8
  • Green Ironnose
    #8
    Nem baj, ha rossz a hatásfok. Legalább nem jegesedik télen az út
  • pakeszke
    #7
    ez total fake
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #6
    Egy mobiltelefonnál elmegy a vezeték nélküli töltés, de autókat nehogy már ekkora vesztességgel töltsünk.
  • M2 #5
    Valaki szóljon már a feltalálónak, hogy a targoncák direkt nehezek! :-D

    Beszarás, hogy ma már minden eszement hülyeség körbejárja a netet!
  • kvp
    #4
    Telepitett statikus toltok eseten viszonylag egyszeru, a jarmu radios jelekkel aktivalhatja a toltest. Tehat azonositja magat a toltonek, az onnantol tudja kinek kell szamlazni es mar mehet is az energia. A megoldas hatalmas elonye, hogy amikor nincs folotte toltendo jarmu, akkor nem aktiv. A Tesla is igy kezeli a supercharger-eknel a jarmuvek azonositasat. Ha a jarmu nem ad meg szamlazasi informaciokat, akkor nem kap toltest.

    Az utba epitett toltok eseten a mai villanymozdonyoknal hasznalt megoldast tudom elkepzelni, megpedig azt, hogy a gps pozicio alapjan lehet tudni, hogy kb. hol van a jarmu, a fedelzeti hitelesitett villanyora pedig meri, hogy mennyi energia jott az adott utszakaszon a palyabol. A vasuton visszataplalo fekezesnel persze visszafele is tud porogni az ora, elektromagneses toltesnel viszont a fekezesi energia csak az aksiba mehet.

    Technologiailag nem bonyolult a megoldas, de az ara az oriasi. Gyakorlatilag statikus toltokkel kellene lecsempezni a teljes autopalyat. Ez kb. akkor lesz majd lehetseges, ha mar minden utcai parkolohely alatt is lesz ilyen es kiderul, hogy azok ugyan gazdasagosan uzemeltethetoek, de kevesnek bizonyulnak.
  • MerlinW
    #3
    Beépítik a költségét a kötelező biztosításba, súlyadóba, vagy valamibe. Vagy bevezetnek egy új díjat.
  • Cat #2
    Nem értem az üzleti modellt, hogyan lehet ezért pénzt kérni? Az áram nincs ingyen, azt valakinek ki kell fizetnie. A cég kifejleszti a technológiát, a befektető berakja a pénzét, és kiépül egy adott területen, legyen az bevásárlóközpont parkolója vagy egy cégiroda előtti rollertöltő. Mi alapján megy a fizetés, hogyan kapcsol be/ki, hogyan akadályozzák meg a jogosultság nélküli töltést? Ha meg ingyenes, akkor néhány vállalat saját tulajdonán kívül sehol nem lesz ilyesmi. De azoknak egyszerűbb céges benzinkártyát adni a dolgozóknak.
    Utoljára szerkesztette: Cat, 2021.12.06. 09:56:29
  • kvp
    #1
    Ha jol nezem az elerheto doksikat, akkor 85 kHz-es frekvencian 10-15 centis tavolsgig tudna tolteni, 5-10 kWatt teljesitmennyel. Azaz akar aktiv aksi nelkul is mehetne rajta egy jarmu. Az otlet szep, de gyakorlatilag egy teljes autopalyat vegigrakni ilyen tolto tekercsekkel iszonyat penz lenne.

    A parkolohelyekre szerelt valtozata mar egy fokkal gazdasagosabbnak tunik, bar oda a sima 20A/240V-os bedughato vezetekes toltok is jok.