3
-
kvp #3 A hamburgi vonal egy magaspadlos, harmadik sines, rovid allomastavos, kocsinkent 3-3 ajtos gyorsvasuti rendszer, a 3. sin miatt teljesen zart palyaval. Ugyanolyan mint nallunk a 2-es es 3-as metrok felszini szakaszai. De ha ranez az ember a cikk tetejen levo kepre, akkor ez elsore latszik, meg a google-ben sem kell rakeresni semmire.
Tehat tovabbra is allitom, hogy ugyanolyan kornyezetben telepitettek ugyanazt a Siemens biztosito es vezerlo rendszert, amit a magyar 3-as es 4-es vonal kapott. Csak a nemet megoldas osszesen 4 megallo egy kulvarosi reszen, probakeppen. A nemet vasut nagyon le van maradva a vilag fejletebb (ertsd: kelet azsiai) reszehez kepest.
ps: Azert mielott valaki csipobol tamad legalabb erdemes megnezi mirol beszel... (tehat meg egyszer: magasperonos, 3. sines, zart palyas, a varos alatt metroalagutban halado vonalrol van szo, amin hagyomanyos vasuti szerelvenyek nem jarnak, csak eppen tortenelmi okokbol sbahn-nak hivjak, igy a cikk cime helyesen magyarra ferditve az lett volna, hogy: Uzembe allt az elso hamburgi onalloan, de emberi vezeto felugyelete mellett kozlekedo metro az egyik vonal felszini szakaszanak egy kis reszen) -
Cat #2 Idekevered a metrót, amihez köze nincs a dolognak. Teljesen mások az igények mindkét téren, ami alapvetően más megoldásokat követel. Eltérő biztosítóberendezések, váltók, vezérlés. A metrónál megvalósítható másfél perces követési idő, a vonatnál nem! A szerelvények is alapvetően különböznek, más a peronmagasság (vonatnál fontos az alacsonypadló), máshonnan kapják az áramot (a metró alul, a vonat felül). Sokkal rövidebb a megállók hossza, ami más műszaki követelményeket igényel, a sűrű utascsere miatt több ajtó kell, stb.
A lényeg, egyáltalán nem úgy néz ki a dolog, hogy te egy vonatot metróvonalra raksz, vagy fordítva. Teljesen más a két szerelvény és a két pálya, nem csereszabatosak. Kis túlzással azon kívül, hogy mindkettőnek vaskereke van és vágányon gurul, semmi közük egymáshoz.
Hogy egyértelmű legyen, kiemelném a végére: Vonatnál sehol a világon nincs önvezetés, míg metrónál pl. minden kínai városban így van. Szóval ne fikázd le magas lóról azt, amihez nem értesz.
Utoljára szerkesztette: Cat, 2021.10.14. 09:14:22 -
kvp #1 Ez a Siemens rendszer mukodteti nallunk a 4-es metrot, ugyancsak teljesen automatikus uzemben, viszont mar jopar eve vezeto nelkul. A vezeto altal felugyelt automata uzem pedig a 2-es es 3-as metron is mukodik, a 3-ason evtizedeken at meg a regi felig digitalis francia rendszerrel. Szoval vilagujdonsag, csak itthon mar par eve hasznaljuk.
Az egyetlen gond jelenleg, hogy ha vannak felszini atjarok a vonalon, akkor embernek kellene beavatkoznia, ha azok nem szabadok, uganis ez a funkcio nincs automatizalva. Na most az erintett 4 megallonyi szakaszon a hamburgi vonal kvazi magasvasutkent mukodik, tehat garantaltan semmi nem fog a vonat utjaba kerulni. (ahol talajszinten halad, oda jo magas keritest huztak) Ehhez kepest a budapesti 4-es metron a teljes vonalon teljesen automatikus es mar vezeto sincs a jarmuveken.