utána tudja a szerelö bepötyögni a telefonon és elküldeni a nyomtatóba , mert a papir az kell az ugyfélnek, meg gondolom a pénztárost is kirugják, mert az aplikácioba csak meg kell adni az adatokat és majd átutalja az összeget az ugyfél.
    igy 5 ember helyett márcsak 3nak kell megcsinálnia ugyan azt a melót
  • Myers
    #4
    Biztos örülnek a szerelők a következőknek:
    - normál billentyűzet helyett most már telefonon kell bepötyögni a szöveget.
    - nagy monitor helyett telefonkijelzőt kell bámulni
    - az alkalmazottat szerelés közben is lehet b*sztatni az okosórán keresztül.
    :)

    #3
    Jó dolgukban már nem tudnak mit csinálni. Pontosabban spórolni akarnak (recepciós kirúgása). Miért apple? valószínűleg megfigyelték, hogy a volvó tulajok nagy része applet használ. :)




    Utoljára szerkesztette: Myers, 2022.03.01. 09:09:47
  • repvez
    #3
    azért az elmond a szervizrül mindent, ha a recepcios nem szol a munkásnak, hogy jött egy ugyfél és lehet a kocsiján dolgozni .Meg némely szerelö nem tud az ugyfelekkel bánni igy sokat ronthat egy egy szerviz megitélésén.
    Az meg megint csak egy más megközelités, hogy igy a recepciost ki lehet rugni.
    Illetve az alkalmazás mi alapján dönti el, hogy ki kapjon értesitést az ugyfél érkezéséről? vagy ha mindenki megkapja akkor folyamatosan megzavarja azt is aki épp dolgozik valamin és ki megy oda megkérdezni , hogy miért jött az ugyfél? mert vagy mindenki odamegy aki szabad vagy egymásra várnak majd és senki nem megy oda attól, hogy kap értesitést még nem köteles azonnal rohanni is oda.

    A gyakorlatban meg megnézném, hogy miért is lényeges, hogy Aple termék legyen ? mert mit tud az apple amit egy másik telefon vagy okosora nem tud ha ugyan azt a szoftvert telepitik rá vagy hasonlo muködésut?

    Illetve megnézem, hogy az okosora és a mobiltelefon majd, hogy müködik, amikor nagyig olyajosan probálja a szerelö feloldani vagy akár csak kezelni az adott készülékeket.
    Mennyire hamar fogják bedobni a kulcsot a bepiszkolástol vagy épp mennyire birja az olajat és a különbözö vegyi anyagokat , mechanikai behatásokat . föleg azzal a szép fehér szinnel.
  • Agyturbinikusz
    #2
    Ha egy szerviz elégedettségi mutatója ettől függ, az már régen rosszul kezdődik.
  • TSImike
    #1
    Ez mondjuk kb. ugyanígy megvalósítható más okostelefonnal és okosórával is, de ettől kb. 10cm-rel hosszabb lett a farkuk is, szóval win-win.