8
  • kjhun
    #8
    Egy repülőgép belsejében, aligha szedhetsz össze külső zavart, mivel egy "repülő" Faraday-kalitkáról beszélhetünk, eme gépezetek esetében. Ezért véd meg, az autód is, ha belecsapna, a villám.
  • kjhun
    #7
    Nem csak repülős gond van! Hanem, a meteorológia területe is érintett ebben, az 5G által okozott problémában. Ott is radarokkal van ez, amik a légkör páratartalmát mérik, ezek tekintetében vannak ők gondban. Továbbá, a C-sávú műholdas televíziózásra is kihatással lehet, az általa okozott zavar.
  • Szlajos
    #6
    Köszi.
    Csak arról feledkeztem meg, hogy nem egyszerű műszerekről van szó (mint pl. egy üzemanyagszint mérő), hanem radarokról, ami ugyebár jelet ad ki és vesz. Na azt tényleg nem lehet leárnyékolni.
    Illetve arra gondoltam még első körben, hogy esetleg a belső kábelezés szedi össze a zavarokat.
    Utoljára szerkesztette: Szlajos, 2022.01.21. 10:30:57
  • kvp
    #5
    "Ezt a problémát nem lehet egyszerű árnyékolással megoldani, főleg az adott frekvenciákon?"

    Nem, ezek az utkozeselkerulo, magassagmero es foldkozelseg jelzo radarok. Ha nem mukodnek, akkor a pilota gyakorlatilag szabad szemmel vezet. (VFR modban) Ha nem napfenyes tiszta ido van, akkor gyakorlatilag nem tudnak leszallni, sot tobb repteren nem is szabad muszerek nelkul leszallni.
  • Szlajos
    #4
    Nem ért valaki a repülőgép elektronikához? Ezt a problémát nem lehet egyszerű árnyékolással megoldani, főleg az adott frekvenciákon?
  • kvp
    #3
    Nem akartak a kinai allami megoldast atvenni. A sajat megolduk meg utkozik a repulogepek egy resze altal hasznalt muszeres repulest lehetove tevo frekvenciakkal.

    Ehhez jon hozza a techcegek lobbitevekenyse miatt a szabalyos vizsgalatok megkerulese. Ugyanezt csinaltak a repulogepfejleszto cegek amikor pl. a Boeing rendes bevizsgalas nelkul kapott engedelyt a 737-es atepitesere.

    Szoval szabadpiac van, vagy mas neven vadkapitalizmus. Az amerikai allam meg gyakorlatilag iranyitas nelkul maradt. A kormanyzati szervektol kirugtak mindenki aki ertett barmihez is, helyukre pedig jottek a politikai aktivistak. A vegeredmeny az, hogy ugy kapott engedelyt az amerikai 5G rendszer, hogy meg se vizsgaltak, hogy lesz-e barmi gond belole.
  • NEXUS6
    #2
    Bennem is kérdések merülnek fel, hogy akkor hogy is van ez? Elvileg a fejlett országokban hatóságilag felügyelt frekvenciagazdálkodás folyik, amely olyan döntéseket hoz, hogy figyelembeveszi az érintett felek szempontjait. Vajon mi a franc csúszott félre az 5G-nél, hogy olyan technológia bevezetését engedélyezték, amelynél az ilyen interferencia/kompatibilitás vizsgálatot ezekszerint nem végezték el?
  • janos666 #1
    Ettől a hírtől kicsit 1930-ban érzem magam (pedig 88-ba születtem). :D